آخرین عناوین

جمعه 9 خرداد 1393-16:31 کد خبر:223

رییس شورای بخش چهاردانگه ساری خبر داد

مسدود شدن راه دسترسی به 10 روستا بر اثر سیل

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری از وقوع سیل در بخش چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: بر اثر وقوع سیل راه دسترسی به 10 روستای این منطقه مسدود شد.


به گزارش خزرخبر،ابراهیم ولاشی در گفت‎وگو با فارس ، از وقوع سیل در منطقه چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: سیل شب‌گذشته در بخش چهاردانگه ساری موجب بروز خسارت جدی در این منطقه شد.

وی تصریح کرد: بر اثر وقوع سیل در این منطقه، جاده ارتباطی بیش از 10 روستا در منطقه نرم‌آب دو سر بسته شده و حتی امکانات تلفنی نیز برقرار نمی‌شود.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری اضافه کرد: بر اثر وقوع سیل ارتباط راه روستایی بندبن، ذکریا خیل، کل جارو و اقه‌خیل بسته شده و امکان برقراری ارتباط تلفنی با اهالی منطقه نیز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر وقوع سیل بیشتر بند و نهرها زمین‌های کشاورزی منطقه تخریب شده و به برخی دامدران نیز خسارت جدی وارد شد.

ولاشی خاطرنشان کرد: تنها توانستیم به سختی با یکی از اهالی روستای بندبن ارتباط تلفنی داشته باشیم که طی این گفت‌وگو از ناپدید شدن 10 راس گاو در این منطقه باخبر شدیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای بازگشایی محورهای روستایی نیاز مبرم به لودر و بولدزر است، افزود: از مسئولان استانی در این زمینه درخواست کمک شد.

این مسئول در ادامه از وقوع سیل در منطقه بالادست چهاردانگه ساری نیز خبر داد و گفت: زمین‌های کشاورزی روستای برد نیز بر اثر وقوع سیل به شدت خسارت دید.

فرماندار ساری نیز گفت: سیلی که بر اثر بارش شدید باران استان سمنان در منطقه چهاردانگه ساری رخ داد، 40 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه را کاملا با خودش بُرد.

واحدی افزود: سیل از منطقه سمنان و از مسیر هیکو وارد اراضی شمال کشور شد.

وی تصریح کرد: وقوع سیل به بیش از 30 تا 40 هکتار از اراضی منطقه ایلال، سیاوش‌کلا، سعیدآباد و تیلک خسارت جدی وارد آورد و بیش از 30 هکتار اراضی شالیزاری به کلی تخریب شد.

این مسئول با اعلام اینکه وقوع سیل در مسیر رودخانه بود، خاطرنشان کرد: حجم بارندگی بالا در استان سمنان باعث وقوع سیل در منطقه چهاردانگه ساری شد.

وی درباره احتمال خسارت جانی در این منطقه گفت: وقوع سیل در حاشیه رودخانه بوده و به همین دلیل تلفات جانی در بر نداشت.

واحدی از تشکیل ستاد بحران در فرمانداری ساری و همینطور در مرکز استان برای کمک به خسارت‌دیدگان این سیل خبر داد و گفت: سیل کاملا فروکش کرد و مسئولان در حال بررسی میزان خسارت سیل هستند.

این مسئول درباره آمار تلفات دام منطقه گفت: تلفات دامی داشتیم به این دلیل که دام‌ها در جنگل بودند، ولی این امر نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های مواصلاتی این مسیر باز است، ولی برخی پل‌های چوبی داخل مزارع کاملا تخریب شدند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی میزان خسارت اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :