آخرین عناوین

جمعه 9 خرداد 1393-16:36 کد خبر:224

با گذشت 3 ماه از تحویل بار مرکبات!

تسویه حساب با باغداران مازندرانی انجام نشد

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران با بیان اینکه با گذشت 3 ماه از تحویل بار مرکبات، با باغداران تسویه حساب نشده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احقاق حق کشاورزان پیگیر کار باشند.


به گزارش خزرخبر ،محمدرضا شعبانی در گفت‌وگو با فارس ،با اشاره به قرارداد دولت با اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران مبنی بر خرید 50 هزار تن مرکبات برای تنظیم بازار شب عید، افزود: در روزهای پایانی سال گذشته دولت فقط 27 هزار تن مرکبات را از باغداران تحویل گرفت و حدود 23 هزار تن در انبارها باقی ماند.

وی ادامه داد: قرارداد تحویل 10 هزار تن مرکبات به سازمان تعاونی روستایی کشور بسته شد ولی هیچ بار مرکباتی از انبارها خارج نشد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران تصریح کرد: انباشت مرکبات در استان خسارت‌های شدیدی را به ذخیره‌کنندگان وارد کرد و منجر به افت قیمت این محصول در سال جاری شد.

وی درباره پیگیری استاندار و اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران برای جبران خسارات وارده به باغداران استان گفت: از معاون وزیر و رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور درخواست کردیم تا خسارت بارهای مانده در انبارها را به باغداران پرداخت کنند.

این مسئول با اشاره به پرداخت نشدن بخش عمده‌ای از پول خرید تضمینی مرکبات بیان داشت: بیش از 30 درصد از مبلغ قرارداد به کشاورزها پرداخت نشد.

وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت کل مبلغ خرید تضمینی مرکبات باید تا پایان فروردین ماه به باغداران پرداخت می‌شد.

شعبانی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت، مشکلات زیادی را برای باغداران مازندرانی ایجاد کرده است، اظهار داشت: سررسید وام این باغداران فرا رسیده است و آنها از طرف بانک‌ها در فشار هستند.

وی با اشاره به طلب 2 میلیارد تومانی باغداران از سال‌های گذشته، گفت: به دلیل وصول نشدن این طلب‌ها، باغداران ما درگیر مشکلاتی مانند اجرای وثیقه، جریمه‌های سنگین بانکی و بدحسابی هستند.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران با بیان اینکه با گذشت 3 ماه از تحویل بار مرکبات، با باغداران تسویه حساب نشده است، افزود: در تلاش هستیم با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری اتحادیه، باغداران استان به حق خود برسند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :