آخرین عناوین

جمعه 9 خرداد 1393-19:1 کد خبر:226

مسئولان ساری پاسخگو باشند

رانندگانی که جریمه بی تدبیری چند مسئول می شوند؟/اسناد و تصاویر

یکی از رانندگان گفت: با همکاری رانندگان شرکت، زمینی که اینجا محصور شده است را اجاره کردیم و خودمان بدون حمایت هیچ اداره یا سازمانی مبلغ اجاره را می پرداختیم.


به گزارش خزرخبرو به نقل از بلاغ ، تنها شرکت مسافربری ساری - نکا پس از گذشت 3 سال از تاریخ تاسیس کماکان فاقد ایستگاه و مکان مشخص در شهر ساری است و مسافران ساری به نکا سرگردان و به ناچار سرنشین ماشین های گذری می شوند.

در ساری دانشگاه های زیادی وجود دارد و بیشتر آنها در مسیر جاده دریا واقع شده است، بی شک این حجم گسترده دانشگاه ها، کوله باری از مسافرانی را که دانشجویان رشته های مختلف را تشکیل می دهد، شامل می شود. در این میان تعداد دانشجویان دختر نسبت به پسران بیشتر است و با توجه به اینکه این دختران از شهرهای مختلف به ساری می آیند، مسلماً در حفظ امنیت و آرامش آنها نقش مسئولان و مردم به یک اندازه اهمیت دارد.

هرچند تأمین امنیت مبحث بسیار گسترده ای است که نقش مسئولان، ادارت مختلف و مردم، هرکدام در جای خود دارای اهمیت است ولی در این متن با توجه به اینکه هدف نگارنده پرداختن به تأمین امنیت عبورو مرور، به ویژه ایاب و ذهاب مسافران ساری - نکا است، سعی داریم مشکلات این خط را به مسئولان یادآور شویم تا گامی در جهت رفع آن بردارند.

یکی از رانندگان که هر روز مسافران را از نکا به ساری می آورد و سپس مسافران ایستاده و بدون سر و پناه را از میدان خزر سوار می کند و به نکا برمی گرداند، به خبرنگار بلاغ گفت: مدت 3سالی که شرکت تیکانکا را تأسیس کردیم و مسافران را از نکا به ساری می آوردیم، به دلیل نداشتن ایستگاه در ساری، سرگردان بودیم.

رمضانی، راننده شرکت تیکانکا افزود: بر اساس قانون، شرکت تیکانکا باید با شرکت مسافربری ساری که مسافران ساری را به نکا می برد، قرارداد می بست، ما نیز همین کار را کردیم ولی متوجه شدیم که شرکت مورد نظر مسافر ندارد و مسافران نکا، از داخل شهر ساری، به نکا می روند.

وی ادامه داد: پس از مدتی سرگردانی در ابتدای کمربندی می ایستادیم تا مسافر سوار کنیم ولی مسافران به آنجا نمی آمدند و از داخل شهر به نکا می رفتند و ناگزیر بدون مسافر به نکا بر می گشتیم.

رمضانی افزود: این روال ادامه داشت تا اینکه با همکاری فرماندار و نیروی انتظامی ساری در میدان خزر ساری مسافران را سوار می کردیم.

علی دنیادار، یکی دیگر از رانندگان شرکت تیکانکا نیز ادامه داد: با همکاری رانندگان شرکت، زمینی که اینجا محصور شده است را اجاره کردیم و خودمان بدون حمایت هیچ اداره یا سازمانی مبلغ اجاره را می پرداختیم.

وی ادامه داد: ماهی 900هزار تومان اجاره می دادیم و رانندگان شرکت مسافربری ساری - نکا نیز در کنار ما کار می کرد ولی پس از مدتی از ما درخواست کمیسیون کرد و مسئول شرکت موردنظر به رانندگان گفت: چون تعداد مسافران نکا در این محل زیاد است، باید به ما کمیسیون بدهید، در حالی که نه دفتری در این محل وجود داشت و نه امکاناتی به ما می دادند. پس از مدتی محل محصورشده را پلمپ کردند و ما ناگزیر زمینی را در کنار آن اجاره کردیم و به کار پرداختیم.

مطلب بابویه، مسئول خط رانندگان که دستش در درگیری با ارازل و اوباشی که با اتومبیل شخصی قصد مسافرکشی را داشت، زخمی شده بود، ادامه داد: مسافران از رانندگان این خط رضایت دارند، بارها و بارها مسافران کیف پول یا موبایل در تاکسی جا گذاشتند، ما گرفتیم و به آنها دادیم.

وی بیان داشت: تاکسی های زردرنگ و خودروهای شخصی همگی کد دارند و ما رانندگان از 6صبح تا 9 شب اینجا می ایستیم، برای حفظ امنیت و آرامش مردم به آنها سرویس می دهیم.

بابویه تصریح کرد: با کددار کردن خودروهای مسافربری و اجاره محل در تأمین امنیت محل تلاش کردیم، در صورتی که پیش از اقدام ما، این محل دارای امنیت کافی نبود و با تدابیر نیروی انتظامی و همکاری رانندگان، توانستیم این محل را سامان دهیم و امنیت مسافران را تأمین  کنیم.

وی با بیان اینکه 90درصد مسافران ما دانشجویانی هستند که از گلوگاه، نکا و بهشهر به ساری برای تحصیل می آیند، ادامه داد: ما آنها را مانند فرزندان خود می دانیم و حتی برای تأمین امنیت آنها بارها شده است که پدران و مادران آنها با ما تماس گرفته اند و درخواست تاکسی کرده اند، به دلیل اینکه به رانندگان ما اعتماد دارند.

نماینده رانندگان خط ساری - نکا افزود: متأسفانه مدتی است که به صورت متوالی مأموران نیروی انتظامی مانع از سوار کردن مسافران نکا می شوند و ما را جریمه می کنند.

وی ادامه داد: این مسئله سبب سردرگمی مسافران به ویژه دانشجویانی که از این خط تردد می کنند و ناراحتی رانندگان شده و نیاز است تا مسئولان چاره ای بیاندیشند و ما را یاری کنند.

یکی از مسافرانی که در میدان خزر برای رفتن به نکا ایستاده بود، نیز گفت: ما از راننده ها تشکر می کنیم، در این 10 سالی که از این خط تردد می کنم، مدت 3سال است که اینجا ساماندهی شده و من در آرامش هستم؛ زمانی که رانندگان اجازه سوار کردن ما را ندارند، چطور باید به نکا بروم؟

مسافر دیگری که با عصا از بیمارستان در محل ایستگاه حاضر شده بود تا به نکا برود نیز از مأموران انتظامی در خواست ماشین کرد ولی آنها پاسخگو نبودند.

غلامرضا بامتی، یکی دیگر از رانندگان نیز گفت: من هنرمند تئاتر هستم و از راه مسافرکشی خرج خانواده ام را در می آورم، ماشین شخصی کددار دارم و لباس فرم هم می پوشم.

وی تصریح کرد: برای اینکه جلوی سوار کردن مسافران را بگیرند، مأمور گذاشتند ولی برای ماشین های شخصی که بدون  هیچ کد و مدرک شناسایی اقدام به مسافربری می کنند، اقدامی صورت نمی گیرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رمضانی
    جمعه 9 خرداد 1393-22:25


    اولا سایت بلاغ این خبر رو که کار غیر قانونی برخی از رانندگان هست را زده و جنجال و پر کردن خبر وسوژه های الکی برای خودش درست میکند شما هم که خبر رو کپی کردی بجای آن تحلیلی میکردی بهتر بود اما بنده به عنوان یک شهروند ساریوی عرض کنم مرکز شهر جای ترمینال نیست و هرکه جمع شود و چنئتا ماشین جمع کند و شرکتی تشکیل دهد بدون اجازه شهر داری و راهور بیاید زمینی اجاره کند اون هم در جای پر تردد و مرکز شهر و چندتا نامه به فلان جا بزند و امنیتیش کند بلکه این شرکت باید خارج از مرکزیت شهری در بلوار امام رضا در همان ترمینتا همیشه سبز تشکیلات خودش را ساکن کند و تاکسی درون شهری مسافرین را به آن محل آورده و آنان جابجایی مسافر برون شهری نکا را انجام دهند اتفاقا مسئولین بسیار کار خوبی میکنند شهر سایر کلانشهر شد چهارشنبه بازار نیست هرکه از راه برسد بدون اجازه هرکاری انجام دهد.

    &&پاسخ به این نظر:جناب رمضانی محترم:اولا چون نظر مسئولان مرتبط را نمی دانستیم در نتیجه حق تحلیل نداشتیم - دوما کپی خبر با ذکر منبع آن اشکالی ندارد- سوما نظر شما محترم می باشد - چهارما ممنون از اینکه نظر دادین و امیدواریم همواره ما را از راهنمایی های خودتون خوشحال سازید