آخرین عناوین

جمعه 9 خرداد 1393-23:21 کد خبر:228

نماینده بهشهر و گلوگاه در مجلس:

مطالبات دکل بندها پرداخت شده است

نماینده نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس گفت:با پیگیری های انجام شده مطالبات دکل بندهای شرق استان مازندران پرداخت شده است.


احمد علی مقیمی در گفتگوی اختصاصی با خزرخبر،با بیان اینکه جهت دریافت اعتبارات مصوب شده در دولت دهم کارگروهی تشکیل شده بود افزود:پیگیری حق و حقوق دکل بندها از دولت دهم و بعد از فوت 160نفر انجام شده بود.

وی با بیان اینکه در دولت دهم مبلغ 34میلیارد تومان برای جبران خسارات به دکل بندها مصوب شده بود اظهار داشت:بعد از شروع بکار دولت یازدهم و اعلام اینکه این دولت دچار مشکلات اقتصادی می باشد نتوانسته ایم مبلغ مصوب شده اولیه را جذب نماییم.

مقیمی با اشاره به اینکه دولت جدید اعلام نمود که نمی تواند در قالب بیمه کمکی به این قشر انجام دهد زیرا باید کارفرمایان از چند سال قبل حق بیمه این قشر را پرداخت می نموده اند اما پرداخت نشده است تصریح کرد:با توجه به این مشکل تصمیم گرفته شد در قالب کمک های بلاعوض این اعتبار جذب و به دکل بندها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برای جذب این اعتبار فقط یک هفته فرصت بود و در غیر اینصورت برگشت داده می شد افزود:با کارشناسی های انجام شده تصمیم گرفته شد بر اساس اولویت و شاخص های تعیین شده ،بین همه دکل بندها اعم ازخانواده فوت شدگان،معلولان بر اساس شاخص های تعیین شده و دکل بندهای آسیب دیده نیازمند توزیع شود.

مقیمی با اعلام اینکه بر اساس تصمیم کارگروه تشکیل شده در بهزیستی برای دکل بندها سرانه در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد:اگر تمام اعتبارات به آنها پرداخت می شد در نتیجه در دراز مدت به ضرر این قشر بود در نتیجه تصمیم گرفته شد تا برای آنها با مبلغ باقی مانده از این اعتبارات ،سرانه تعیین شده و سپرده گذاری شود.

مقیمی با بیان اینکه هم دولت قبلی و هم دولت فعلی،استانداران و فرمانداران قبلی و فعلی ،مدیران کل بهزیستی قبلی و مخصوصا جدید،مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان و امام جمعه نیز در جذب این اعتبار و تخصیص به دکل بندها تلاش فراوانی نموده اند تصریح کرد:طی مراسمی که برای توزیع این اعتبارات بین دکل بندها و خانواده های آنها برگزار شد از همه مسئولین نیز تقدیر شد.

رییس بهزیستی مازندران نیز در این مورد گفت: با اعتبار جذب شده (140000000000ریال)جهت رفع مشکلات دکل بندها،به 69نفر که فوت نموده و فاقد بیمه بوده اند مبلغ 55200000000 ریال و به 91 نفر که فوت نموده و دارای بیمه بوده اند جمعا مبلغ 13650000000 ریال پرداخت شده است.

سید سعید آرام با اشاره به اینکه به 8 نفر دارای معلولیت خیلی شدید ناشی از دکل بندی مبلغ  8000000000 ریال پرداخت شده است افزود:به 10نفر با معلولیت شدید جمعا مبلغ 6000000000ریال و به 46 نفر با معلولیت متوسط جمعا مبلغ 13800000000 ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به 282نفر با معلولیت خفیف حاصل از دکل بندی جمعا مبلغ 33840000000 ریال پرداخت شده است اظهار داشت:به 275 نفر از کسانی که آسیب دیده معمولی حاصل از دکل بندی بوده اند نیز جمعا مبلغ 9510000000 ریال پرداخت شده است.

آرام با اشاره به اینکه در کمتر از یک هفته اعتبار اختصاص داده شده جذب و توزیع شد تصریح کرد:در صورتی که این اعتبار ظرف یک هفته جذب نمی شد به مرکز برگشت داده می شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین خاطر نشان کرد:با تلاش و پیگیری وزیر تعاون،رفاه و تامین اجتماعی،معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری،رییس سازمان بهزیستی کشور ، فلاح جلودار استاندار فعلی ،مقیمی نماینده بهشهر ،نکا و گلوگاه و دیگر مسئولان دولت تدبیر و امید توانسته ایم خدمتی کوچک به جامعه دکل بندها کرده و تا حدودی مشکل آنها را برطرف نماییم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • احمد
    دوشنبه 2 تير 1393-0:28


    با سلام خسته نباشی
    در حدود 6 سال بابت کار به دکل بندی بابچه های گلوگاه رفتم ام بیمه ام زیر یک سال رد کردن و حق حقوقم خوردن بابت بیمه و حق حقوقم باید چهکار کنم .
    به پیمانکارم بابت حقم گفتم در جواب بهم گفت شما مثل یک تومان طلب دارید از ما ولی ما از شرکت برق 20 تومان به ماهم ندادن تا به شما بدیم.
    با تشکر
    .