آخرین عناوین

شنبه 11 ارديبهشت 1395-16:48 کد خبر:22895

شهردار ساري در مراسم تجليل از كارگران خبر داد:

فقط طي دو سال ده هزار ميليارد ريال براي عمران ساري قرارداد بسته شد

شهردار ساری گفت: عملگرايي يعني طي دو سال ده هزار ميليارد ريال قرار داد بستن براي توسعه ساري.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري، در مراسم خاطره انگيز تجلیل از کارگران، مهدي عبوري طي سخناني با انتقاد از همه آنهايي كه به كارگران نگاه سياسي و ابزاري دارند اظهار کرد: هرگز و حتي براي لحظه اي چنين نگاهي نداشته و ندارم و تمام همت و تلاشم را معطوف كرده و مي كنم تا اين قشر پر تلاش و زحمتكش كه در تمامي پروژه هاي شهرداري و همه موفقيت هايي كه طي اين ۴۸ ماه كسب كرده ايم سهيم و شريك هستند از لحاظ رفاهي و امنيت شغلي ذره اي دغدغه و نگراني نداشته باشند.

وي با تأكيد بر ضرورت رعايت شأن و شخصيت كارگران در شهرداري ساري با بيان اين مطلب كه هيچ كس اجازه ندارد ذره اي به اين  قشر شريف بي احترامي كند افزود : گذشت آن زماني كه چون يك كارگر به شهردار يا معاوني سلام نمي كرد اضافه كار و مزاياي او را كاهش مي دادند ، امروز و تا زماني كه من در شهرداري هستم كارگران همان ارزش ، اعتبار و كرامتي را دارند كه ديگران در شهرداري ساري از آن برخوردار هستند .

شهردار ساري سپس با اشاره به نقش كارگران در عمران و آبادي ساري و فعاليت هاي شهرداري مركز مازندران خاطرنشان كرد : آن گاه كه همه خوابند كارگران بيدارند و در حال كار و تلاش و كسب روزي حلال هستند بنابراين بايد قدردان همت بلند كارگران باشيم و مانع از آن شويم كه دغدغه رفاهي داشته باشند و از بي حرمتي رنج ببرند .

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اين مطلب كه شهرداري ساري طي ۴۸ ماه اخير منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي را مو به مو اجرا و محقق ساخته و مي سازد گفت : بجاي آنكه فرمايشات ايشان را در سر برگ ها بنويسيم آن ها را دستور كار قرار مي دهيم و با تمام توش و توان خود براي تحقق آن ها گام بر مي داريم .

نمونه بارز آن زماني رخ داد كه مقام معظم رهبري بر حماسه اقتصادي تأكيد كردند ، همگان شاهدند كه در همان سال بودجه ۷۰ ميلياردي شهرداري افزايش يافت و اين حماسه تا آنجا پيش رفت كه اكنون بودجه شهرداري بيش از پانصد ميليارد تومان است ، يا آنگاه كه بر ضرورت اجراي مديريت جهادي تأكيد فرمودند در شهرداري ساري ، مديريت جهادي يك اصل و اساس خدشه ناپذير تلقي شد.

آيا جز در سايه مديريت جهادي مي توانستيم طي صد روز بوستان ملل را احداث كنيم يا طي ۱۲۰ روز روگذر بلوار كشاورز را به سرانجام برسانيم ، آيا جز در سايه مديريت جهادي نهضت هاي آسفالت ، پياده روسازي ، فضاي سبز و مهار آبهاي سطحي تحقق مي يافتند .

عبوري با مورد توجه قرار دادن شكل گيري جريان عملگرايي در شهرداري ساري گفت : ما با شعار و حرف براي تحقق منويات رهبري گام برنمي داريم و با شعار و وعده رضايت مندي مردم را ايجاد نمي كنيم چرا كه مردم بيدارند و آگاه و مي دانند كه چه افرادي و جريان هايي خدمت مي كنند و چه افراد و جريان هايي شعار مي دهند ؟

جوان اول شهر شش هزار ساله ساري سپس با انتقاد شديد از افراد و جريانهايي كه مانع از توسعه مازندران شدند تأكيد كرد : از بدو حضورم در شهرداري توجه به صنعت گردشگري را به عنوان يگانه راه برون رفت از بن بست اقتصادي و عمراني شهر ساري در دستور كار قرار دادم و امروز پس از ۴۸ ماه شاهد به بارنشستن آن هستيم .

چرا كه پس از چهل سال ساري در زمره شهرهاي گردشگر كشور قرار گرفت و از سوي معاون رياست جمهوري به عنوان هفت شهر برتر گردشگري كشور برگزيده شده اكنون هم تأكيد مي كنم هيچ راهي براي گريز ازاين عقب ماندگي درد آور و بيكاري روز افزون در مازندران وجود ندارد مگر با رونق افزايي صنعت گردشگري ،چرا كه اين راه در ساري تجربه شد و موفقيت خود را نشان داد .

وي سپس با بيان اين مطلب كه ((عملگرايي)) نه يك شعار كه يك راه و نقشه راه براي عمران و آبادي ساري و استان مي باشد افزود: عملگرايي يعني طي دو سال ده هزار ميليارد ريال قرار داد بستن براي توسعه ساري .

حال آنكه اين رقم و حتي نيمي از اين رقم طي ۳۷ سال گذشته براي ساري هزينه نشد آن وقت يك عده مي نشينند و از بي پولي و بدهكاري شهرداري سخن مي گويند در حالي كه فقط در شب عيد و زماني كه حتي دستگاههاي استاني كه براي كل استان پروژه تعريف مي كنند نتوانستند بيش از شش ميليارد تومان به پيمانكاران خود بدهند ، ما در شهرداري ساري بيش از چهل ميليارد تومان به پيمانكاران خود پول پرداخت كرديم .

اين عضو شوراي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در پايان سخنان خود با سپاس از مهر و محبت كارگران و تلاش و كوشش بي وقفه آنها به مناسبت روز كارگر هدايايي تقديم حضور آنان كرد.

در ادامه اين مراسم محمدي كيادهي نماينده شهردار در شوراي اسلامي كار شهرداري ساري و عضو شوراري اسلامي شهرطي سخناني با تشريح تاريخچه روز جهاني كارگر برگزاري اين مراسم در جمهوري اسلامي ايران را بيانگرنقش و جايگاه رفيع كارگران در عمرا ن و آباداني كشور توصيف كرد وآنگاه با اشاره به سهم كارگران در توسعه سريع ساري گفت: به عنوان نماينده عبوري شهردار محترم اعلام ميكنم شما كارگران بيشترين نقش را در عمران وآباداني ساري داشته وداريد و اگر نبود  اين همت بلند وعزم راسخ شما كارگران شهرداري هرگز قادر به انجام چنين توسعه عظيمي نبود.

اين عضو شوراي اسلامي شهر ضمن بيان اين مطلب كه به شهادت شما كارگران عبوري با حمايت شوراي اسلامي شهر بيشترين توجه را به امور رفاهي كاركنان شهرداري دارد افزود : من هم گواهي مي دهم شهردار ساري بيش از همه قشرها به  شما كارگران پر تلاش توجه دارد و هر گاه و هر بار كه سخن امور رفاهي به ميان مي آيد بر ضرورت توجه به رفاه شما كارگران تأكيد مي ورزد.

اسماعيلي يك عضو شوراي اسلامي كار شهرداري ساري بيانيه ي اين شورا را قرائت كرد .

در بخشي از اين بيانيه با تقدير از خدمات شهردار و شوراي اسلامي شهر و توجه آنان به امور رفاهي كارگران افزايش بهاي كالاهاي اساسي و ضروري درخواست گرديد و آن گاه تأكيد شد كارگران براي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل آماده هرگونه همكاري مي باشند .

شايان ذکر است كه در پايان مراسم هم بقيد قرعه به ۳۰۵ برنده مسابقه كتبي ويژه روز كارگر كه از سوي شوراي اسلامي كار شهرداري برگزار شده بود هدايايي اعطا گرديد، همچنين در اين مراسم از فرامرز درخشنده نماينده كارگران مازندران در مجلس كارگري و عضو هيئت اجرايي خانه كارگر تجليل شد .

اسامي برندگان مسابقه كتبي شوراي اسلامي كار شهرداري به مناسبت روز جهاني كار و كارگر

سيد عارفه حسيني برنتي از سازمان عمران

بهاره بريماني از سازمان پاركها

مهدي رجبي  از شهرداري منطقه ۲

مسعود خالپور از سازمان عمران

حسن بخشي  از عمارت

سيد حسين موسوي از سازمان تاكسيراني

محمد قدمي از مركز بهداشت

حليمه عليپور از عمارت

سيد احمد ساداتي مجد از عمارت

سميه ذكريا درويش از منطقه ۳

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :