آخرین عناوین

جمعه 17 ارديبهشت 1395-23:7 کد خبر:22925

با استقبال پرشور ساروی ها برگزار شد :

افتتاح جشنواره ملي بهار نارنج در ساری /تصاویر

همزمان با سالروز بعثت خاتم الانبيا محمد مصطفي (ص)، پنجمين جشنواره ملي بهار نارنج با حضور شهردار ، رييس و اعضای شوراي اسلامي شهر ساري در بوستان ملل افتتاح شد.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از وارش، همزمان با سالروز بعثت خاتم الانبيا محمد مصطفي (ص)، در عصر روز پنجشنبه شانزدهم ارديبهشت ماه پنجمين جشنواره ملي بهار نارنج با حضور شهردار ، رييس و اعضای شوراي اسلامي شهر ساري و جمعيتي كم نظير در بوستان ملل مركز مازندران افتتاح شد.

اين مراسم كه با تلاوت قران كريم و سرود مقدس جمهوري اسلامي آغاز و با بريدن ربان ورودي نمايشگاه جشنواره دنبال گرديد و با خيرمقدم دختران خردسالي كه لباس محلي به تن داشتند خطاب به عبوري به اوج رسيد.

زارع مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري ساري ضمن بازديد شهردار،رييس و برخي از اعضاي شوراي شهر از نمايشگاه جشنواره ضمن اعلام اين مهم كه براي اولين بار است كه يكصد و بيست غرفه برپا شده گفت: دوره هاي قبل هم غرفه بود اما نه اين تعداد ضمن اينكه از ديگر شهرهاي استان هم در اين نمايشگاه حضور دارند.

وي غرفه هاي صنايع دستي و غذايي را از جمله غرفه هاي نمايشگاه دانست و افزود: ترتيبي اتخاذ كرديم تا غرفه ها معرف فرهنگ و آداب محلي و نيز داشته ها و ظرفيت هاي ساري و مازندران باشند

زارع همچنين خاطر نشان كرد:در نمايشگاه علاوه بر فروش عرق بهار و ديگر فراورده هاي بهار نارنج چگونگي تهيه آنها را هم به نمايش بگذاريم

بنابراين گزارش در سوي ديگري از بوستان ملل جشن با شكوه مبعث مردم را چنان به وجد آورده بود كه شوري وصف ناپذير داشتند و حال و هوايي كم نظير.

آتش بازي و نور افشاني همراه با موسيقي محلي يك شب خاطره انگيز را ترسيم كرده بود تا جايي كه براي اولين بار اين حجم از فيلم برداري و عكس هاي سلفي با گوشي هاي موبايل از سوي مردم همه را به تعجب وا داشته بود.

در این مراسم سردار شمشير بند رييس شوراي اسلامي ساري هم با سخنان خود بهار نارنج و ويژگي هاي آنرا به ياد شركت كنندگان آورد تا از ياد نرود ساري پايتخت يكي از با شكوه ترين مائده هاي طبيعت است.

شمشيربند با تشريح برخي از خواص شكوفه نارنج به لزوم توجه بيشتر به آن اشاره كرد و گفت:خداوند سبحان را بايد شكر كرد بخاطر ارزاني كردن اين نعمت بزرگ زيرا خواصي دارد كه در كمتر گل و گياهي ميتوان آنها را يافت.

وي با ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره در پايتخت بهار نارنج افزود:اين جشنواره يك كار نمادين است براي توجه دادن خود و شما مردم بزرگوار جهت توجه بيشتر به بهار نارنج و لزوم حفاظت شايسته تر از آن.

رييس شوراي اسلامي شهر ساري با تاكيد بر ضرورت برگزاري چنين جشنواره اي در سرتاسر مازندران گفت: خوشبختانه بهار نارنج در تمام استان جلوه گري مي كند و مختص يك شهر و دو شهر نيست پس در تمام مازندران بايد جشنواره بهار نارنج برگزار شود.

 بخصوص كه ما جشنواره را نوعي شكر گزاري هم ميدانيم، بنابراين اعلام ميكنم حالا كه دبيرخانه جشنواره به دستور مقامات كشوري در ساري پايتخت بهار نارنج تشكيل شده است آماده ايم براي برگزاري سراسري جشنواره بهار نارنج هر اقدامي بعمل آوريم.

گفتنی است پنجمين جشنواره ملي بهار نارنج در ساری تا بيست و سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و غرفه هايش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب فعال است و هر شب هم برنامه هاي فرهنگي و هنري برگزار مي گردد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :