آخرین عناوین

شنبه 18 ارديبهشت 1395-9:4 کد خبر:22928

کسی به داد مردم نمی رسد؟!!

سرگردانی 10 هزار سپرده ‌گذار صندوق مهر اعتماد آریا

با وجود ادغام صندوق قرض‌الحسنه مهر اعتماد آریا در مازندران با بانک رسالت همچنان مردم دچار مشکل هستند و کسی نیز به داد مردم نمی‌رسد.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس، مدت دو سال است از ورشکستگی صندوق قرض‌الحسنه مهر اعتماد آریا می‌گذرد، افرادی که با هزار زحمت و حتی برخی با فروش زمین و خودرو و به امید خانه‌دار شدن و حل مشکلات زندگی در این صندوق حساب باز کردند.

بیشترین دلیل که موجب شد افراد در این صندوق حساب باز کنند و اعتماد آنان جلب شود این بوده که صندوق پس از مدت چهار ماه برابر موجودی به افراد تسهیلات البته با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کرد.

با شنیدن خبر ورشکستگی بیش از 10 هزار نفر سرگردان شدند و مدتی نیز شاهد ازدحام صف‌های طولانی مقابل این صندوق بودند. سپس به دادستانی مراجعه کردند و باز هم دیدند کارشان به جایی نمی‌رسد.

همچنین بارها شاهد اعتراض و تجمع سپرده‌گذاران مقابل استانداری مازندران بودیم و البته چند بار نیز مسؤولان استانی پادرمیانی کردند که کار به جایی نرسید.

بهمن ماه سال گذشته خبری مبنی بر حل مشکل کامل این صندوق و ادغام آن با بانک رسالت منتشر شد و این موضوع موجب امیدواری افراد شد، البته این موضوع نیز مدتی به طول انجامید.

با وجود ادغام این صندوق با بانک رسالت همچنان مردم در دریافت سپرده‌های خود دچار مشکل هستند و کسی نیز به داد مردم نمی‌رسد و تنها پاسخ قاطع مسؤولان این است که چرا به این صندوق اعتماد کردید.

موضوعی دیگر اینکه قرار بود مردم 70 درصد از مطالبات خود را دریافت کنند و 30 درصد باقی‌مانده نیز پس از بازپرداخت معوقات از تسهیلات گیرندگان صندوق قرض‌الحسنه اعتماد مهر آریا قابل دریافت شود.

البته ورشکستگی مؤسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه موضوع تازه‌ای نبود و چندین بار قبل از این موضوع نیز شاهد آن بودیم ولی پس از ادغام مشکل سپرده‌گذاران حل شد و شکایتی نداشتند این مسائل سوالاتی است که سپرده‌گذاران دارند لازم است به پاسخ آن شفاف‌سازی شود.

عضو شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: 60 درصد موجودی سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

سید رمضان شجاعی کیاسری ادامه داد: مقرر شد بقیه سپرده‌ها در صورت برگشت اقساط وام‌ها تسویه حساب شود که این موضوع به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

همچنان سپرده‌گذاران امیدوار هستند مبالغ آنان پرداخت شود تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند چرا که طی این مدت با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :