آخرین عناوین

شنبه 18 ارديبهشت 1395-12:30 کد خبر:22933

انتقاد بی سابقه کارگردان مازندرانی از شرایط حاکم بر جامعه پزشکی:

ساختمان پزشکان بابل را تخریب کنید

فلاحتگرگفت:باید با تخریب ساختمان پزشکان ساختمان تئاتر بسازیم تا جلوی چاق شدن پزشکان را بگیریم زیرا پزشکان بابل بیمار را با پول می بینند.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از وارش، ساخت یک فیلم در شهرستان بابل با محوریت "بهار نارنج" و بازی پسر فوتبالیست فقید مازندرانی "هادی نوروزی" که به دلیل ایست قلبی چندی پیش در تهران در گذشت این روزها سوژه برخی از رسانه ها شده است.

هم به دلیل بازی "هانی نوروزی" و هم به سبب اظهارات صریح مهرداد فلاحتگر کارگردان فیلم در مورد جامعه پزشکی و شرایط حاکم بر وضعیت فرهنگی مازندران و شهرستان بابل.

فلاحتگر که از رشد ساختمان ها و  ابنیه مربوط به پزشکان در سطح شهر بابل به شدت ابراز تاسف کرده بود اظهار داشت: "باید با تخریب ساختمان پزشکان ساختمان تئاتر بسازیم تا جلوی چاق شدن پزشکان را بگیریم زیرا پزشکان بابل بیمار را با پول می بینند."

مسئله نگرانی شهروندان از پزشک سالاری حاکم بر کشور و توجه بیش از حد معمول و متعارف به این قشر متمول جامعه نکته تازه ای نیست و هر از چند گاهی و به شکل های گوناگون مطرح می شود.

شاید جدی ترین انتقاد در سطح ملی مربوط به سریال طنز "در حاشیه" مهران مدیری بود که با دیدی غیر معمول شرایط و دنیای واقعی جامعه پزشکی را مورد نقد قرار داد.

البته در واقعیت هم اتفاقات ناگواری رخ داد که بر ذهنیت آماده جامعه از شرایط خاص جامه پزشکی صحه گذاشت از جمله کشیدن بخیه کودکی که به دلیل عدم تکمن مالی و به خاطر مبلغ ناچیزی مورد خشم و غضب پزشک و پرستار بیمارستان قرار گرفت و مسائل بسیاری از این دست که در آن "پول" حرف اول و آخر فضای پزشکی ایران را می زند.

در دولت تدبیر و امید و با سکانداری هاشمی به عنوان وزیر بهداشت توجه به پزشکان بسیار بیش از گذشته شد و افزایش حقوق ها و تعرفه های پزشکی دوباره به حساسیت ها در جامعه  دامن زد و این در حالی است که پرستاران به نسبت نقشی که در سلامت جامعه دارند کمتر مورد توجه دستگاه بهداشت و درمان کشور قرار گرفته اند.

شاید بعضی از رفتارهای پزشکان ایرانی به ویژه تجمل گرایی ، برخی از ناهنجاری های اخلاقی که بعضا مشاهده می شود و ثروت اندوزی بیش از حد نرمال شماری از پزشکان که عملا در معرض دید مردم قرار دارد از دلایل عمده نگاه خاکستری جامعه نسبت به پزشکان کشور است.

 البته نباید از حق گذشت که بسیاری از همین پزشکان انسان های شریفی هستند که در راستای کمک به هموطنانشان از جان مایه می گذارند و شایسته احترام هستند.

به هر حال اینکه هنرمندان به عنوان سنسورهای حساسیت جامعه در برابر نارسایی ها به طور ویژه به پزشکان و اتفاقات پیرامون آن نظر دارند نشان از وجود برخی از کاستی هایی است که چه در بعد انسانی و چه در بعد حرفه ای وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

شاید به همین دلیل است که فلاحتگر به عنوان عضوی از فضای هنری استان  با اطمینان گفته است:هنرمندان طبیبان روح مردم هستند و پزشکان طبیبان جسم و اگر روح درمان شود نیاز زیادی به درمان جسم نداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :