آخرین عناوین

سه شنبه 21 ارديبهشت 1395-9:6 کد خبر:22950

کارگران نفت و گاز شمال دست به دامن نمایندگان شدند:

درخواست کارگران نفت و گاز شمال از نمایندگان

درخواست کارگران قراردادی موقت شرکت نفت و گاز شمال از نمایندگان مجلس : مطالبات ما را پیگیری کنید !


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، جمعی از کارگران قراردادی موقت شرکت نفت و گاز شمال در نامه ای به مجمع نمایندگان مازندران خواستار پیگیری مطالبات شان شدند.

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

مجمع نمایندگان استان مازندران

سلام

احتراما به استحضار می رساند ما امضاکنندگان این نامه، نیروهای شاغل در شرکت نفت و گاز مازندران و در قالب کارکنان قراردادی کار مدت موقت می باشیم.

 این مرقومه در راستای احقاق حقوق حقه ای است که درطول چهار سال از گذشتن تصویب نامه هیات وزیران مورخ 1 بهمن 1390 به شماره 213471 و سپس لغو آن و ارایه مفاد قانونی جدید به منظور اصلاح نامه قبلی در بخشنامه جانشین معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوردر خصوص تعیین وضعیت برونسپاری نیروها و عقد قرارداد مستقیم دستگاهها با نیروهای خود میباشد.

اهم مشکلات و خواسته های همکاران  که از حضرتعالی به عنوان وکیل ملت در خانه ملت تقاضای پیگیری شایسته انها را دارند در موارد ذیل آمده است.

1.نقص در اجرای قانون: عدم بهره مندی از مزایای کارگری اعم از طبقه بندی شغلی، پایه سنوات، عیدی، مدرک تحصیلی، تخصص، مرخصی سی روزه و... بخشهایی از عدم اجرای قانون در کمترین سطح آن است.

2. عدم رعایت قوانین مرتبط با وزارت نفت: ماهیت قراردادها به گونه ای است که لازم است با سپری شدن چهارسال از آن و نیاز دستگاهها به تخصص و سمتهای همکاران، وضعیت قرارداد و استخدام ایشان بازنگری و به پیمانی و رسمی ارتقا یابد، در این خصوص زمزمه های بکارگیری فرزندان بازنشستگان نیروهای رسمی به گوش میرسد، درحالیکه نیروهای آموزش یافته و ماهر درسراسر شرکتها در قالب این نوع قرارداد منتظر تبدیل وضعیت هستند.

3.تبعیض و ناعدالتی: عدم توجه به مدرک تحصیلی، تخصص و توانمندیهای همکاران در پرداختی های ماهانه، موجب ایجاد شکاف طبقاتی درسطح سازمانهاشده است، تنها بخاطر تمایز نوع قرارداد درسازمان، تفاوت دریافتی دو همکار به بیش از دو یا سه برابر میرسد.توضیح اینکه این نیروها، فاقد سمتهای مدیریتی متناسب با فعالیت به عنوان مسوول یا رییس، سالهای سال به آموزش برخی از مسوولان کم تجربه خود نیز همت می گمارند،همچنین عدم برخورداری این قبیل نیروها از مزایای حقوقی و رفاهی و فوق العاده های شغلی رایج در شرکتهای تابعه وزارت نفت از دیگر موضوعاتی است که بر این قشر از همکاران چتر حسرت و انفعال گسترانیده است.

4.تبعات خانوادگی، اخلاقی و روانی: باتوجه به دریافت حقوقهای پایین و به منظور جبران هزینه های زندگی، اکثر همکاران به اضافه کاری و یا شغلهای دیگر پس از اتمام ساعت کار مشغول میگردند.

فرسایش جسم، دوری بیش از ساعات معمول از خانواده، و عدم انگیزشهای پیشرفت نیروهای عمدتا جوان را به سرخوردگی اجتماعی و تنشهای روحی و روانی در نزد خود و خانواده واداشته است،عصبیتهای جامعه و شرایط متفاوت خانواده ها نیز به بغرنج شدن موضوعات دامن میزند، این مطلب در آموزهای دین شریف اسلام بسیار تذکر داده شده که وقتی فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود.

لذا خطر گسست و فروپاشی نظام خانواده و فساد اداری به منظور تامین مالی در کمین افراد نشسته است، هرچند ما با شرافت، صداقت و وجدان کاری بالا تاکنون مبادرت به انجام وظایف نموده ایم و لازم است مسوولین نیز وظایف متقابل را به نحو احسن انجام دهند.

5.اعمال قوانین مختلف در خصوص یک موضوع در سطح سازمانهای کشور :بر اساس اخبار واصله، سایر ارگانها در اسرع وقت نسبت به تبدیل وضعیت و بهبود شرایط حقوقی و رفاهی پرسنل خود اقدام کرده اند.

 درحالیکه وزارت نفت و کارکنان آن نقش بسزایی در تامین منافع ملی کشور و بیت المال داشته اند، وزارتخانه هایی چون نیرو و آموزش و پرورش که بسیاری از شرکتهای آنان مولد و درآمدزا نبوده اند، در تبدیل وضعیت نیروها جدیتر عمل کرده و نیروهای خود را مدتهاست از آن بهره مند کرده اند،و این در حالیست که تفاوت دستمزد نهایی به دوبرابر یا بیشتر در فیشهای حقوقی آنان نسبت به نیروهای وزارت نفت کاملا مشهود و مستند است.

عرایض موجود برای بیش از40هزار نیروی مشمول که تمام همت خود را در سازمان برای پیشبرد اهداف آن معمول داشته اند، به تداوم خدمات پایدار و رضایتمند ختم شده است و افزایش اعتبار جهانی وزارتخانه در ارتقای سطح کمی و کیفی رقابتها، در گرو همدلی و همکاری کلیه نیروها بوده است.

 از این رو از جنابعالی به عنوان عضوی از مرجع قانگذاری کشور تقاضای رسیدگی جدی به موضوعات ذکر شده و رفع مشکلات معیشتی وممانعت از تضییع حقوق مسلم بیش از چهل هزار نیروی اشاره شده را در راستای شعار عدالت محوری نظام جمهوری اسلامی  ایران دارد.

 این نامه تا حصول نتیجه و فارغ از وعده های غیرکارشناسی سایر نهادها از سوی کلیه همکاران شاغل در حوزه انتخابیه جنابعالی پیگیری خواهد شد.

باتشکر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :