آخرین عناوین

پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395-9:10 کد خبر:22964

گلایه یک نخبه مازندرانی:

میزان جذب نخبگان مازندرانی در داخل استان اندک است

رئیس هیأت مدیره مرکز حامی نخبگان کشور با اشاره به ظرفیت استان مازندران در حوزه‌های علمی و صنایع مختلف گفت: جذب نخبگان مازندرانی در داخل استان اندک است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رئیس هیأت مدیره مرکز حامی نخبگان کشور با اشاره به ظرفیت استان مازندران در حوزه‌های علمی و صنایع مختلف گفت: جذب نخبگان مازندرانی در داخل استان اندک است.

بهنام عسگری در نخستین همایش جامعه نخبگان مازندران ، با اشاره به اینکه مرکز حامی نوابغ جوان از سال 92 به صورت رسمی تشکیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر از اعضای نخبه، استعداد برتر و دانش‌آموخته زیرمجموعه این مرکز هستند.

وی از بیمه شدن 3 هزار نفر از اعضای مرکز حامی نوابغ جوان خبر داد و افزود: مازندران پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم و چهارم را در زمینه پراکندگی جمعیت نخبگان در کشور به‌خود اختصاص داد.

 رئیس هیأت مدیره مرکز حامی نخبگان جوان با بیان اینکه مازندران در حوزه‌های علمی و صنایع دارای استعدادهای بالایی است، اظهار کرد: در زمینه جذب نخبگان مازندرانی در داخل این استان آن‌طور که شایسته آنها است بهره گرفته نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای جذب نخبگان در داخل استان، حفظ و ایجاد انگیزه آنان تلاش شود، تصریح کرد: باید زمینه صادرات دانش فناوری هر استانی را به سایر استان‌ها فراهم کرد.

عسگری با بیان اینکه صدور ظرفیت‌های استانی با معنای پدیده فرار مغزها مغایرت دارد، افزود: باید زمینه اتصال بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کرد تا بر مبنای شناسایی ظرفیت‌ها و نیازسنجی در این زمینه منابع و اعتبارات ویژه آنها با مدیریت اصولی جذب شود.

وی با اعلام اینکه مرکز حامی نخبگان و نوابغ جوان کشور با سیاست توزیع عادلانه خدمات فناورانه آغاز به‌کار کرد، تصریح کرد: ورود در این حوزه باید با تفکرات نوین همراه باشد،شعار توزیع عادلانه به‌شکل سنتی امکان‌پذیر نیست.

رئیس هیأت مدیره مرکز حامی نخبگان جوان تأکید کرد: در این‌باره باید حمایت‌های مختلفی جذب شود تا با جهت‌دهی به‌نفع این افراد و تعیین نقشه راه مناسب بتواند خدمات مورد نظر را بدون واسطه به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه فاصله نخبه شدن از زمان خواستن تا رسیدن کوتاه است، تصریح کرد: بر خلاف تصوراتی که زمان رسیدن به این مسیر را سخت و مشکل می‌دانند اما در عمل می‌توان دید که این مسیر به‌راحتی و در کوتاه مدت امکان‌پذیر است.

عسگری مرتفع شدن مشکلات نوابغ جوان و گروه‌‌های نخبگانی را به واسطه ایجاد زمینه‌های مناسب و حمایت از آنها میسر دانست و افزود: اعضایی که در مرکز حامی نخبگان جوان عضو شوند از مزایایی مانند بیمه رایگان تا سقف 100 میلیون ریال برخوردار می‌شوند.

وی در پایان بیمه‌های بازنشستگی، تکمیلی درمانی، ثالث و بدنه نخبگان را از دیگر مزیت‌های عضویت در مرکز کانون نخبگان جوان عنوان کرد و گفت: استقرار در مرکز رشد فناوری، کسری خدمت برای اعضا، صندوق مشارکت تجاری‌سازی تا سقف 40 میلیارد ریال و کاربینی و استخدام در صنایعی مانند صنعت هوانوردی در شاخه‌های رادار، پیشرانه، موشک و ... نیز از دیگر امتیازاتی است که اعضا در صورت ثبت در سامانه از آن برخوردار می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :