آخرین عناوین

شنبه 10 خرداد 1393-16:17 کد خبر:231

گزارش از پروژه نیمه کاره‌ تقاطع غیر هم سطح سمسکنده ساری

مسئولان آبروی کلانشهر ساری را حفظ کنند/تصاویر

نه این پروژه نمایشگر مدت اجرا دارد و نه دیوارهای چوبی، کاملاً تعطیل است؛ پلی که کم کم باید ثبت ملی شود و جزو آثار باستانی شهر قرار گیرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ، این روزها اگر گذرتان از سمت نکا به ساری افتاده باشد یا بالعکس، دیوار حائلی در ابتدای ورودی شهر، توجه همگان را جلب می‌کند.

دیواری که سال ها از قدمت آن گذشته و بنا به گفته مسئولان، قرار است محلی برای تردد ماشین‌هایی که از کمربندی ساری به سمت گرگان حرکت می‌کنند، باشد.

اما نکته‌ای که قابل توجه است، عدم پیشرفت فیزیکی این دیوار و طولانی شدن پروسه اجرای پروژه است.

نه این پروژه نمایشگر مدت اجرا دارد و نه دیوارهای چوبی و نه کیوسک یا اتاقکی که محل استراحت کارگران و مسئولان اجرایی آن باشد. کاملاً تعطیل است.

پلی که کم کم باید ثبت ملی شود و جزو آثار باستانی شهر قرار گیرد.

از مشکلات مهمی که مسافران و رهگذران را به ویژه در شب آزار می‌دهد، نداشتن روشنایی کافی و نبود علائم رانندگی است که بعضاً شاهد تصادف شدید در این محور هستیم.

نبود اعتبار، مهم‌ترین مسئله‌ای است که مسئولان استانی و کشوری از آن گلایه دارند و مردم هم به دلیل اعتمادی که به مسئولان دارند، مسئله کمبود اعتبار را قبول کردند ولی به نظر می رسد درمورد عدم وجود روشنایی و نداشتن تابلوی مناسب راهنمایی و رانندگی که باعث بروز حوادث ترافیکی می‌شود، حق با مردم باشد و اعتبار چندانی هم نیاز نداشته باشد.

حال که از آن مسیر گذر کنید، متوجه عمق فاجعه می شوید؛ مسافران پس از طی مسافتی از پل پرماجرای میدان ولی عصر(عج) یا همان میدان خزر، وارد کمربندی پر رمز و رازی می شوند، فارغ از همه کاستی هایی که این کمربندی به لحاظ فنی دارد، در انتهای مسیر کمربندی که در واقع مسافر باید در سهل ترین شکل ممکن، به جاده اصلی بین شهری برسد، به ریل قطار و پل نیمه کاره کهنسالی بر می خورد.

علاوه بر اینکه در بسیاری از مواقع برای گذر از ریل راه آهن ترافیک سنگینی رخ می دهد، متأسفانه تابلویی هم برای هدایت مسافران گنجانده نشده و شواهد بیانگر این است که توسط انسانی خیرخواه، با اسپری رنگی آبی بر روی دیواره ی این پل نیمه کاره نوشته شده: «به طرف نکا و...» که این حرکت نازیبا در شأن کلانشهری چون ساری نیست.

با طولانی شدن پروسه کمربندی شهرستان ساری، مردم مرکز استان به طولانی بودن اجرای پروژه‌ها عادت کرده اند ولی حداقل انتظار این است که در زمان اجرای پروژه‌ها ایمن سازی مناسبی در مسیر اجرای پروژه انجام شود تا مردم علاوه بر اینکه مشکلاتی که به دلیل کمبود و نارسایی وجود دارد را تحمل می‌کنند، بروز مشکلاتی دیگر باعث رنجش خاطر آنها نشود.

در آخر باید اضافه کرد که چطور یک شرکت پیمانکار چندین پروژه در استان به طور همزمان برایش تعریف می شود؟ (مثل: پروژه روگذر ذغال چال، تقاطع غیر هم سطح قائم شهر، تقاطع غیر هم سطح سمسکنده، محور ساری فرح آباد و...)

آیا می شود با یک دست چندین هندوانه برداشت؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :