آخرین عناوین

چهارشنبه 5 خرداد 1395-17:7 کد خبر:24030

انتصاب امام جمعه جدید آمل:

امام جمعه رامسر امام جمعه آمل شد/ بیوگرافی

براساس شنیده ها امام جمعه رامسرامام جمعه آمل شد و مراسم تودیع و معارفه صبح پنجشنبه در فرمانداری آمل برگزار خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از هزار نو، امام جمعه رامسر سید جلیل مرتضوی، امام جمعه بابل شد.

زندگینامه وی از زبان خودش،در ماه مبارک رمضان در خانواده مذهبی در روستای سادات محله علویکلامیر از توابع محمود آباد بدنیا آمدم، به خاطر ماه مبارک رمضان نام مرا رمضان گذاشتند، اما در روستای ما خانمی متدینه خواب می بیند: که در خانه ما نوزادی به دنیا می آید و سیدی در خواب به او می گوید که نام او را «جلیل» بگذارید، و از آن روز به بعد نام مرا “سید جلیل” گذاشتند.

در سال ۱۳۶۰ وارد حوزه علمیه مسجد هاشمی آمل شدم که زمان جنگ بود و با اشتیاق به اجرای دستورات ولی امر مسلمین حضرت امام خمینی«رحمت الله علیه» شدم برای آموزش به مدت ۴۵ روز به اردوگاه رامسر اعزام شدم و از آنجا راهی جبهه های حق علیه باطل شدم.

در مورد رفتن به جبهه و چگونگی عملیات و خیلی چیزهای دیگر با خدایم و امام معامله کرده ام و آن را ذخیره قبر قیامت خود می دانم.

اما در سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه قم شدم و در درس و بحث شرکت کردم، اساتید برجسته ام که از آنها درس های فراوانی گرفته ام مخصوصاً « آیت ا… الظمی صالحی مازندرانی» که هر آنچه دارم از این مرد الهی و بزرگواری اوست که واقعاً بایستی قدرشناس باشیم. اساتید دیگرم که « آیت ا… العظمی جوادی آملی» ، «آیت ا… سید احمد خاتمی» ، سید محمد سعیدی ، سید حسن سعیدی ، «آیت ا.. وجدانی فخر» ، «آیت ا… حسینی بوشهری» و « آیت ا… استاد پایانی» بوده اند.

البته کفایه را نزد استاد والامقام«آیت ا… عنایت ا… دریاباری» آموزش دیدم، استاد دریاباری مرد عمل و با تقوایی است که هر روز به زیارت عمه سادات بی بی حضرت معصومه(س) می رفت و بعد شروع به درس دادن می کرد.

همیشه و دائم ذکر در حال ذکر گفتن می بود، تقوای ایشان مثال زدنی است و بسیار متواضع بود، استاد دریاباری از شاگردان مقام معظم رهبری بود و از درس و بحث مقام معظم رهبری صحبت های فراوان و به نیکی از استاد خودشان مقام معظم رهبری نام می برد: «خداوند ایشان را محفوظ بدارد، انشاء ا…».

سال ۱۳۸۰ امام جمعه سرابله ایلام شدم و در حوزه علمیه و در دانشگاه مشغول تدریس بودم و از نیمه اول سال ۱۳۸۳ امام جمعه شهرستان بندرگز شدم و در دانشگاه و در حوزه امام محمد باقر بندرگز مشغول تدریس شدم و عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان گلستان و دبیر شورای استان گلستان هستم،در نویسندگی کتابهایی را با عناوین مختلف نگاشته ام که انشاء ا… بزودی به چاپ می رسانم.

امروز رامسریم و بعنوان سرباز مقام معظم رهبری، در خدمت مردم شریف رامسر هستم و این افتخاری است برای بنده که امام جمعه شهرستان رامسر هستم ،امیدوارم عملکردم منشأ خیر و برکت برای دین و مردم فهیم و ولایت مدار مردمی که هم از نظر دینی و علمی مدیریتی و مهمان نوازی مثال زدنی است باشد.

سید جلیل مرتضوی قبل از این امام جمعه رامسر بود و براساس شنیده ها مراسم تودیع و معارفه صبح پنجشنبه در فرمانداری آمل برگزار خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :