آخرین عناوین

شنبه 8 خرداد 1395-22:0 کد خبر:24040

رئیس شورای بخش خرم‌آباد تنکابن مطرح کرد:

ورود شیرابه‌های زباله سایت «پردسر» تنکابن به منابع آب زیرسطحی/ سلامت مردم در خطر است

رئیس شورای اسلامی بخش خرم‌آباد تنکابن گفت: روان شدن شیرابه‌ها در ‌آب‌های سطحی و حتی منابع آب زیرسطحی به حدی است که سلامت مردم را به خطر انداخته است.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس، شمس امان‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه با گذشت پنج سال از ارتقای فرمانداری تنکابن به ویژه به علت عدم تفویض اختیارات مورد نیاز به مدیران این شهرستان مردم ما باید برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات و بسیاری دیگر از مسائل به مرکز استان با فاصله بیش از 100 کیلومتر بروند، اظهار کرد: سؤال ما این است که آیا مدیران کار کشته و امتحان پس‌ داده شهرستان که به زعم مقامات استانداری مورد وثوق و اعتماد استان هستند این صلاحیت را ندارند تا اختیارات لازم برای حل بسیاری از مشکلات به آن‌ها تفویض شود.

وی با اعلام اینکه به‌علت عدم شناخت بسیاری از مدیران و کارشناسان استان ازمنطقه سبب بروز اشتباهات بسیاری شده است و در این مسیر به دفعات متقبل خسارات شدیم، افزود: ادامه این رویه رشد و توسعه منطقه متوقف مانده است و بسیاری از مطالبات مردمی بی‌پاسخ مانده‌اند و این یک توهین بزرگ به مسئولان و مردم منطقه است.

رئیس شورای بخش خرم‌آباد تنکابن به برخی از معضلات منطقه از جمله پسماندها اشاره کرد و ادامه داد: سایت تجمیع زباله پردسر در منطقه دوهزار و روان شدن شیرابه‌های در آن به حدی است که این شیرابه‌ها وارد روان‌آب‌های سطحی و حتی منابع آب زیرسطحی شده است و سلامت مردم در خطر است و با توجه به پیگیری‌های مسئولان شهرستانی در این مقوله نیازمند شتاب‌بخشی به اقدامات مؤثر در مورد این تهدید جدید هستیم.

این مسئول با بیان اینکه شرایط رودخانه‌های سه‌هزار و سردآبرود بر خلاف رودهای دیگر استان است و آب مورد نیاز در آنها از یخچال‌های بالادست تأمین می‌شود، تصریح کرد: با یک تغییر دما و افزایش آن این دو رود سیلابی می‌شوند و اگر مصالح مازاد در بستر این دو رود تخلیه نشوند بسیاری از روستاهای در مسیر آن‌ها گرفتار سیلاب می‌شوند.

امان‌ پور با اشاره به اینکه برای این منظور وابسته به تصمیم‌گیری و صدور مجوز در مرکز استان هستیم، گفت: این معضل تهدیدی جدی است و برای حل مشکلات مسئولان استان باید به ادارات ذی‌ربط در شهرستان اختیارات مورد نیاز را بدهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :