آخرین عناوین

دوشنبه 17 خرداد 1395-22:55 کد خبر:24078

فرامرز درخشنده:کارشناس رسانه

عبوری؛ شهرداری که اصل کرامت نیروی انسانی را دراین نهاد، نهادینه کرد

آنانی که برخی رسانه های استان را همسوی اهداف ونیات خویش می کنند ودرصدد تضعیف عملکرد شهردارساری هستند، کدام هدف یا اهداف را پیگیری می کنند!


خزرتیترخبر: فرهنگ بدی است که بی دلیل ودور ازمنطق چهره دیگران را تخریب کنیم؛ عادت کرده ایم انگ بزنیم بی آن که سند ومدرکی داشته باشیم؛ ازمنزوی شدن دیگران لذت ببریم و اجازه ندهیم فرهنگ خدمت به هم نوعان درجامعه رشد کند ونهادینه شود.

مسئولی می آید وکارش را شروع می کند؛ تعریف وتمجیدها بالا می گیرد، سازندگی کارسخت ودشواری است؛ گروهی موضع می گیرند، جمعی به حمایت برمی خیزند و موج رسانه ای شکل می گیرد وهستند کسانی که برایشان فرقی نمی کند که حسن مسئول باشد ویا حسین؛ اینان فقط نظاره گرمی باشند وبس!

زمانی که شهردارجوان ساری درسال 1391 حکم گرفت؛ بسیاری با شک وتردید اموررا پیگیری می کردند؛ عبوری جوان، موفق خواهد شد؟

ساری ازبن بست ها خارج خواهد شد؟ شورای شهربه اواعتماد کرده بود وحال نوبت این شهردارجوان بود که باید خود را ثابت می کرد.

شهردارجوان ساری می گوید بودجه سالانه شهرداری را تا سقف 500 میلیارد تومان افزایش داده ایم واین ممکن نیست مگرآن که کارهای بزرگی درمرکزاستان مازندران صورت گرفته باشد ونمایندگان مردم درشورا حکم تایید بر عملکردشهردارزده باشند.

یک روزی درنشریه ای ازساری به عنوان روستای بزرگی نام برده شده بود که فقط نام مرکزاستان وشهر را یدک می کشید ومن ساکن درساری ، این اصطلاح برایم کاملاً ملموس بود!

درساری اینک به همت شهردارجوان ولایقی که برنامه دارد وکارهایش هدفمند است، عمران وآبادانی جاری است ومرکزاستان درحال پوست اندازی است؛ شهربه کارگاهی بزرگ تبدیل شده؛ ساری آرام آرام ازبن بست ها خارج می شود وبه جایگاهی که شایسته اش می باشد ارتقاء می یابد.

قصد ندارم عناوین پروژه ها وطرح هایی که درساری اجراشده اند ویا درحال اجرا هستند را فهرست کنم که شاید درحوصله این مطلب نباشد اما آنانی که دلشان برای آبادانی ساری می تپد، این روزها نگرانند!

 نگران حاشیه هایی که شاید اصل ماجرا را خدشه دار نمایند!

این نگرانی ها اخیراً درلابلای صحبت های شهردارمتدین ومتعهد شهرمان نیز دیده می شود؛ آنانی که درخفا و محرمانه با مدیران شهرداری جلسه ترتیب می دهند؛ درپی چه اهدافی هستند؟

آنانی که برخی رسانه های استان را همسوی اهداف ونیات خویش می کنند ودرصدد تضعیف عملکرد شهردارساری هستند، کدام هدف یا اهداف را پیگیری می کنند؛ وقایع اخیر شورای شهرساری چه ارتباطی به شهردار دارد که سینه چاکان به اصطلاح دلسوزتوسعه مرکزاستان این نهاد ومتولیانش را سیبل قرار داده اند!

منصف باشیم و عملکرد سه چهارساله شهردارمومن ودلسوزساری را با نگاه مثبت وبی حب وبغض و به دور ازاهداف گروهی وجناحی بررسی و براساس واقعیت ها تحلیل ارایه نماییم.

 شهرداری که اصل کرامت به نیروی انسانی را دراین نهاد، نهادینه کرد و برای کارگران زحمتکش شهرداری احترام ویژه قائل گردید ومفاهیمی تازه ازتوسعه شهری باب کرد وشهرمان را به گلستانی زیبا ودلنشین تبدیل کرد؛ این روزها دردایره نقدمخرب برخی افراد وگروه ها واقع شده بی آن که منطق درکارباشد ومستدل سخن گویند! چراباید اینگونه باشد؟

ازهمکاران رسانه ای انتظارمی رود بی آن که احساسی عمل نمایند وتحت تاثیراظهارنظرها و موضع گیری ها قرارگیرند، واقعیت ها را ملاک هرگونه تحلیل و بررسی قرارداده وانگیزه های مدیران خدوم استان به خصوص شهردارمحترم را برای کار وتلاش بیشتردوچندان نمایند؛ البته مخالف انتقادهای سازنده نبوده ونیستم اما به نظرمی رسد دراوضاع غبارآلود کنونی شرایط به گونه ای دیگر شده و آنچه دراین میان به دست خواهد آمد، عقب ماندن شهرمان ساری ازقافله پیشرفت است وبس!

ودرپایان اجازه دهیم درباره اتفاقات شورای شهر، مراجع ذیصلاح تصمیم گیری نموده وآنچه درگفتارونوشتارمان مورد تاکید قرارگیرد، توسعه و آبادانی مرکزاستان باشد ولاغیر!

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و مارستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :