آخرین عناوین

چهارشنبه 19 خرداد 1395-11:55 کد خبر:24090

«محمد دامادی» یک قدم به «مهدی عبوری» نزدیک شد:

آیا نماینده جوان ساری به وظیفه فراکسیونی‌اش عمل خواهد کرد؟

وظیفه اصلی فراکسیونی که دامادی در آن عضو شده حمایت از مدیریت شهری و ایجاد هماهنگی در مدیریت شهری و روستایی و ارتقای سطح زندگی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازعبارت، دیروز فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس دهم تشکیل شد و اعضای و هیات رئیسه آن مشخص شدند که در میان آنها نام دومازندرانی هم به چشم می خورد: محمد دامادی؛ نماینده ساری و سید علی محمد شاعری؛ نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه.

وظیفه و رسالت اصلی این فراکسیون حمایت از مدیریت شهری و بهبود شاخص های آن، ایجاد هماهنگی و یکپارچه سازی در مدیریت شهری و روستایی و در نهایت بهبود و ارتقای سطح زندگی شهرنشینان و روستاییان است.

به گفته نماینده بهشهر به زودی جلسه دیگر فراکسیون تشکیل خواهد شد تا درباره انتخاب رئیس و نایب رئیس و دبیران فراکسیون تصمیم گیری شود.

حضور «محمد دامادی» نماینده جوان ساری برای دومین دوره پیاپی در این فراکسیون، نشان می دهد که دامادی علاقه خاصی به موضوع شهر و روستا دارد که با توجه به سابقه‌ی عضویتش در شورای شهر ساری مسئله عجیبی نیست.

هرچند حضور دامادی در مجلس نهم درهمین فراکسیون اثر چندانی بر رشد و توسعه در ساری نداشته است، اما مردم مرکز استان امیدوارند اینبار نماینده شهرشان عملکرد بهتری در حوزه مدیریت شهری داشته باشد.

البته آنچه دیگر برهمگان آشکار شده زاویه شدید دامادی و عبوری؛ شهردار جوان ساری است که در مدت زمان اندکی از مدیریتش در مرکز استان موفق شد به توسعه این شهر شتاب دوچندانی بدهد.

با این احوال می توان عضویت مجدد دامادی در فراکسیون مدیریت شهری و روستایی را از دو منظر بررسی کرد، نخست اینکه دامادی قصد دارد با توجه به وظیفه اصلی این فراکسیون به یاری ساری و شهردارش که از حمایت تقریبا قاطع مردمی برخوردار است بشتابد و از منظری دیگر می توان این حضور را به معنای وارد شدن به میدان مبارزه تازه‌ای با عبوری تعبیر کرد.

مردم ساری امیدوارند منظر اول مورد توجه و اجرای آقای دامادی باشد، چراکه بارها عنوان شده است با حضور این دو جوان و با توجه به انتخاب یوسف نژاد به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس انتظار این است که ساری به جایگاه اصلی و واقعی خودش بازگردد و مثل همیشه در میان دعوای شخصی و جناحی و قدرت‌طلبی له نشود.

اما اگر دامادی بخواهد با طرحی همراه شود که قصد کودتا علیه شهردار ساری را دارد، عضویتش در این کمیسیون در واقع نوعی بازی سیاسی در زمینی است که جز به منافع شخصی نمی‌اندیشند و آنچه مطمع نظر قرار نمی دهد پیشرفت و شکوفایی ساری است.

به همین خاطر عضویت در این فراکسیون بار مسئولیت آقای دامادی را دوچندان خواهد کرد، چراکه حالا همه اهالی شهر از او انتظار دارند « حمایت از مدیریت شهری و بهبود شاخص های آن» را در دستور کار قرار دهد.

حمایت از مدیریت شهری، آنهم در سال اقدام و عمل باید در عمل دیده شود و آنوقت است که می توان حضور ایشان در این موقعیت را به فال نیک گرفت.

امیدواریم که پیوند دامادی وعبوری جایگزین نزاع آشکار و پنهان این دو چهره جوان شود،چهره‌هایی که هرکدام می توانند در آینده؛ افتخاری برای این شهر باشند، به شرطی که «ساری» را جایگزین «من» کنند و «من» را فدای «ساری».

اینکه آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر نیازمند گذر زمان است، زمانی که هرچه با دشمنی و نزاع هدر شود اینده ساری را تباه خواهد کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی، عبدالرضا مصری، احمد امیرآبادی فراهانی، شهباز حسن پور، صدیف بدری، محمد دامادی، یوناتن بت کلیا، هادی قوامی، جلیل بهرامی نیا، امیر خجسته، رضا شیران خراسانی، اردشیر نوریان و محمد کاظمی از دیگر اعضای هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس دهم هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :