آخرین عناوین

چهارشنبه 19 خرداد 1395-11:59 کد خبر:24091

قطار بد قولی مسئولین مازندران همچنان می تازد:

باغ صفویه بهشهر یا ساختمان اداری شهرداری/ تفاوت مازندران با اصفهان و شیراز چیست؟

بازهم یکی دیگر از آثار تاریخی مازندران،به خاطر خلف وعده مسئولان پرادعای مازندرانی در حال نابودی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تابناک مازندران، استان مازندران از دیرباز تاکنون به دلیل آب وهوای مناسب و مناظر طبیعی یکی مناطق تاریخی ایران است که شهر بهشهر در شرق استان را به جرآت میتوان دارای بیشترین عمارتها و مکانهای تاریخی با معماری اصیل ایرانی دانست.

شهری که اگرچه تاکنون با وجود کشف اشیای تاریخی موزه ندارد اما خود موزه‎ای از میراث فرهنگی ایران زمین محسوب میشود که عمدتا ابنیه تاریخی مربوط به عهد صفویه در آن خودنمایی می‎کند.

مجموعه تاریخی عباس‌آباد با ثبت جهانی یونسکو، چشمه عمارت، باغ شاه و کاخ صفی‌آباد از جمله جاذبه‌های مهم این منطقه است که به دلیل تعلق خاطر شاه عباس صفوی به این منطقه از کشور بنا شده و اکنون مورد بی‎مهری قرار گرفته اند.

مجموعه باغ‌ شاه یا پارک ملت فعلی بهشهر که با دسترسی آسان مردم و معماری باغ‎های اصیل ایرانی نگین انگشتری شمال ایران محسوب میشود در سال 1356 به شماره 1537در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده‌ است.

عمارتی که با چندصد سال قدمت و رازهای تاریخی پنهان در خود سالهاست که به عنوان ساختمان اداری شهرداری بهشهر استفاده می‎شود و منظره سوراخ شدن دیوارها برای نصب کولر اسپیلت دل دوستداران میراث فرهنگی این سامان را به در اورده است.

اگرچه چندسالیست که زمزمه‎ی انتقال شهرداری بهشهر به مکان جدید و افتتاح نخستین موزه میراث فرهنگی این شهر از زبان مسئولان مازندرانی و بهشهری شنیده میشود اما هنوز هم شاهدیم کاخ چندصد ساله ایرانی لابلای کاغذهای بروکراسی مدارانه اداری و قولهای بی‎عمل مسئولان شهرداری، فرمانداری و میراث فرهنگی مازندران در حال خفگیست.

و مردمی که دل در گرو پیشینه تاریخی این منطقه از کشور، مجموعه آثار میراثی این شهر را هم‏سنگ برخی آثار ارزشمند شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان، شیراز، تبریز و ... میداند، منتظر پایان این ظلم چندده ساله هستند.

گفته میشود مهمترین مساله خروج سایت اداری بهشهر از این مجموعه تاریخیست، اتفاقی که هنوز نیافتده است وشاید تفاوت مازندران با اصفهان و شیراز و ... در همین نوع نگاه مسئولان باشد!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :