آخرین عناوین

دوشنبه 12 خرداد 1393-0:9 کد خبر:241

حاشیه های جلسه علنی شورای شهر ساری

ساری شهر دکل های مخابراتی؟؟ /بزرگترین ساخت و سازغیر قانونی در کنار اثر میراث فرهنگی/توهین به شعور مردم ممنوع


53 جلسه شورای شهر ساری دارای حاشیه های خاصی بوده است که به قلم خبرنگار خزرخبر می خوانیم:

*رییس شورای شهر ساری در ابتدای جلسه شورای شهر گفت:قرار بود رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران مهمان این جلسه شورا باشند اما به علت ترافیک برنامه های این روزها،اعلام نموده اند که نمی توانند در این جلسه حضور یابند.

*باقری با بیان اینکه روز تولد امام حسین(ع) وحضرت ابوالفضل(ع)  و روز پاسدار می باشد از شمشیربند که پاسدار، جانباز و رییس کمیسیون فرهنگی شورا می باشد درخواست نمود تا گزارشی از همایش بانوان شاغل در شوراها که چند روز قبل برگزار شده بود ارائه نماید.

*پس از پایان گزارش شمشیربند که 20 دقیقه به طول انجامید آقامیری از شمشیربند سوال نمود که اجلاس کلان شهرها چه روزی بوده است که ساری به عنوان کلان شهر انتخاب شد؟

*شمشیربند در پاسخ به سوال آقامیری پاسخ داد که 2 خرداد، در این هنگام آقامیری که از اصلاح طلبان شورا می باشد اعلام نمود:برای حماسه سازان دوم خرداد صلوات بفرستید.

*نقیبی دیگر عضو شورا با انتقاد شدید از نمایندگان ساری به علت عدم حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل منابع طبیعی مازندران گفت:متاسفانه نمایندگان مردم از نیروهای ساروی حمایت نمی کنند.

*وی همچنین با انتقاد از اینکه انتصاب نیروها در دولت جدید بدون در نظر گرفتن توانمندی ساروی ها می باشد اظهار داشت:متاسفانه ما ساروی ها تماشاگرهای خوبی هستیم و تا چند روز آینده تمام نیروی ساروی از سمت های خود برکنار می شوند که جای تاسف دارد.

*باقری پس از سخنان نقیبی،انتقادهای او را انتخاباتی بیان کرد که نقیبی قسم یاد کرد که انتقادهای من جنبه انتخاباتی ندارند.

*پیری به علت بیماری در جلسه این هفته شورا حضور نداشت.

*احمدی دیگر عضو شورا با بیان اینکه انتخابات مجمع امور صنفی ساری علی رغم تمام بداخلاقی ها بسیار خوب برگزار شد گفت:این مجمع به اتاق اصناف تغییر نام داد.

*رییس شورای شهر ساری که چندین بار به اعضای شورا در مورد عدم رعایت زمان در اختیار قرار داده شده ،تذکر داده بود در این جلسه بار دیگر ماده ای از قانون شوراها را در مورد مدت زمان صحبت اعضای شورا را قرائت و به نمایندگان در مورد رعایت زمان تذکر داد.

*ذلیکانی دیگر عضو شورا نیز با انتقاد از برخی رسانه به علت برخورد مغرضانه با موضوع ارتقاء شهر ساری به رتبه 11 گفت:اگر ساری به رتبه 12 هم ارتقاء پیدا کند ولی مردم در امور شهری مشارکت نداشته باشند پیشرفتی صورت نمی گیرد.

*ذلیکانی با اعلام اینکه برون سپاری و خصوصی سازی فعالیت های شهرداری در دستور کار قرار دارد اظهار داشت:نیروی انتظامی در اقدامی یک طرفه و بدون هماهنگی با شهرداری و سازمان ترافیک شهرداری نسبت به اجرای طرح ممانعت از پارک خودروها در برخی از خیابان های سطح شهر نموده که مورد پذیرش شهرداری نبوده و ما مخالفت خود را با این موضوع اعلام می داریم.

*وی تصریح کرد:این اقدام غیرکارشناسی شده نیروی انتظامی اعتراض مردم را به دنبال داشت.

*نجاریان دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه علی رغم چندین بار تذکر در صحن علنی شورا مبنی بر اینکه باید به شعور مردم احترام بگذاریم افزود:باید قبل از انجام هر طرحی به اهالی آن منطقه اطلاع رسانی شود.

*نجاریان با بیان اینکه طرح نیروی انتظامی در ساری غیر اصولی می باشد اظهار داشت:سوار و پیاده نمودن مسافران در سمت چپ خیابان تخلف و خطرناک بوده که مسبب آن نیروی انتظامی است.

*وی همچنین تصریح کرد:مقرر شده بود احداث یک پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر توسط عوارض دریافتی از صنوف و همچنین نوسازی در دستور کار قرار بگیرد اما متاسفانه انجام نشد.

*کوروش یوسفی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه منتظر شهردار بوده ایم تا با حضور در جلسه شورا، به سوالات اعضا پاسخ دهد گفت:  باید وضعیت مکان زندان سابق مشخص شود.

*یوسفی با اعلام اینکه متاسفانه شماره 137 اعلام شده از سوی شهرداری جهت ارتباط مردم با شهرداری و اعلام مشکلات غیر فعال می باشد افزود:من خود چند بار با شماره 137 تماس گرفته ام اما هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

*یوسفی با اشاره به اینکه مردم از اجرای طرح ساری کارت رضایت دارند اظهار داشت:جهت ترویج و گسترش این طرح نیاز به اطلاع رسانی است.

*این عضو شورا با اعلام اینکه برخی از اعضای شورا در اولین روزهای فعالیت خود شتاب خوبی داشته اند اما الان منفعل شده اند که خوب نیست تصریح کرد:برخی از اعضای شورا به دنبال منافع شخصی و یا انجام امور دانه درشت ها می باشند که درست نیست.

*رییس شورای ساری با انتقاد از سخنان یوسفی گفت:شما حق متهم کردن اعضای شورا را در صورت نداشتن مدارک و مستندات کافی ندارید.

*باقری افزود:در صورتی که مدارک و مستنداتی نداشته باشید از نظر حقوقی مسئول خواهید بود.

*چند دقیقه از جلسه شورا پس از سخنان یوسفی وارد فضای اعتراض برخی دیگر از اعضا از جمله ذلیکانی شد.

*پیوندی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه برخی از شهرهای کشور را با نام های خاصی می شناسند افزود:ساری نیز به شهر تیر برق ها شهرت داشت که در حال تبدیل شدن به شهر دکل های مخابراتی می باشد که باید این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

*پیوندی همچنین با بیان اینکه یک هفته ساری نبوده ام اما بعد از برگشتن ساری را یک منطقه جنگی دیده ام اظهار داشت:برای ایجاد امنیت، نیاز به فعالیت نیروی انتظامی داریم اما نباید رعب و وحشت ایجاد شود.

*وی با بیان اینکه اگر قرار است در زمینه فرهنگی کار کنیم نسل عوض شده و روش‌ها هم باید تغییر کند، تصریح کرد: باید متناسب با نسل امروز، اقدامات فرهنگی را انجام دهیم.

*شعبانی دیگر عضو شورا نیز با انتقاد از سازمان عمران شهرداری ساری مبنی بر کم شدن فعالیت های عمرانی افزود:بسیاری از پیمانکاران فعالیت های عمرانی را تعطیل و به ساخت و ساز روی آورده اند.

*این عضو شورا با انتقاد از عدم اعلام رسمی کرایه های تاکسی های درون شهری اظهار داشت:این مسئله مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

*آقامیری عضو حقوقدان شورای شهر ساری دیگر سخنران جلسه بود که با نشان دادن چند دسته از نامه های اداری افزود:از 1شهریور 92 تا 28 اردیبهشت 93 تعداد 184 قرار داد در شهرداری ساری بسته شده اما اغلب اعضای شورا از این معاملات خبر نداریم و اگر هم معاملاتی است که تفویض اختیار کرده‌ایم باید مطلع شده و نقش نظارتی شورا اعمال می‌شد.

*وی با بیان اینکه باید به جلسه امروز به علت سوالات و بحث های کارشناسی شده نمره 20 داد اظهار داشت:نباید تبلیغ و جو سازی زیادی برای ارتقاء شهرداری ساری با رتبه 11 انجام داد.

*وی با انتقاد از اینکه متاسفانه با تخلفات ساختمانی برخورد صورت نمی گیرد تصریح کرد:در کنار حمام وزیری که از آثار باستانی می باشد بزرگترین تخلف ساختمانی در حال انجام می باشد که باید هر چه سریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

*آقامیری با انتقاد از باقری رییس شورای شهر ساری خاطر نشان کرد:متاسفانه در مدت کوتاهی 3194 نامه با امضاء رییس شورا به شهرداری و دیگر دستگاه ها ارسال شد که برخی تکراری بوده و برخی از نامه ها نیز داری محتوی خاصی نبوده اند .

*آقامیری همچنین با اعلام اینکه در روز 4 خرداد تعداد 19 نامه با امضاء رییس شورا به شهرداری ارسال شد اظهار داشت:نباید آنقدر از شهردار تعریف و تمجید و دفاع کنیم تا بعدا اگر اتفاقی افتاد پشیمان شویم.

*آقامیری خطاب به باقری گفت:کاش شما به جای تحصیل در رشته پزشکی ،در رشته حقوق تحصیل می کردید زیرا در آن صورت بسیاری از تذکرات ما را جدی می گرفتید.

*سید محمد جعفری عضو دیگر شورا نیز با انتقاد از برخی دستگاه ها و نهاد گفت:متاسفانه در بحث گردشگری و کسب درآمد پایدار هیچ دستگاهی به جز شهرداری طرح و برنامه ای نداشته است که باید دستگا های کم کار پاسخگو باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :