آخرین عناوین

دوشنبه 24 خرداد 1395-17:2 کد خبر:24123

از یک بام و دو هوای شورانشینان تا افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی‌ در آمل:

چه کسی مسئول است؟/مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آمل پاسخگو نیست!!

افزایش غیرقانونی و خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ در آمل باعث شده تا فرماندار این امر را خلاف قانون دانسته و برخورد قانونی را برای متخلفان لازم بداند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بیش از یک هفته است که کرایه تاکسی‌های شهرآمل در هر مسیر افزایش یافته و این افزایش کرایه بدون اعلام نرخ مصوب از سوی مسئولان شهری رقم خورد.

در حالی این روزها هر یک از 13 عضو شورای اسلامی شهر آمل در ساختمان طبقاتی روبه‌روی سرای مهر ساز خود را می‌زنند، بنا به گفته تاکسیرانان و منابع آگاه افزایش کرایه تاکسی در صورتی اتفاق افتاد که این مهم از سوی یک عضو شورا به رانندگان اعلام شد.

مشکلات شورانشینان آملی که این روزها دو گروه 6 و 7 نفره آنها بیشتر از دیگر ایام خودنمایی می‌کند نه‌تنها در نرخ مصوب تاکسی در خطوط مختلف شهری، بلکه در مسائل دیگر هویدا شده و نشان می‌دهد که تعدادی از آنها با هم سر سازگاری دارند با توجه به اینکه این مسأله نه تنها به ضرر توسعه شهری، بلکه به ضرر همشهریان تمام می‌شود.

با توجه به افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف شهر آمل، وقتی از رانندگان در مورد ابلاغیه افزایش کرایه و نصب برچسب بر روی شیشه اتومیبل سؤال می‌شود می‌گویند که این افزایش قیمت از سوی شورای شهر اعلام شده و همانند سال‌های گذشته هیچ برچسبی مبنی بر اطلاع‌رسانی همشهریان برای نصب داده نشد البته شنیده می‌شود یکی از اعضای شورای شهر در قالب پیامک به رانندگان افزایش قیمت را اعلام کرد.

* باید با رانندگان متخلف برخورد قانونی شود

فرماندار ویژه آمل در مورد افزایش کرایه تاکسی‌ها، اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه ناوگان درون‌شهری و تاکسی‌ها غیرقانونی است.

احمد منفرد با اشاره به اینکه مسئولان باید با رانندگانی که به دریافت کرایه بیش از نرخ موجود مبادرت دارند برخورد قانونی کنند، افزود: معمولاً افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی هیأت مدیره شورای شهر تعیین شده و در قالب مصوبه‌ای از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای ترافیک آمل با اعلام اینکه افزایش نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی‌ها از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای تائید به کمیته انطباق شهرستان ارسال می‌شود، بیان کرد: پس از بررسی لازم نرخ جدید از سوی کمیته انطباق اعلام می‌شود.

این مسئول با اشاره به تماس تلفنی با مسئولان کمیته انطباق استانداری مازندران مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی، اظهار کرد: تاکنون با توجه به دستورالعمل‌ها و سیاست‌های لازم برای افزایش نرخ جدید کرایه وسائل نقلیه درون شهری موافقتی انجام نشده است.

منفرد با تأکید بر اجرای عملیات افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از افزایش قیمت سوخت و بنزین در سال جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر نکردن قیمت سوخت افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری در آمل مورد قبول نیست و با این مهم از سوی مسؤولان استانی موافقت نمی‌شود.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به نقش داشتن مؤلفه‌هایی همانند هزینه تعویض لاستیک، قیمت سوخت و روغن، استهلاک بالای خودروها، شرایط آب و هوایی و هزینه تعمیر خودرو در افزایش نرخ، خاطرنشان کرد: در نشست‌های مختلف کرایه تاکسی‌ها با توجه به تورم سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت تا با افزایش روبرو شود ولی این امر تاکنون قطعی نبوده و تصمیم‌گیری لازم برای میزان افزایش در آن لحاظ نشد.

* بیش از 90 درصد رانندگان تاکسی کرایه غیرقانونی می‌گیرند

فرماندار ویژه آمل در حالی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری در آمل را غیر قانونی دانسته و رانندگانی که به دریافت کرایه بیش از نرخ موجود مبادرت دارند را لازم به برخود جدی و قانونی می‌داند که بیش از 90 درصد رانندگان به دریافت میزان 1000 ریال کرایه اضافی در هر مسیر اصرار دارند و پس از اعتراض مسافران آگاه، نسبت به آنها پرخاش می‌کنند.

مسئولان بازرسی سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل هم با مشاهده دریافت افزایش کرایه غیر قانونی از سوی رانندگان روزه سکوت گرفته و دست روی دست گذاشته‌اند و در این بین مردم معترض مجاب به پرداخت هستند.

* مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آمل پاسخگو نیست

خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل با توجه به تماس مکرر و ارسال پیامک با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آمل متأسفانه موفق به برقراری تماس نشد تا از این مسئول پاسخ لازم را دریافت کند.

به سراغ علی طالبی دادستان آمل رفتیم تا به‌عنوان مدعی‌العموم در مورد افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی با ما هم صحبت شود.

* انجام بررسی قضایی برای افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی

دادستان آمل اظهار کرد: به‌عنوان مسئول دستگاه قضا برای افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها موارد در دست بررسی و تحقیق است.

طالبی افزود: در حیطه وظایف قانونی خود در حال کار و تلاش هستیم و نتیجه آن در آینده اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار آمل به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان می‌تواند در مورد تخلفات لازم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

* حرکت عضو شورای شهر آمل عجولانه بود

رئیس شورای اسلامی شهر آمل هم در این‌باره اظهار کرد: نارضایتی‌هایی از سوی مردم در مورد بالا رفتن غیرمجاز کرایه تاکسی‌ها اعلام شده است.

اسدالله تورنگ با تأکید بر اینکه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر آمل برای بالا بردن نرخ کرایه ناوگان درون‌شهری و تاکسی طرح‌هایی را اعلام کرد، افزود: موارد اعلام‌شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر برای بررسی مهیا شد همچنین مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها با بررسی و تائید شورانشینان به کمیته انطباق شهرستان ارسال شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون نرخ پیشنهادی افزایش کرایه از سوی کمیته انطباق تائید نشد، بیان کرد: نباید حرکت غیرمنطقی از سوی اعضای شورای شهر در زمینه اعلام افزایش کرایه سر بزند.

تورنگ در پاسخ به این سؤال که آیا یکی از اعضای شورای شهر آمل در اقدامی غیر قانونی به رانندگان تاکسی افزایش نرخ را اعلام کرد، یادآور شد: این حرکت عضو شورا عجولانه است و این فرد باید در زمینه انجام اقدام افزایش خودسرانه کرایه تاکسی پاسخگو باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: این حرکت بدون هماهنگی با همه اعضای شورای اسلامی شهر بوده و بدون تائید مصوبه و حکم ابلاغی از سوی شورای تاکسیرانی بود.

براساس این گزارش، افزایش خودسرانه و غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی در شهر آمل امروز به موضوعی تبدیل شده تا هر چه زودتر اعضای شورای اسلامی با همدلی و وفاق، اتحاد و یک‌دست بودن بین خود را بیشتر کنند و هر چه زودتر جلوی حرکت‌های خلاف قانون را بگیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :