آخرین عناوین

دوشنبه 24 خرداد 1395-17:56 کد خبر:24125

اندک اندک جمع مستان می رسد:

نانوا کناری هم بله؟! /مدیریت استان مازندران مشکل دارد

اکنون با اطمینان می توان گفت که با تغییر ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اکثریت قاطع نمایندگان از شرایط فعلی مدیریت استان رضایت ندارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، اکنون دیگر با اطمینان می توان گفت که با تغییر ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حاکم شدن عقلانیت و منطق به جای رویکرد های منطقه گرایانه و احساسی در میان منتخبین مردم به ویژه در دو حوزه انتخابیه "بابلسر - فریدون کنار" و "نور - محمود آباد" که تا پیش از این عمدتا  از رویه حاکم بر استانداری مازندران حمایت می کردند ، اکثریت قاطع نمایندگان از شرایط فعلی مدیریت استان رضایت ندارند.

اگر آمارسازی ها و تبلیغات رسانه ای که بیشتر برای ارسال به پایتخت جمع آوری می شوند را کنار بگذاریم آنچه به عینه دیده می شود این است که استان مازندران در بسیاری از شاخص های توسعه ای حرفی برای گفتن ندارد. یکی از آخرین اظهار نظر ها در مورد وضعیت نابسامان مدیریت ارشد استان را "ولی الله نانوا کناری" در گفتگو با "کمال نیوز" مطرح کرد.

وی ضمن تشریح شرایط اقتصادی،فرهنگی و عمرانی استان بر این نکته تاکید کرد که : " مدیریت پویا در استان حاکم نیست و باید تجدید نظر شود." مسئله ای که خیلی پیش از این باید روی آن فکر می شد و با خرد جمعی نسبت به حل مسئله اقدام مقتضی صورت می گرفت.

تجدید نظر در رویه حاکم بر مدیریت استان با شرایط  حاضر و تفکری که در استانداری غالب است امکان بروز و ظهور ندارد. به هر حال فرصت اندک است و عملا در این زمان ناچیز باقی مانده تا پایان عمر دولت روحانی کار مهمی بجز "تغییر نگرش" در مجموعه مدیریت استان در جهت پویا شدن فضای کار نمی توان انجام داد.

استان مازندران در شرایطی بیش از سه سال از بهترین زمان های رشد و تعالی را از دست داد که می توانست در این مدت با بهره گیری از توان متخصصان و کارشناسان مجرب و تزریق روحیه جهادی در مجموعه مدیران استان در بسیاری از شاخص های توسعه جهش قابل ملاحظه ای داشته باشد. اکنون اما آنچه در دست است "افسوس" بهترین فرصت هایی هستند که بی جهت سوختند.

اگر مجمع نمایندگان استان مازندران در جمع بندی وضعیت استان به نقطه ای برسد که باید نسبت به تغییر مدیریت استان اقدام کند نباید فرصت را از دست بدهد اما اگر همچنان  اسیر برخی از روحیات منطقه گرایانه و ناسیونالیستی عده ای از نمایندگان مجلس بماند بی تردید وضعیت از آنچه که هست بدتر خواهد شد.

البته  این به معنای "تعجیل" غیر منطقی و اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی نیست شاید هم نظریه کارشناسی به این نتیجه برسد که با برخی اصلاحات در ساختار مدیریتی استان مازندران این اندک زمان باقی مانده تا پایان عمر دولت روحانی را هم مدیریت کرد.

منتها این نگرانی که به دلیل ضعف مفرط عملکرد دولت در مازندران ،"ریزش" شدید رای از سبد روحانی و دولت منفعل تدبیر و امید در مازندران سبب تغییر ذائقه مردم شود به شدت احساس می شود.

بنابراین دولت اگر می خواهد حداقل بازنده مطلق انتخابات ریاست جمهوری آینده در مازندران نباشد باید چند اقدام "بزرگ" را در استان در دستور کار قرار دهد تا خلاء مدیریت "پویا" را تا حدودی پوشش دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :