آخرین عناوین

دوشنبه 24 خرداد 1395-18:0 کد خبر:24126

اوضاع نامناسب کار و دغدغه‌ کارگران :

درخواست کارگران میدانی مازندران برای توزیع سبد کالا

کارگران میدانی در استان که این روزها از اوضاع نامناسب کار گلایه دارند خواستار توزیع سبد کالا در سطح میادین محل استقرار کارگران شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اوضاع نامناسب کسب و کار این روزها یکی از دغدغه‌های جدی در بین اقشار مختلف است.

برخی بیکاری‌های پنهان در استان مازندران وجود دارد که کمتر به چشم می‌آید و ... .

کافی‌ست که کنارشان بنشینی، از درد و مشکلات‌شان بپرسی، یک دل پر از درد دارند و یک دنیا ناله کمتر مطرح‌شده از بیکاری!

از اینکه چند روزی‌ست که موفق به دریافت کار نشده بود بدخلق بود، وقتی به طرفش رفتم فکر کرد که به سراغ کارگر رفتم، گفتم خبرنگارم ، یکی که سن و سالی ازش گذشته بود از کنارم رد شد و گفت: اینقدر خبرنگار اینجا آمدند، گزارش تهیه کردن که نگو و نپرس، هیچ فایده‌ای به حال ما نداشت.

گفتم مشکلت چیست، جوابم‌ را نداد و رد شد، ولی دوستانش دل پُردردی داشتند از کمبود کار و از اینکه چند روز کار گیرشان نیامد.

می‌گفت بعضی روزها شرمنده زن و بچه‌ می‌شوم، هر سه روز یکبار هم نمی‎توانم کار پیدا کنم، از طرفی حضور کارگران غریبه از دیگر استان‌های کشور باعث شد که تعداد کارگران زیاد شود به همین دلیل برخی کارفرماها کمتر از مقدار تعیین‌شده به ما مزد می‎دهند.

گفتم الان که فصل کشاورزی و کاشت برنج است، چرا شما از بیکاری می‎نالید، آهی کشید و گفت: زمانی برای کار کشاورزی دنبال کارگر می‌آمدند الان همه کار کشاورزی با دستگاه انجام می‎شود کمتر برای کاشت، داشت و برداشت برنج به میدان مراجعه می‎شود.

کار ساختمانی تعطیل هست به همین دلیل بسیاری از همکاران ما نمی‎توانند کار مناسب گیر بیاورند.

در زمان برداشت مرکبات تا حدودی وضعیت کار برای افرادی که به میدان مراجعه می‎کنند مناسب است ولی در غیر این صورت وضعیت کار چندان مناسب نیست.

درخواستی داشت،‎گفت این و بگم چاپ می‏‌کنی، گفتم بگو، با تردید بیان کرد: چرا به کارگران ساختمان و میدانی سبد کالا تعلق نمی‎گیرد.

و ادامه داد: درست است که سبد کالا ممکن است همه مشکلات ما را حل نکند ولی حداقل برای یک شب هم که شده دست خالی به خانه مراجعه نمی‎کنیم.

گفتم اشکالی نداره اسمت را بدانم و بنویسم و یا عکسی از شما بگیرم، با اکراه قبول کرد و دیگر عکسی ازش نگرفتم ولی درخواستش برای توزیع سبد کالا همچنان در گوشم زمزمه می‌کند که چرا نباید این قشر زحمت‌کش با وجود تن و بدن سالم به دلیل نبود کار تنها به گرفتن یک سبد کالا رضایت بدهند.

در همین ارتباط صمد ربانی مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساری درباره توزیع سبد کالا بین کارگران ساختمانی، اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای سبد کالا به کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت و یا فاقد کارت مهارت تعلق نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: انجمن برای رفع نیازمندی‌های کارگران بی‌بضاعت با استفاده از ظرفیت خیران به‌صورت محدود اقدام به توزیع سبد کالا می‌کرد و در ماه مبارک رمضان امسال هم این موضوع در دستور کار است.

ربانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اوضاع نامناسب کار در بین کارگران میدانی آیا متولیان امر برنامه‌ای برای توزیع سبد کالا در سطح میادین محل تجمع کارگران دارند، گفت: تاکنون خبری در این ارتباط نشنیدم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :