آخرین عناوین

سه شنبه 25 خرداد 1395-17:5 کد خبر:24137

شرکت دشت‎نازهم تعطیل شد!!

تحصن 150 کارگر فصلی و تعطیلی شرکت دشت ناز

عملی نشدن قولهای بی‎عمل متولیان شرکت زراعی دشت‎ناز، باعث اعتصاب کارگران وتعطیلی این شرکت شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تابناک مازندران،اعتصاب صنفی کارگران شرکت زراعی دشت‎ناز از صبح امروز تاکنون موجب تعطیلی این شرکت شده است.

 براساس این گزارش،این کارگران که تعداد آنان بیش از 150 تا 200 نفر تخمین زده شده، از ساعت هفت صبح تاکنون به دعوت شورای کارگری و برخی هماهنگ کنندگان از درون مجموعه کارگران، در اعتراض به شرایط کاری خود دست به اعتصاب زده اند و گفته شده تا بهبود شرایط قراردادی مطابق با قانون کار کشور، مشغول به کار نخواهد شد.

(م- الف) یکی از کارگران این شرکت گفت: بیکاری در روزهای بارانی، نبود قرارداد مشخص بین کارگر و کارفرما، بیمه شدن ناقص 15 روز در ماه، اخراج به دلیل اعتراض به شرایط کاری و روزمزد بودن پس از 15 سال سابقه کاری از جمله دلایل اعتراضات ما است.

گفته شده مدیرعامل این شرکت تا ظهر امروز در محل تحصن کارگران حضور نیافته، رئیس اداره کار و مقامات محلی در شهرستان میاندورود به جمع کارگران پیوسته اند و در حال مذاکره با 3 نفر از نمایندگان کارگران معترض برای آرام کردن اوضاع با هدف بازگرداندن آنها به مشاغل خود هستند.

اما عملی نشدن قولهای بی‎عمل متولیان شرکت به کارگران در سه سال گذشته مانع پذیرفته شدن قول‎های مسئولان و ادامه تعطیلی شرکت زراعی دشت ناز شده است.

شرکت زراعی دشت ناز با بیش از 60 سال قدمت و 3هزار و 400 هکتار اراضی مرغوب از شرکتهای پیشرو در کشور و خاورمیانه است که توسط یکی از نهادهای کشوری اداره می‍‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :