آخرین عناوین

شنبه 29 خرداد 1395-17:59 کد خبر:24160

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

جریمه 100 پزشک خانواده مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جریمه ۱۰۰ پزشک خانواده در این استان از سوی کمیته پایش و نظارت دانشگاه خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، محسن اعرابی گفت: کمیته پایش و نظارت ،عملکرد پزشکان خانواده را هر شش ماه یک بار درحوزه های مختلف مورد ارزیابی عملکردی قرارمی دهد.

وی افزود: پزشکان خانواده ای که نتوانند در این ارزیابی عملکردی نمره قبولی دریافت کنند، مشمول جریمه کسورات حقوقی می شوند.

وی کیفیت خدمات را مهمترین ملاک برای ارزیابی عملکرد پزشکان خانواده درنقاط شهری وروستایی این استان اعلام کرد.

*** ارتباط مستمر پزشک خانواده با خانوارهای تحت پوشش

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : براساس قرارداد دو جانبه، پزشکان خانواده موظف به ارتباط مستمربا خانوارهای تحت پوشش برای تست وضعیت جسمی این افراد هستند.

اعرابی افزود: پزشکان موظفند با افراد تحت پوشش که از بیماری فشار خون و یا دیابت رنج می برند به صورت مداوم برای پیگیری وضعیت جسمی تماس بگیرند و این کار نیز در ارزیابی عملکرد این پزشکان لحاظ می شود.

بر اساس دستورالعمل 14، میزان حداکثر اعمال کسورات (تنبیه) 30% مبلغ قرارداد و حداکثر میزان افزایش مبلغ قرارداد (تشویق) بر اساس عملکرد 20% مبلغ قرارداد است.

*** سامانه یکپارچه جایگزین پرونده الکترونیکی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی سامانه یکپارچه ( سیب) را به عنوان سامانه جایگزین پرونده الکترونیک برای خانوارهای روستایی این استان اعلام کرد.

اعرابی گفت که درحال حاضراطلاعات اکثرخانوارهای روستایی تحت پوشش پزشکان خانواده دراین سامانه قرار داده شد و از طریق این سامانه عملکرد پزشکان خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته وی با راه اندازی این سامانه،ارزیابی عملکرد پزشکان خانواده به روز می شود.

وی اضافه کرد : بزودی اطلاعات خانوارهای شهری نیز در این سامانه قرار می گیرد تا کمیته پایش و نظارت بتواند به درستی عملکرد پزشکان خانواده را بررسی کند.

اجرای طرح پزشک خانواده شهری از سال 1391 به صورت پایلوت در استان های مازندران و فارس آغاز شد و اکنون این دو استان با عنوان پیشرو در اجرای طرح شناخته می شوند .

*** رضایت اکثریت مردم از پزشکان خانواده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رضایت مندی بیش از 90 درصدی مردم از پزشکان خانواده خبرداد و گفت : این پزشکان در دوره فعالیتی خود با شناسایی افراد دارای بیماری غیرواگیر نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری ایفاء کردند.

وی قرارگیری 85 درصد از بیماران دیابتی، فشار خون و 60 درصد سالمندان استان از خدمات پزشکان خانواده را مهمترین کارکرد مثبت این پزشکان برشمرد.

به گفته وی طرح های غربالگری بیماران غیرواگیر در استان با همکاری پزشکان خانواده همچنان در این خطه از شمال کشور ادامه خواهد یافت.

هم اکنون 600 پزشک خانواده شهری و 400 پزشک خانواده روستایی در اجرای این طرح در مازندران مشارکت دارند که هر پزشک خانواده به طور میانگین یک هزار 200 تا دو هزار و 500 نفر جمعیت شهری و روستایی را تحت پوشش دارد.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از 95 درصد از جمعیت سرشماری شده استان برای اجرای این طرح زیر پوشش آن قرار دارند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :