آخرین عناوین

يکشنبه 30 خرداد 1395-10:25 کد خبر:24167

در مراسم سالروز پیروزی روحانی در ساری چه گذشت ؟

به نام روحانی به کام اصلاح‌طلبان/تعجب زیباکلام از حضور استاندار مازندران در همایش

مراسم سالگرد 24 خرداد در ساری در حالی برگزار شد که دعوت‌نامه‌ها به نام پیروزی دولت اعتدالیون بود ولی رنگ بوی مراسم همه اصلاح‌طلبی بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مراسم جشن سالگرد انتخابات 24 خردادماه که ظاهرا یکی از وظایف فرمانداران است، پس از برگزاری در شهرهای غربی مازندران شب گذشته نوبت به شهرستان ساری رسید و در سالن جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد.

براساس این گزاش ، صادق زیباکلام در همایش ضیافت 24 و سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید در سالن هلال احمر مازندران با بیان اینکه شرایط دریافت کشور از سوی اصولگرایان توسط دولت روحانی مناسب نبود، افزود: در ابتدای فعالیت دولت روحانی خزانه خالی بود، پرونده هسته‌ای علیه کشور، کمبود بعضی از کالاهای اساسی و ... را شاهد بودیم.

این استاد دانشگاه رقابت بین اصولگرایان و اعتدالیون در انتخابات سال 92 را حساس دانست و افزود: روحانی پس از انتخاب از سوی مردم رئیس بخشی از کشور شد و بسیاری از حوزه‌ها و مسئولیت‌ها از دسترس روحانی خارج است.

زیباکلام با اعلام اینکه میزان همراهی و همدلی دیگر مسئولان قوا با دولت روحانی مانند دولت احمدی‌نژاد نیست، اضافه کرد: بسیاری از مسئولان و حوزه‌های قدرت کمربسته از دولت احمدی‌نژاد حمایت کردند اما در دولت روحانی شاهد چنین مسأله‌ای نیستیم و از نظر بنده همکاری سایر ارکان قدرت با قوه مجریه یعنی دولت روحانی منفی است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته شرایط منطقه برای هر دولت نامطلوب است، تصریح کرد: حتی مانند دوران جنگ هم طی این سه سال روابط ما با همسایگان تیره و تار نبود است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعلام اینکه درآمدهای نفتی دولت روحانی یک‌سوم دوران احمدی‌نژاد است، گفت: باید به کارنامه دولت روحانی توجه کنیم و این توجه در حوزه‌های مختلف می‌تواند باشد.

زیباکلام با بیان اینکه کارنامه دولت روحانی را باید در سه حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و اجتماعی و حقوق شهروندی مورد بررسی قرار دهیم، افزود: دولت روحانی بیشترین موفقیت را در عرصه سیاست خارجی و توافق هسته‌ای کسب کرد که انصافا باید نمره بالا در این حوزه دهیم.

وی با اعلام اینکه بعضی‌های برجام را با قرداد ترکمنچای مقایسه می‌کنند که اشتباه است، ادامه داد: بنده از 20 نمره به تیم مذاکره کننده هسته‌ای نمره بین 18 یا 19 می‌دهم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم به برجام نمره دهیم نباید از انگیزه‌های سیاسی و خطی باشد، تصریح کرد: هر تحول و نگاه در زمینه برجام باید منافع ملی باشد و دوستان از انگیزه‌های سیاسی پرهیز کنند.

زیباکلام با بیان اینکه دولت آقای روحانی برای نخستین‌بار اجازه دادند دیگران هم درباره هسته‌ای اظهار نظر کنند و این مسأله نقطه مثبت و ارزشمند است، تصریح کرد: دلواپسان کشور با توافق هسته‌ای مخالفت کردند که تاکنون هم ادامه دارد و دولت در حال دفاع است و این دستاورد بزرگ دولت به‌شمار می‌رود که اجازه داد همه در این‌باره اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه برای دلواپسان تندرو مهم نیست در برجام چیست و آنها فقط دنبال این هستند که به اهداف خود برسند، افزود: بخشی از مخالفتی که با برجام می‌شود اصلا ربطی به برجام ندارد و فقط بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژیک است.

زیباکلام با اعلام اینکه بنده به اقتصاد دولت روحانی نمره خوب نمی‌دهم، اضافه کرد: از نظر بنده نمره فعالیت اقتصادی دولت روحانی بین 13 و 14 است.

وی اقتصاد ایران را فاسد، بدبخت و ناکارآمد دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ اقتصاد دولتی موفق نشده و ایران هم موفق نمی‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران باید در توسعه اقتصادی مانند هند، کره جنوبی، ترکیه و.. عمل کند، اضافه کرد: آقای روحانی با اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق شود.

زیباکلام با بیان اینکه رکود کمر اقتصاد را شکسته، فلج کرده و از در و دیوار کشور مفاسد اقتصادی می‌بارد، خاطر نشان کرد: کشور 7 میلیون بیکار دارد و روحانی در برطرف کردن بیکاری موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از امیدهای کشور بعد از برجام سرمایه‌گذاری خارجی بود اما تبلیغات منفی داخلی‌ها از آن جلوگیری کرد، افزود: در آمریکا تندروهای جمهوری‌خواه جلوی سرمایه‌گذاری در ایران را می‌گیرند و این طرف تندروهای داخلی اجازه این کار را نمی‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فقط با ارفاق به دولت روحانی در حوزه آزادی‌های سیاسی نمره 10 می‌دهم، گفت: آزادی زندانیان سیاسی دست روحانی نیست.

زیباکلام با اعلام اینکه از روحانی انتظار داریم بگوید بنده به فکر رفع حصر بوده‌ام و به فکر آزادی زندانیان سیاسی بوده‌ام، افزود: این‌قدر به عقلم می‌رسد که رفع حصر دست آقای روحانی نیست.

وی با بیان اینکه حصر اخلاقی، قانونی، اسلامی و انسانی نیست و این‌ها را باید آقای روحانی بگوید، تصریح کرد: آقای روحانی باید نظر خود را درباره حصر بگوید.

زیباکلام با اشاره به اینکه انجمن‌های اسلامی دانشگاه در زمان شاه باز بود اما در دوران احمدی‌نژاد در این انجمن‌ها بسته شد، افزود: فعالیت انجمن‌های اسلامی در دولت روحانی از سرگیری شده است.

وی با بیان اینکه شرایط امنیتی در دانشگاه‌ها نسبت به دولت احمدی‌نژاد خیلی بهتر شده است، گفت: فضای مطبوعات در کشور باز شده است و بعضی از آزادی‌ها در دوران احمدی‌نژاد اصلا وجود نداشت.

در این مراسم حضور استاندار و مدیران دولتی به نحوی پررنگ بود که سخنران ویژه مراسم نیز متعجب شد و نتوانست تعجب خود را پنهان کند .

حاشیه های این مراسم:

* بعد از چالش‌های که در مراسم آمل در این سه سال ایجاد شد، تلاش بر این شد که مراسم ساری کم‌حاشیه برگزار شود.

* از روزهای قبل طرح دعوت از مردم برای حضور در مراسم امسال 24 خردادماه با نصب بنر در سطح شهر آغاز شد.

* بنا به گفته احمدی فولادی یکی از دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه به صورت پیامکی و تلگرامی بوده و از فعالان سیاسی برای حضور در این برنامه نیز دعوت شد.

* سالن جمعیت هلال احمر مازندران برای برگزاری مراسم سالگرد پیروزی اعتدالیون در انتخابات در نظر گرفته شد، همزمانی برنامه با ماه مبارک رمضان متولیان برنامه را بر آن داشت که به میهمانان برنامه افطار نیز داده شود، برای هزار نفر از تدارک افطار دیده شد، درباره هزینه افطار هم در سالن برگزاری همایش مطرح شد که از خزانه بیت‌المال هزینه نشده است.

* تاخیر پای ثابت همه برنامه‌های استان مازندران به این برنامه هم رسید و برنامه با یک ساعت و ربع تاخیر آغاز شد.

* مثل سایر برنامه‌های دولتی و یا همایش‌ها از برگزاری سخنرانی متعدد در این جلسه خبری نبود، بیشتر مدعوین و افراد حاضر در جلسه از فعالان سیاسی و نیز چهره‌های سیاسی بودند.

* مسئولان دانشگاه‌ها، مدیران ادارات دولتی و تعدادی از مدیران تشکل‌های غیردولتی و برخی از کارکنان دولت در این مراسم حضور داشتند.

* احمدی‌فولادی مسئول هماهنگ کننده این مراسم از سیاست‌های دولت قبل انتقاد کرد و به عدم استفاده مناسب دولت قبل از پول نفت اشاره کرد و از اعلام حمایت خویش  و سایر هم حزبی‌های خویش در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خبر داد.

*6  بنر در گوشه گوشه سالن نصب شده بود که تصویر یکی از سران فتنه 88 نصب شده بود، رنگ و بوی همایش کمتر به برگزاری مراسم سالگرد انتخاب روحانی شباهت داشت.

* تنها بنر نصب شده در سالن به نام دولت اعتدال در روبروی سالن بود.

* استاندار مازندران به همراه فرماندار و دیگر مسئولان استانی چند دقیقه مانده به سخنرانی زیبا کلام وارد سالن جلسه شدند.

* معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز به همراه دیگر مسئولان استانداری مازندران از ساعات اولیه مراسم در سالن حضور داشتند.

* پس از برگزاری موسیقی سنتی از زیبا کلام برای سخنرانی دعوت شد که زیبا‌کلام با شوخی خطاب به مسئولانی استانی گفت که این گروه سرود مجوز دادستانی برای برگزاری برنامه را در اختیار داشتند.

* وی ادامه داد: برگزاری موسیقی بومی محلی نیاز به تهیه مجوز از دادستان نبود، بنده که امشب ساری را ترک می‎کنم پس از من آقای استاندار باید پاسخگو دادستان در این ارتباط باشد.

* زیباکلام که از حضور استاندار در سالن جلسه به وجد آمده بود و ظاهرا هم برای نخستین‌بار بود که حضور مسئول دولتی را پای سخنرانی خویش دیده بود، گفت: سابقه نداشت مسئول دولتی و یا امام جمعه در مراسمی که بنده حضور دارم دیده شوند، هفته قبل امام جمعه یکی از بنادر جنوبی کشور در مراسمی که بنده سخنران بودم حضور پیدا کرد، ظاهرا ماشاالله به زندگی من افتاد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :