آخرین عناوین

يکشنبه 30 خرداد 1395-11:12 کد خبر:24168

قابل توجه مسئولین:

قطعی هشت ساعته آب شرب در برخی از روستاهای بابل

همزمان با ماه مبارک رمضان قطعی طولانی مدت آب شرب در برخی از روستاهای بابل عرصه را برروزه داران تنگ کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، همزمان با ماه مبارک رمضان قطعی طولانی مدت آب شرب در برخی از روستاهای بابل عرصه را برروزه داران تنگ کرده است،قطعی آب شرب که از دو ساعت تا هشت ساعت در روز به طول می انجامد و در برخی از نقاط اگر آب وصل باشد بسیار ضعیف است ، باعث اختلال در روند زندگی ساکنان جنوب شهرستان بابل شده است.

مریم – س، اهل روستای شیردار کلا از توابع بخش بابلکنار به خبرنگار ایرنا گفت: در برخی از روزها قطعی آب آنچنان طولانی است که حتی برای آماده کردن چای باید به منازل همسایه ها رفته و از آنان تقاضای آب کنیم و این قطعی مکرر و طولانی مدت آب عرصه را برما تنگ کرده است.

وی افزود: برخی موارد قطعی آب متاسفانه ناشی از هدر رفت آب به خاطر شکستگی لوله های متعدد است که شاهد هستیم .

رمضان عابدی از اهالی روستای درزیکلا آخوندی بابل از توابع بخش گتاب نیز گفت: متاسفانه قطعی آب در این روستا به گونه ای است که برخی از اهالی حتی برای استحمام خود به منازل فرزندان خود در شهر می روند و نمی توانند ابتدایی ترین نیازهای خود را نیز برآورده کنند.

وی افزود: اگر این روند ادامه یابد، ناچاریم که منزل مسکونی خود را فروخته و برای راحت تر زندگی کردن به شهر کوچ کنیم.

عبداله کریم پور بخشدار بابلکنار نیز در این باره گفت: یکی از دلایل قطعی آب در روستاهای بابلکنار، شکستگی و فرسودگی لوله های آب است تا جائیکه در روستای درازکلای بابلکنار، شدت شکستگی به حدی است که هر 100 متر یک نقطه برای ترمیم لوله ها حفاری شده و این موارد به شرکت آب و فاضلاب روستایی بابل اطلاع داده شده است.

همچنین رجب جعفر زاده مدیر امور آبفار شهرستان بابل گفت: فرسودگی ، شکستگی و هدرفت اب یکی از دلایل اصلی قطعی آب روستاها است که با تامین اعتبار لازم رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: فرسودگی لوله کشی آب شرب در روستاها به مرحله حادی رسیده است و روزانه 55 تا 70 مورد شکستگی لوله ها و هدررفت آب به این شرکت گزارش می شود که چهار اکیپ دو نفره روزانه در حال ترمیم این لوله ها می باشند.

وی افزود: کمبود اعتبار به شدت مجموعه آب و فاضلاب روستایی بابل را آزار می دهد تا جائیکه اکیپ های ترمیم لوله های این شرکت هیچ حقوقی دریافت نکرده اند و با وجود این مشکل جدید همچنان مشغول ارائه خدمت می باشند.

وی گفت: طول عمر مفید لوله های آب شرب بین 15 الی 20 سال است اما در روستاهای این شهرستان متوسط عمر لوله کشی 30 الی 40 سال است.

وی اظهارداشت: تاکنون 156 مورد شکستگی لوله آب شرب گزارش شده است که باید نیروهای این شرکت برای ترمیم اعزام شوند.

جعفر زاده ادامه داد: در سطح شهرستان بابل 358 کیلومتر لوله فرسوده آب نیاز به تعویض و جایگزینی لوله های جدید دارد که این میزان نیاز به 18 میلیاردریال اعتبار است.

مدیر امور آبفار شهرستان بابل گفت: به طور میانگین هر کیلومتر لوله گذاری آب هزینه های زیادی را در بردارد که در صورت عدم تامین اعتبار، همچنان مشکل قطعی آب ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در سال گذشته برای نگهداری و بهره برداری تجهیزات آب و فاضلاب روستایی در شش بخش و 249 روستای شهرستان بابل 30 میلیارد ریال اعتبار نیازبود که 20 میلیارد ریال مصوب شده است که از این میزان 50 درصد و آن هم در دی ماه سال 94 تخصیص یافته است.

وی افزود: از یک سو متاسفانه دریافت آب بها از مشترکین آب و فاضلاب روستایی از چالش های جدی است که در حال حاضر حدود 46 میلیارد ریال به این شرکت بدهکارند و مجموعه باید برای دریافت این پول دو برابر هزینه کند تا این طلب ها را دریافت کند.

جعفرزاده گفت: اگر خواهان رفع اساسی مشکل قطعی آب هستیم دولت باید اعتبارات لازم را تامین و از سویی دیگر هم باید مشترکین در پرداخت آب بها اهتمام جدی تری داشته باشند.

شهرستان بابل با داشتن 600 روستا دارای 520 هزار نفر جمعیت است که 249 روستا این شهرستان با 57 هزار مشترک زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی بابل قرار دارند و بقیه روستاها زیر نظر آب و فاضلاب شهری هستند و برخی روستاها نیز یا هنوز اب لوله کشی شده ندارند یا در نقاط صعب العبور قرار دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :