آخرین عناوین

دوشنبه 31 خرداد 1395-8:53 کد خبر:24170

در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی مازندران مطرح شد:

از کوه خواری در مازندران تا تامین سرمایه در گردش فعالان معدنی

گلایه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی مازندران، از اقدامات محیط ‎زیست و نیز نحوه برخورد با برخی از فعالان این عرصه و نیز متخلفان معدنی.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، یکی از کمیسیون‌های که در اتاق بازرگانی استان مازندران در ارتباط با دغدغه فعالان معدنی فعالیت می‎کند، کمیسیون معدن است.

در جلسه گذشته کمیسیون معدن در اتاق بازرگانی استان، از اقدامات محیط ‎زیست و نیز نحوه برخورد با برخی از فعالان این عرصه و نیز متخلفان معدنی گلایه داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه 38 واحد معدنی فعال در منطقه آمل و محور هراز در حال فعالیت هستند، گفت: هر فعال معدنی که مجوز‌های لازم زیست‌محیطی داشته باشد مورد حمایت این نهاد است.

ناصر مهردادی اظهار کرد: نباید به بهانه برداشت از معادن محیط ‌زیست زیبای مازندران تخریب شد.

وی با اشاره به تخریب برخی از کوه‌ها و تپه‌ها در محور هراز، افزود: وقتی از هراز گذر می‎کنیم به‌ دلیل تخریب ابنیه طبیعی انسان دلگیر می‎شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار بهره‌برداری از معادن، فعالان معدنی باید دغدغه بازسازی و بهسازی نیز داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مازندران استان گردشگری نیز هست، گفت: در حفظ محیط ‌زیست مازندران باید نگرانی‌های بخش گردشگری استان نیز رفع شود و نباید اجازه دهیم به این صنعت لطمه‌ای وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه معادن، فاضلاب‌های صنعتی، فاضلاب‌های خانگی تهدید محیط‌ زیست استان هستند، تأکید کرد: برای رفع مشکل در این بخش نیاز به خرد جمعی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر می‎توانیم با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا میزان تخریب محیط ‌زیست را کاهش دهیم، افزود: فعالان معدنی باید به تکنیک‌های روز معدنی جهان مجهز شوند.

مهردادی با بیان اینکه در مازندران معدن نداریم، یادآور شد: ما کوه‌فروش هستیم، برای برداشت از ظرفیت‌های معدنی استان تکنولوژی وارد استان نشد به همین دلیل محیط‌ زیست در این بخش دغدغه بسیار جدی دارد.

وی یادآور شد: برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت معدن در استان باید در حوزه فرآوری از ظرفیت معدنی گام برداریم.

اعطای تسهیلات به معدن‌کاران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز خواستار ارتباط بیشتر انجمن معدن استان با محیط‌ زیست شد.

عبدالله مهاجر خواستار فعالیت معدن‌کاران در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: از فعالان معدنی در حال فعالیت در صورتی که نیازمند سرمایه در گردش باشند حمایت می‎کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :