آخرین عناوین

دوشنبه 31 خرداد 1395-9:6 کد خبر:24171

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

مسکن مهر میارکلا در پیچ و خم مشکلات

بازار شایعات درباره مسکن مهر میارکلای ساری داغ است؛ برخی این پروژه‌ها را تعطیل دانسته و برخی از فعال شدن آن خبر می‌دهند.


خزرتیترخبر:، پروژه مسکن مهر از طرح‌های دولت نهم بوده که برخی از پروژه‌ها با شتاب بسیاری پیگیری و در نهایت منجر به خانه‌دار شدن بسیاری افراد شد.

یکی از موضوعاتی که موجب استقبال کم افراد از مسکن مهر میارکلا شد این بود که در سایر شهرهای استان مسکن مهر در منطقه خوب بوده به همین دلیل با متقاضیان بسیاری روبرو بودند ولی مسکن مهر میارکلا فاصله بسیاری با شهر دارد و همین موضوع موجب استقبال کم از این پروژه شده است.

با وجود تمامی این مسائل و مشکلات افراد بسیاری که اکثر آنها اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند رویای خانه ‌دار شدن خود را با مسکن مهر میارکلا می‌بینند که امیدواریم هر چه زودتر به حقیقت بدل شود.

*پرونده مسکن مهر باید تا پایان امسال بسته شود

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: تمامی واحدهای مسکن مهر باید تا پایان سال 95 به اتمام برسد.

حیدر نوروزی به برگزاری جلسات شورای مسکن به‌ صورت مرتب اشاره کرد و افزود: همچنین نظارت بر فعالیت مسکن مهر به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مسکن مهر در جلسات شهرستانی بحث و حل می‌شود، افزود: اگر موضوعی در جلسات شهرستانی به جایی نرسید در جلسات استانی مطرح و پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 2 هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است، اظهار داشت: پیگیر یک‌سری مشکلات هستیم تا پایان امسال 8 هزار واحد تحویل می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه برخی واحدهای مسکن مهر مشکلات حقوقی دارند که به‌صورت جدی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: پرونده مسکن مهر باید تا پایان امسال بسته شود.

*نداشتن سیستم فاضلاب؛ مشکل اساسی مسکن مهر میارکلای ساری

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر میارکلای ساری، اظهار کرد: در یک سال اخیر به ‌دلیل اختصاص ندادن تسهیلات بانک‌ها از 25 به 30 میلیون تومان با مشکلات شدیدی روبرو بودیم، در حال حاضر این مهم محقق شد و پروژه استارت مجدد خورد.

حسین محمودی به تشکیل ستاد تأمین مسکن مهر در مازندران اشاره کرد و افزود: جا دارد از تلاش‌های معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران بانک‌ها به‌ دلیل همکاری و اهتمام جدی در این زمینه تقدیر شود.

وی بیان کرد: قرار است حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال 700 تا 1000 واحد مسکن مهر تحویل شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر میارکلای ساری با اعلام اینکه در بحث انشعابات آب، برق و گاز مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: آسفالت محوطه نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است که تا عید فطر به اتمام می‌رسد.

محمودی با تأکید بر اینکه باید سیستم و تصفیه خانه فاضلاب مرکزی احداث شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اساسی در بحث سیستم و تصفیه خانه فاضلاب است؛ با توجه به اینکه در مسکن مهر میارکلا با 2 هزار و 800 واحد حدود 4 هزار نفر ساکن می‌شوند که لازم است در این زمینه تمهیدات جدی اندیشیده شود در غیر این صورت مردم با مشکل روبرو می‌شوند.

وی یادآور شد: مسکن مهر میارکلای ساری نباید به‌عنوان طرح استانی دیده شود بلکه باید به‌عنوان طرح ملی همه مسئٔولان در این زمینه دست به دست هم دهند و همکاری کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر میارکلای ساری ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست دولت این است که پرونده مسکن مهر امسال باید بسته شود و امیدواریم تا اسفند ماه 95 تحویل شود.

محمودی با تقدیر از همکاری بانک‌ها برای اختصاص تسهیلات لازم، اظهار داشت: اعضای تعاونی‌ها با توجه به امکانات مالی همکاری نمی‌کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در مسکن مهر میارکلا که خود شهر است مجتمع تجاری، آموزشی، ورزشی، پاسگاه انتظامی، محوطه سازی و فضای سبز آماده و تحویل شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر میارکلای ساری با اعلام اینکه یکی از دلایل رکود مسکن مهر میارکلا خلاف مدیران عامل تعاونی تعاونی بوده است، تصریح کرد: با پیگیری دادستان مدیران خاطی برکنار و تحویل مراجع قضایی شدند و تعاونی‌ها به‌صورت سه‌جانبه به فعالیت خود ادامه داد.

محمودی با اشاره به اینکه بسیاری از اعضا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، افزود: بهزیستی 4 میلیون و کمیته امداد 8 میلیون تومان پرداخت کردند که با توجه به اینکه این افراد از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و پیگیری لازم در زمینه حمایت از این اقشار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اخباری مبنی بر احتمال افزایش تسهیلات پروژه‌های بزرگ مسکن مهر ازجمله پردیس و پرند شنیده شده است، اظهار داشت: درخواست ما این است با توجه به اینکه مسکن مهر میارکلای ساری بزرگ‌ترین پروژه شمال کشور است از این مهم برخوردار شوند.

*افزایش قیمت نهایی مسکن با توجه به تحریم‌ها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر میارکلای ساری اظهار کرد: قیمت نهایی مسکن با توجه به بحث تحریم، تورم و عقب‌افتادگی پروژه افزایش یافته که باید برای اعضا فرهنگ‌ سازی لازم صورت گیرد.

محمودی اضافه کرد: در این زمینه ستاد قیمت‌گذاری زیر نظر استانداری و راه و شهرسازی تشکیل شده و تمام قیمت‌ها را آنالیز می‌کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر قیمت مسکن بین 20 تا 25 میلیون تومان با تسهیلات 30 میلیون تومانی است و تمامی منازل دو خوابه با زیربنای 75 متر است.

براساس این گزارش، در حال حاضر بازار شایعات درباره مسکن مهر داغ است برخی افراد این پروژه‌ها را تعطیل دانسته و برخی از فعال شدن این پروژه‌ها خبر می‌دهند که لازم است با اطلاع‌رسانی شفاف هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و متقاضیان از بلاتکلیفی و سرگردانی رها شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :