آخرین عناوین

دوشنبه 31 خرداد 1395-11:36 کد خبر:24175

گُل های تقلبی و عکس العمل شهردار بابل!!

عزل معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پارک ها در شهرداری بابل

استفاده از گُل های تقلبی در سطح پارک ها و بلوارها، باعث عزل معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پارک ها در شهرداری بابل شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، خبرهای دریافتی حکایت از این دارند که اردشیر بیژنی شهردار بابل به دلیل تخلف صورت گرفته در سازمان پارکها تصمیم گرفت تا معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پارک ها را از کار برکنار کند.

گویا ماجرا از این قرار بود که بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار مقرر شد تا گل های F3  خارجی که از نظر شکل ظاهری و طول عمر مزیت های بیشتری از نمونه ایرانی آن یعنی گل های  F1 و F2 دارند در سطح پارک ها و بلوارهای شهر نشا شوند منتها بر خلاف قرارداد و هزینه های انجام شده این اتفاق نیافتاد و در صورتی که پول گل های خارجی پرداخت شدند ، این گل های بی کیفیت داخلی بودند که در سطح شهر خودنمایی کردند.

این مسئله که مدتی به یک چالش در فضای مجازی شهر بابل تبدیل شده بود در نهایت با پیگیری های شهروندان و پرسش از شهردار به سرانجام رسید.

در طی شب های ماه مبارک رمضان جلسات پرسش و پاسخ شهروندان با شهردار بابل سبب شد تا اصرار شهروندان به پاسخگویی مسئولان مثمر ثمر واقع گردد و شهردار بابل که در برابر یک اتفاق اثبات شده قرار گرفته بود در نهایت تصمیم به عزل معاونان خود بگیرد.

هر چند تبعات این تصمیم دامن شهردار را گرفته است منتها نفس عمل و حساسیت شهردار نسبت به بیت المال و پاسخگو بودن در برابر مطالبات عمومی بسیار مهم ودرخور توجه است.

اینکه چه اتفاقاتی پس از این تصمیم خواهد افتاد و چه واکنش هایی از طرف اعضای شورای شهر در پی خواهد داشت موضوع بحث ما نیست.

نکته مهم در اتفاقی که رخ داده است اولا حساس شدن مردم و ایجاد روحیه مطالبه گری در میان شهروندان است که منجر به واکنش مسئولان شده است و دوم دقت مسئولان و به ویژه شخص شهردار به این حساسیت و توجه به خواست عمومی برای  شفاف سازی و پاسخگویی به یک  مطالبه عمومی بوده است.

نکته ای که می تواند فارغ از اثرات زودگذری که شاهد خواهیم بود در نهایت به شکل گیری فضای "خود مراقبتی" و "پاسخگویی" در میان مسئولان تبدیل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :