آخرین عناوین

دوشنبه 31 خرداد 1395-12:59 کد خبر:24177

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

برداشت غير مجاز از حساب شهروندان با سوء استفاده/توقف خودرو پژو با 42 ميليون ريال خلافي/انهدام باند سرقت احشام/کشف 4ميليارد ريالي اموال مسروقه/کشف 11 تن کاکائوي قاچاق/شناسایی عامل تهدید به قتل دختر جوان در تلگرام


به گزارش خزر تیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

سارق اينترنتي 130 ميليون ريالي در شهرستان بابل دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، از شناسايي و دستگيري متهم به سرقت اينترنتي به ارزش 130 ميليون ريال خبر داد.

براساس این گزارش،سيد محسن جعفري افزود:در پي مراجعه فردي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب وي به ارزش 130 ميليون ريال، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگي قضائي با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني متهم به سرقت اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند.

جعفري گفت: متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اقرار به بزه انتسابي اظهار داشت، شاکي از بستگان وي بوده و با توجه به اينکه رمز دوم کارت شاکي را در اختيار داشته اقدام به اين کار کرده است.

متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با هشدار به شهروندان از آنان خواست هرگز اطلاعات حساب بانکي خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.

برداشت غير مجاز از حساب شهروندان با سوء استفاده از موقعيت شغلي

ماموران پليس فتاي استان، متهم به برداشت هاي غيرمجاز در يکي از شرکت هاي استان را شناسايي و دستگير کردند، در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتاي استان و طرح شکايت مبني بر اينکه از طريق پيامک مربوط به حساب بانک ملي ام متوجه شدم، فردي ناشناس اقدام به برداشت 5 ميليون ريال وجه نقد از حسابم کرده است ، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسنان پليس فتاي استان قرار گرفت.

براساس اين گزارش، ماموران با هماهنگي قضايي و انجام تحقيقات گسترده و اقدامات فني دريافتند، متهم با شماره تلفن همراه مشخصي اقدام به خريد شارژ از حساب شاکي کرده است.

ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي متهم دريافتند، اين فرد از کارمندان يک شرکت فني و مخابراتي است که اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب شاکي کرده است.

کارشناسان پليس فتا استان با هماهنگي قضائي اين فرد را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند و با جمع آوري سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي اين فرد، وي را مورد تحقيق و بازجويي قرار دادند.

متهم که در ابتدا منکر برداشت از حساب شاکي شده بود، با بررسي هاي کارشناسان فني و کشف اطلاعات شماره کارت، رمز دوم و ديگر اطلاعات بانکي اشخاص از سيستم رايانه اي اش مجبور به اعتراف شد.

اين فرد در اظهاراتش عنوان داشت: از آنجائيکه در اين شرکت فني داراي مسئوليت بوده ام با سوء استفاده از موقعيت شغلي در قسمت خدمات اينترنت طي تماس تلفني و با توجه به عدم آگاهي افراد از نحوه شارژ اينترنت، شماره کارت، رمز دوم و ديگر اطلاعات بانکي آنان را در اختيار گرفته و با ذخيره اين اطلاعات در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنان مي کردم.

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد و با قرار مناسب روانه زندان شد .

راه هاي بلاک کردن افراد مزاحم و اسپم ها

به گزارش پايگاه خبري پليس، شايد مشکلي که امروزه خيلي از کابران با آن روبرو هستند اين است که چگونه از دست افرد مزاحم و يا اسپم هاي تبليغاتي در امان باشند، شما به راحتي مي توانيد در آيفون خود مخاطب هاي مورد نظر را در سه قسمت calls، FaceTime calls ، Messages بلاک کنيد و با بلاک کردن شماره تلفن مورد نظر از پيام ها و تماس هاي مزاحم در امان باشيد.

بلاک کردن تماس ها در آيفون :

در اين روش شما بايد شخصي را که مي خواهيد بلاک کنيد در کانتکت هاي آيفون ( مخاطبين ) خود داشته باشيد:

– به Settings برويد.

– وارد يکي از گزينه هاي Phone, Messages, FaceTime شويد.

– در قسمت پايين اين بخش گزينه Blocked را انتخاب کنيد.

– سپس Add New رو بزنيد.

– حال از بين کانتکت هاي خود فردي را که ميخواهيد بلاک شود را انتخاب کنيد.

. بلاک کردن شماره هايي که در مخاطبين آيفون شما نيستند.

– در منو Phone را انتخاب کنيد و وارد آن شويد.

– تب Recent Calls را انتخاب کنيد.

– بر روي علامت " i " کنار هر تماس با نام Info button کليک کنيد.

– گزينه Block this Caller را انتخاب کنيد.

. بلاک کردن تماس هاي FaceTime در آيفون

– برنامه FaceTime را باز کنيد.

– تب Recent Calls را انتخاب کنيد.

– گزينه Info button را انتخاب کنيد.

– Block this Caller را انتخاب نماييد تا شخص مورد نظر بلاک شود.

. بلاک کردن پيام هاي iMessage در آيفون و آي پد.

– برنامه Messages را باز کنيد.

– وارد پيام مورد نظر شويد.

– در قسمت بالا سمت راست Contact را انتخاب کنيد.

–حرف " i " با يک دايره آبي Info button را انتخاب کنيد .

-Block this Caller – را انتخاب کنيد تا شخص مورد نظر بلاک شود.

اعتراف سارق اماکن به 10 فقره سرقت در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا ،اظهار کرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصي در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

هادي نصيري گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي و استفاده از شگردهاي خاص يکي از سارقان را شناسايي کردند و وي را مورد تعقيب و مراقبت قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگي قضائي پس از شناسايي مخفيگاه متهم به نام"م- ج" اين فرد را در يک اقدام عملياتي و غافلگيرانه دستگير کردند.

وي تصريح کرد: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به سرقت شش فقره سرقت لب تاب و چهار فقره سرقت گوشي تلفن همراه و همچنين مبلغ چهار ميليون و560 هزار ريال وجه نقد اعتراف کرد.

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

سارق اينترنتي 130 ميليون ريالي در شهرستان بابل دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، از شناسايي و دستگيري متهم به سرقت اينترنتي به ارزش 130 ميليون ريال خبر داد .

 سيد محسن جعفري با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه فردي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب وي به ارزش 130 ميليون ريال، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگي قضائي با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني متهم به سرقت اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند.

جعفري گفت: متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اقرار به بزه انتسابي اظهار داشت، شاکي از بستگان وي بوده و با توجه به اينکه رمز دوم کارت شاکي را در اختيار داشته اقدام به اين کار کرده است.

متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با هشدار به شهروندان از آنان خواست هرگز اطلاعات حساب بانکي خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.

کشف 96 فقره سرقت مغازه از اعضاي باندي در مازندران

فرمانده انتظامي استان، از شناسايي و دستگيري پنج متهم به سرقت مغازه ها از اعضاي يک باند و کشف 96 فقره سرقت در اين ارتباط خبر داد.

سيد محمود ميرفيضي گفت: در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابلسر،مبني بر وقوع سرقت از يک واحد صنفي عرضه گوشي تلفن همراه، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي با اشاره به اقدام ضربتي پليس در شناسايي و دستگيري سارقان، تصريح کرد: ماموران انتظامي شهرستان بابلسر با کسب اين خبر در عمليات ضربتي و هماهنگ با اجراي طرح مهار، مبادي ورودي و خروجي شهر را مورد کنترل قرار دادند و در نتيجه موفق شدند، خودروي متهمان را در يکي از خيابان هاي شهر متوقف و سه متهم به سرقت مغازه را دستگير کنند.

ميرفيضي،افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان در تحقيقات از مالباخته و بازجويي هاي فني از متهمان دريافتند، سارقان با سوء استفاده از غفلت فروشنده پس از سرقت دو دستگاه گوشي تلفن همراه مدل اپل با استفاده از يک دستگاه خودرو سمند اقدام به فرار کردند که با هوشياري صاحب مغازه و عکس العمل سريع و به موقع ماموران پليس، شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران ،خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع چندين فقره سرقت به اين شيوه در برخي شهرستان هاي استان و استان هاي همجوار و همچنين حساسيت موضوع، مراتب در دستور کار تيمي متشکل از کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

ميرفيضي گفت:متهمان در ادامه تحقيقات پليس آگاهي ضمن اقرار به بزه انتسابي به 96 فقره سرقت از مغازه ها به اين شيوه در شهرستانهاي رامسر، رشت، قزوين و کرج با همدستي افرادي ديگراعتراف کردند.

اين مقام ارشد انتظامي استان ادامه داد: ماموران انتظامي دو عضو ديگر از اعضاي اين باند را نيز شناسايي و دستگير کردند که متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و با قرار صادره روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران ضمن هشدار به شهروندان در مراقبت از اموال خود با استفاده از لوازم و تجهيزات ايمني و حفاظتي ، توصيه کرد: مردم در صورت بروز و يا مشاهده هرگونه مشکل امنيتي و انتظامي، مراتب را سريعاً به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

توقف خودرو پژو با 42 ميليون ريال خلافي در بابل

ماموران پليس راهنمائي و رانندگي شهرستان بابل، خودروي سواري پژو 206 را با 42 ميليون ريال خلافي متوقف کردند.

ماموران پليس راهنمائي و رانندگي فرماندهي انتظامي شهرستان بابل حين انجام ماموريت و روان سازي ترافيک به يک دستگاه خودرو سواري پژو 206 که با سرعت بالا در حال تردد در سطح خيابان هاي شهر بود مظنون شدند.

ماموران با متوقف کردن اين خودرو در بررسي ها و با استعلام از مرکز ثبت تخلفات راهور دريافتند، اين خودرو داراي 42 ميليون و 750 هزار ريال خلافي پرداخت نشده مي باشد که با اين اطلاعات خودرو پس از اعمال قانون به پارکينگ منتقل شد.

برابر تبصره ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور چنانچه خودرويي بيش از 10 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده داشته باشد، از سوي پليس راهور متوقف و از تردد آن جلوگيري مي شود.

انهدام باند سرقت احشام با 32 فقره سرقت در آمل/کشف 4ميليارد ريالي اموال مسروقه

فرمانده انتظامي شهرستان  آمل، از انهدام باند بزرگ سرقت احشام با شناسايي و دستگيري20متهم به سرقت و کشف چهار ميليارد ريالي اموال مسروقه خبر داد.

ولي الله گنجيان مقدم در تشريح اين خبر، گفت:در پي وقوع چندين فقره سرقت احشام در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي و ديگر عوامل انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح کرد:ماموران با انجام تحقيقات پليسي و بررسي صحنه جرم دريافتند، سارقان با استفاده از دو خودروي پيکاپ و نيسان شبانه به محل اسکان دام عزيمت کرده و پس از مسموم کردن سگ هاي گله يا تخريب ديوار و درب دامداري ها، اقدام به سرقت احشام مي کنند.

اين مقام انتظامي افزود:مأموران پليس آگاهي با  انجام اقدامات اطلاعاتي موفق شدند، سرکرده باند سرقت به نام (اصغر- ع ) را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي با هماهنگي قضايي وي را دستگير کردند.

گنجيان مقدم، افزود:ماموران در ادامه تحقيقات موفق شدند، 19متهم ديگر از اعضاي اين باند بزرگ را که در امر سرقت و خريد و فروش احشام مسروقه فعاليت داشته اند، شناسايي و دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اينکه ارزش ريالي اموال مسروقه که توسط ماموران پليس آگاهي کشف شد، چهار و نيم ميليارد ريال است، افزود: متهمان در تحقيقات وب ازجويي هاي فني پليس به 32 فقره سرقت احشام در سطح شهرستانهاي آمل، محمودآباد و نور اعتراف کردند.

گنجيان مقدم گفت:سارقان براي از بين بردن رد مال مسروقه و عدم توانايي مالباختگان براي شناسايي اموال با تشکيل شبکه اي از سرقت، احشام را با هم مبادله مي کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل،گفت: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس 110 اعلام کنند .

سارق موتورسيکلت با 23 فقره سرقت در فريدونکنار دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان فريدونکنار، از شناسايي و دستگيري سارق موتورسيکلت با 23 فقره سرقت خبرداد.

مهدي نريماني، با اعلام اين خبر افزود: در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان فريدونکنار، گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده و استفاده از شگردهاي خاص پليسي يکي از سارقان را شناسايي و وي را مورد تعقيب و مراقبت قرار دادند.

نريماني، افزود:ماموران با هماهنگي قضائي پس از شناسايي مخفيگاه متهم به سرقت موتورسيکلت را در يک اقدام عملياتي و غافلگيرانه دستگير کردند.

وي تصريح کرد:متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به سرقت 23دستگاه موتورسيکلت اعتراف کرد،متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

کشف 11 تن کاکائوي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي استان از کشف 11 تن کاکائوي قاچاق به ارزش سه ميليارد ريال از يک واحد صنفي عرضه ايزوگام در شهرستان بابل خبر داد.

 سيد محمود ميرفيضي ، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افرادي در امر قاچاق کالا در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار فرماندهي انتظامي شهرستان و ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي با اشاره به اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليس براي شناسايي و دستگيري متهمان به قاچاق کالا، از کشف انبار دپوي کالاي قاچاق در يک واحد صنفي عرضه ايزوگام در شهرستان بابل خبر داد.

وي افزود: ماموران در اين عمليات پليسي موفق شدند، بيش از 11 تن کاکائوي قاچاق در 15 هزار بسته را کشف کنند که برابر اعلام کارشناسان اداره بهداشت و اداره صنعت،معدن و تجارت ارزش ريالي اين ميزان کالاي قاچاق سه ميليارد ريال اعلام شده است.

ميرفيضي از شناسايي و دستگيري دو متهم به قاچاق کالا در اين عمليات خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه پديده قاچاق کالا ضربه مهلکي به اقتصاد کشور مي زند، از عزم جدي پليس براي مقابله با قاچاق کالا و ارز در سال جاري خبر داد و افزود: پليس در راستاي منويات مقام معظم رهبري و تحقق شعار اقتصاد مقاومتي با هرگونه قاچاق کالا و ارز برابر قانون برخورد خواهد کرد.

شناسایی عامل تهدید به قتل دختر جوان در تلگرام

شخصی که با انتشار تصاویر خصوصی دختری در شبکه اجتماعی تلگرام، و با تهدید قتل او در صدد انتقام از وی و خانواده اش برآمده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد : فردی اهل و ساکن مرکز استان، با ارائه مرجوعه قضايي به پليس فتا استان مراجعه و در اظهارات خود چنین عنوان داشت؛ اخیرا شخصی در شبکه اجتماعي تلگرام اقدام به ارتباط با دختر بنده نموده و سپس با فريب وي عکس هاي شخصي او را اخذ و وي را تهديد به انتشار تصاوير خصوصی اش نموده است ، از این رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

وی در ادامه گفت: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و در ادامه با بررسی های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعي تلگرام ، فردي با نام کاربري و شماره تلفن مشخصی در اين محيط شناسايي که بواسطه ي آن براي دختر شاکي ايجاد مزاحمت مي نمود که با استعلامات انجام  شده سرانجام متهم  که ساکن یکی از شهرستان های استان بود شناسایی گشت.

محمدنژاد افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگي مقام محترم قضايي به شهرستان مورد نظر اعزام و در يک عمليات غافلگيرانه متهم را در منزل مسکوني وي دستگير و جهت سير مراحل قضايي و انتظامي به پليس فتا استان مازندران منتقل کردند.

متهم در تحقيقات اوليه ضمن اقرار به بزه انتسابي اعلام داشت؛ من از قبل با شاکي ارتباط تلفني داشتم و مدتي پيش با خانواده ام به خواستگاري او رفتم و از پدرش جواب رد شنيدم، لذا از اين کار او بسيار ناراحت شده و با علم به اين که وي در شبکه اجتماعي تلگرام فعاليت دارد با او با هويت مجهول ارتباط برقرار نمودم و او را تهديد به قتل و انتشار تصاوير خصوصي اش در فضاي مجازي براي رسيدن به اهدافم نمودم.

رئیس پلیس فتا در خاتمه گفت: متهم در بازجویی های به عمل آمده هدف و انگیزه ی خود از این عمل مجرمانه را صرفا انتقام جویی و رسیدن به اهدافش عنوان داشت، سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه طرفین جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال گردید.

محمدنژاد هشدار داد:

•در صورت حضور و عضویت در شبكه های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب نمایید و به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای دیگران ارسال نکنند

•از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتيكه شخصي براي آنها مزاحمت ايجاد مي نمايد از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب ورزيده و این ایجاد مزاحمت را به پلیس فتا گزارش نمایند .

دستگیری هکر تلگرامی دختران جوان در مازندران

شخصی که با فریب دختران جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به صفحه تلگرام انها دسترسی پیدا می کرد و اقدام به ارسال پیام های تهدید آمیز می نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد : با مراجعه زنی به هويت معلوم اهل و ساکن ساري، با داشتن مرجوعه قضايي به پلیس فتا استان مازندران چنین اظهار داشت؛ از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی با نام کاربری مشخصی آشنا شدم که بعد از گذشت مدت زمانی و جلب اعتماد بنده شماره تماسم را اخذ کرد.

سپس بعد از مدتی در شبکه اجتماعی تلگرام متوجه ارسال کد پنج رقمی شدم و این کد را برای او ارسال نمودم که بعد از آن متوجه شدم شخصی به صفحه تلگرامم دسترسی دارد، از این رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شکايت صورت گرفته مراتب در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان اين پليس قرار گرفت و در ادامه با بررسی های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته  بر روی گوشي تلفن همراه شاکيه و نیز رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعي تلگرام ، فردي با نام کاربري و شماره تلفن مشخصی در اين محيط شناسايي که بواسطه ي آن براي شاکيه ايجاد مزاحمت مي نمود، که با استعلامات انجام  شده سرانجام متهم شناسایی گشت.

محمدنژاد افزود: کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را ضمن جمع آوري سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي به اين پليس احضار کردند، متهم در اظهارات خود ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت؛ در شبکه اجتماعي اينستاگرام با ايجاد نام کاربري مشخصی اقدام به ارتباط با زنان در اين شبکه نموده و پس از جلب اعتماد آنان، از طريق دسکتاپ تلگرام با وارد نمودن شماره تلفن آنان و با انجام مهندسي اجتماعي و فريب آنها، کد 5 رقمي ارسال شده برای آنان را  اخذ مي نمودم و سپس به صفحات تلگرامشان دسترسي پيدا مي کردم.

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت:  با بررسي سيستم رايانه اي متعلق به متهم توسط کارشناسان فنی اين پليس، عکس ها و صفحات تلگرام هک شده متعلق به تعداد زیادی از دختران کشف و شناسائي گرديد که متهم با فریب آنان قصد اخاذی از آنها را داشته است،سرانجام متهم پس از انجام تحقيقات به دادسرا معرفي و براي وي قرار متناسب صادر گرديد.

برداشت غیر مجاز با سوء استفاده از موقعیت شغلی

شخصی که به صورت غیر مجاز در یکی از شرکت های ISP استان اقدام به برداشت غیر مجاز از افراد مختلف می نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت احدي از شهروندان استان به هويت معلوم اهل و ساکن ساري، با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و اظهار داشت از طریق sms مربوط به حساب بانک ملی ام متوجه شدم شخصی ناشناس اقدام به برداشت مبلغ 000/000/5 ریال از حسابم نموده است،از این رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

وی در ادامه افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان، مشخص شد متهم با شماره تلفن همراه مشخصی اقدام به خرید شارژ از حساب شاکی نموده است که با استعلام از مبادی ذی ربط، متهم که در یکی از شرکت های ISP استان مشغول به کار بود ، شناسایی گشت.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان طی هماهنگی با مرجع محترم قضائی ضمن جمع آوری سیستم های رایانه ای و مخابراتی متهم، وی را به این پلیس احضار کردند.

متهم پس از حضور در این پلیس ابتدا منکر برداشت از حساب شاکی شد، ولی با بررسی های کارشناسان فنی این پلیس، شماره کارت ، رمز دوم و دیگر اطلاعات بانکی تعداد زیادی از اشخاص مختلف از سیستم رایانه ای متهم کشف گردید، از این رو متهم با مشاهده مستنداتی متقن به بزه انتسابی اقرار نموده و اظهار داشت؛ بنده در یکی از شرکت های ISP استان در قسمت خدمات اینترنت ADSL مشغول بکارمی باشم که علاوه بر شاکی، اشخاص مختلفی طی تماس تلفنی و با توجه به عدم آگاهی از نحوه شارژ اینترنت، شماره کارت، رمز دوم و دیگر اطلاعات بانکی خود را در اختیار بنده گذاشته و من نیز با ذخیره این اطلاعات در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب اشخاص می نمودم.

محمدنژاد گفت: سرانجام متهم جهت سیرمراحل قانونی و پس از انجام تحقيقات به دادسرا معرفي و برای وی قرار متناسب صادر گرديد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :