آخرین عناوین

پنجشنبه 3 تير 1395-15:31 کد خبر:24202

مازندران گردی شهردار ساری:

خط بطلان بر دو قطبی کذایی ساری ـ بابل /عبوری بعد از بابل به شهرداری قائمشهر رفت

عبوری دو روز بعد از دیدار ناگهانی اش با ربیع فلاح، در اقدامی از پیش اعلام نشده راهی بابل شد،بعد از دیدار با شهردار بابل به دیدار شهردار تازه منصوئب شده قائمشهر رفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، دیگر این روزها هیچ کس سر از کارهای «مهدی عبوری» در نمی آورد، او یک تنه همه قواعد را به همه زده و امروز به دیدار شهردا بابل رفته است.

منبعی آگاه با تائید این خبر گفت: امروز شهردار ساری به همراه معاونانش در شهرداری بابل حاضر شد و با اردشیر بیژنی و معاون شهرداری بابل دیدار کرد.

به نظر می رسد عبوری وارد دوران تازه ای  از مدیریت خود می شود که نشانه های پختگی در آن نمایان است.

براساس این گزارش،وی می خواهد به تمام شایعاتی که حول و حوش وی در جریان بود شخصا پایان دهد، بسیاری از منتقدان شهردار ساری اعلام می کردند که «عبوری» از اتاق فکری تندرو دستور می گیرد که هرگز به وی اجازه نزدیکی به استانداری مازندران، شهرداری بابل و جریان هایی که به اتحاد درونی استانی ختم می شود را نخواهد داد.

اما عبوری دو روز بعد از دیدار ناگهانی اش با ربیع فلاح، امروز صبح در اقدامی از پیش اعلام نشده راهی بابل شد تا با بیژنی دیدرا کند، این دیدار خط بطلانی بر دو قطبی کذایی بابل ـ ساری است که نفس توسعه هردو شهر پرقدرت استان را گرفته بود.

گفتنی است این دوشهر از زمان آمدن بیژنی در چند مورد اختلاف پیدا کردند، در ابتدا شهردار تازه بابل با غیرواقعی خواندن بودجه شهرداری ساری واکنش مرکز نشینان را برانگیخت و بعد از آن نیز رقابت بی معنای شهر بهارنارنج میان این دو شهر در گرفت که حالا با این دیدار آبی بر آتش ریخته می شود.

مشروح دیدار شهردار عبوری و بیژنی

عبوری در آغاز گفت: خیلی ها خوب حرف می زنند و وعده می دهند اما در عمل چیز دیگری است امروز شهرداریها با سیلی صورتشان را سرخ می کنند و چند برابر ظرفیت واقعی نیرو دارند ، خیلی راحت است یک روز بگوییم از فردا نیایند، اما این روش درست نیست، شماسردار چقدر نیرو دارید

بیژنی:800 نفر، ما نزدیک 3هزار نفر نیرو داریم که حقوق ماهیانه آنها میلیاردی است.

رکود فعلی تقصیر آقای روحانی نیست، نتیجه 17 سال است

وی افزود: نمی شوددست و بال مرا  ببندید و بعد به عنوان شهردا  بگوئید کار کن! رکود ایجاد شده فعلی تقصیر دولت آقای روحانی نیست. حاصل 16 تا 17 سال است و نمی شود یک شبه آن را برطرف کرد و حداقل 16 تا 17 سال زمان می برد تا به ثبات برسیم.

شهدار ساری تصریح کرد: امروز اعتبارات شهرداری های کشور چندین برابر اعتبارات دولت است. جالب است بدانید مجموع کمکی که دولت در استان در سال 94 به شهرداری ساری کرد 3 میلیارد و 850 میلون بود و این در حالی است که بودجه ما در سال قبل بیش از 500 میلیارد بوده است.

شهرداری ساری منابع درآمدی را اصلاح و احیا کرد

عبوری افزود: ما چه کردیم؟ آیتم های جدید را شناسایی و اجرا کردیم .یکی از آنها؛عوارض برای خدمات است، ساری تقریبا 2 هزار واحد صنفی بیشتر از بابل دارد.

 شما در سال 91 با دوهزارتا واحد صنفی کمتر از ما 1 میلیارد و 100 میلیون گرفتید و ما 80 میلیون گرفتیم. این یعنی 16 سال افزایش پیدا نکرده بود، چرا؟ پس ما در گام نخسنی منابع در آمدی را احیا و اصلاح کردیم.

وی گفت: در حوزه عوارض ساختمانی هم به سراغ قانون رفتیم که موارد خوبی داشت اما نادیده گرفته شده بود که با اجرای آنها میلیاردها تئمان به جیب مردم بازگشت که حق قانونی و شهروندی آنها بود، قانونی که سال 68 و 69 ابلاغ شده  بحث امور تجاری را مشخص کرده است که تا قبل از آمدن ما اجرا نمی شد.

تمام بانک ها و بیمه ها و شرکت ها را در دستور کار قرار دادیم و لازمه اش این بود  که در پیشنهاد به شورا اینها دیده شود،خیلی از دستگاه ها و نهادها از دست ما به دیوان شکایت کردند ولی محکوم شدند، اینکه قبلا نمی گرفتند و عرف نبوده درست ولی قانون که بوده!!

شهردار جوان ساری ادامه داد: این اتفاق بزرگی است و  خواهش می کنم شما هم در شهرداری بابل  به این سمت بروید،چون اینها موظف هستند حق مردم را بدهند،انبوه ساز می دهد چرا دستگاه ندهند.

سراهای تداوم و مهر وضعیت فرهنگی ساری را دگرگون کرد

عبوری در ادامه با ورود به مباحث فرهنگی اظهار داشت: فرهنگسازی اصل هر پیشرفتی است، ما در هرمحله ساری«سرای تداوم» ایجاد کردیم  که مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی اجتماعی است، مثل: آموزش شهروندی از مادران و پدران گرفته تا دختران و پسران.

همه نوع اموزش های مهارتی! بخشی مشاوره است، شما می دانیم ما با اینکار چقدر  میزان طلاق و اعتیاد و ایب های اجتماعی را در ساری کم کرده ایم؟!

ما سلامت روح را در این سراها تضمین می کنیم و سلامت جسم را هم می بریم در پارک ها، تفاهم نامه های مختلف داریم با دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی داریم که همگی در حال انجام است.

عضوشوراي شهرداريها و دهياريهاي كشور بيان كرد: برای پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها «سرای مهر» تاسیس شده. به هرحال اینها جایی می خواهند تا  حرفشان و تجربه هایشان شنیده و دیده شود، مگر چقدر هزینه دارد، ما مسئولیم، این سراها مجهز به اینترنت ، کتابخانه دیجیتال و دیگر امکانات رفاهی هستند.

صراحتا اعلام می کنم: علت عقب ماندگی مازندران، عقب ماندگی مرکز استان است

عبوری سپس یکی از اصلی ترین دلایل عقب ماندگی مازندران را جنگ شهرها دانست و گفت: من اصلا معتقد نیستم ساری و بابل با آمل و ساری! همین حرف ها ما را عقب انداخته.

کسی که از ابتدا جنگ شهرها را انداخته علت عقب ماندگی مازندران است، من با صراحت اعلام می کنم: علت عقب ماندگی مازندران، عقب ماندگی مرکز استان است،همه می گویند تبریز، نمی گویند آذربایجان شرقی ، می گویند شیراز و بندرعباس، نمی گویند فارس و هرمزگان، اما اینجا یکی آماده همه را به جان هم انداخته است و تا به امروز هم این دعواهای بی دلیل و بی ریشه ادامه دارد،بنده و سردار بيژني ميراث دار عقب ماندگيهاي شهر كهن خود هستيم.

مازندرانی ها دومین جمعیت غیربومی تهران هستند

شهردار جوان ساری تصریح کرد: در استان های دیگر همه دور هم جمع می شوند و برای توسعه استانشان، ولی ما چی؟ ما کم بزرگ داریم؟ همین الان دو رئیس قوه مازندرانی اند.

دولت قبل هم 90 درصد مازندرانی بودند ما کجا ضربه خوردیم. همین الان آقایان کشاورزیان، نریمان، نورزاد، محسنی و... در دولت حضور دارند، در تهران 4 میلیون تُرک هستند و دومین جمعیت غیرتهرانی مازندرانی ها هستند با 1 و نیم میلون نفر، اما آیا از این ظرفیت استفاده شده است؟

شهردار مركز استان ادامه داد: همه اینها حل می شود اگر استان را کلانشهر ببینیم، چون حرف ما توسعه استان است.

وی سپس خطاب به بیژنی گفت: سردار! اگر هم کسی صدایش امروز درمی آید بدانید کار شما درست است،امروز اینهایی که سروصدا می کنند یعنی بیژنی دارد درست عمل می کندو یعنی شما منفاع برخی را بریده اید و به خطر انداخته اید، کار خوب را باید همه حمایت کنیم.

مازندران استان بهارنارنج است

عبوری افزود: عجیب است که برای جشنواره بهارنارنج، با هم خشم و درگیری داریم همه مازندران استان بهارنارنج است، چرا ما از کنار این جشنواره ظرفیت ایجاد نکنیم، روز ها مردم را شاد کنیم و اشتغال ایجاد کنیم تا از دیگر شهرها بیایند و برای ما سرمایه شود.

من  خیلی خوشحال شدم آقای روحانی امام جمعه محترم بابل آمدند در جشنواره امسال شما! خیلی خوب شد، مگر امام جمعه فقط امام افراد مصلی است؟ نماینده حاکمیت است امام جمعه؛ اینکه می آید در فضای شادی و سرور مردم چقدر مدیر قوت قلب می گیرد و شهروند احساس غرور می کند، مگر بزرگان دین نگفتند درشادی ما شاد باشید و در ماتم ما سوگوار،مگر غیر از این است که سرداربیژنی فرمایش بزرگان را اجرا می کند؟! این تفاق خیلی بزرگی است.

شهردار ساری با اشاره به برخی انتقادهای مخرب تاکید کرد: به من می گویند در ساری کار واکسی و روبنایی می کنید. مثل رنگ زدن جداول یا شستشوی به موقع معابر،هرکدام اینها در جای خودش کار است!

ما همین الان 10 تا پل و زیرگذر و میدان دردست احداث داریم، اصلا نمی بینند، همین پادیگالن سابق ستاری که حالا مجموعه معظم «بوستان ولایت» می شود به اندازه اعتبار 10 شهر بزرگ استان در آنجا هزینه شده است،اما اینها را نمی بینند.

دوره پدرخوانده ها تمام شده است

شهردار مرکز استان ادامه دارد: تا کسی کار می کند و رضایت مردمی شکل می گیرد می گویند فلانی می خواهد نماینده شود، مگر بد است؟ مهم این است حالا که مسئولیت دارد خوب کار کند؟ 

خیلی ها فکر می کنند هنوز قیّم مردم هستند و در شهر و استان پدرخوانده اند، این دوره ها تمام شده امروز مردم دست کسی را که کار کند به گرمی می فشارند.

وی ادامه داد: خیلی ها حرف رهبری  را در حد یک شعار در بنر و سربرگ می زنند، ما واقعا نقشه راهمان است.وقی آقا گفتند حماسه اقتصادی که ما واقعا حماسه داشتیم و بودجه شهرداری را از 70  میلیارد رساندیم به 550 میلیاردو. این حمایه اقتصادی نیست؟ این حماسه نیست که  امروز مردم با شهرداری آشتی کرده اند.

ما فرمایشات رهبری را عملیاتی می کنیم

عبوری افزود: آقا گفتند مدیریت جهادی، امروز عمر پروژه های بزرگ عمرانی ما متوسط 12 روز است،من پارک ملل را 100 روزه ساختم، چون پروزه بزرگ بود هم وزیر کشور و هم رئیس مجلس آمدند پل شهیدان رجایی را در بلواز کشاوز را با طراحی و معماری زیبا مثل پل صدر که تک پایه است 12 روزه ساختیم و این یعنی مدیریت جهادی،آقا گفتند اقدام و عمل و ما امروز وافعا عمل می کنیم چون دوره شعار تمام شده و مردم اینها را می فهمند.

شهردار مركز استان با اشاره به نزديكي شهرها در مازندران افزود: بايد استان ما را بصورت يك كلانشهر ديد و رشد و توسعه شهري در رشد و توسعه استان تاثير مستقيم خواهد داشت

امروزه بايد مازندران به دليل داشتن مناظر زيبا،كوهها، جنگلها و دريا و رودخانه هابه قطب گردشگري كشور تبديل گردد بنده از زمان ورودم به شهرداري ساري با كمك و همكاري دوستان خوبم در شوراي اسلامي شهر يك سند ۲۰ ساله چشم انداز گردشگري را تدوين نموديم و اين مسير را در مركز استان ريل گذاري كرديم و اعتقاد داريم با جذب گردشگر در استان هم اشتغال ايجاد ميشود و هم درآمدزايي بسيار خوبي براي استان خواهد بود

عبوری در پایان گفت:من فکر می کنم این جلسه برای من و همکارانم عالی بود، ما برای خداقوت و خسته نباشید آقای بیژنی و همکارانش آمدیم،همینجا اعلام می کنم شهرداری ساری با همه امکانات و ظرفیت در خدمت شما و دیگر شهرهای استان است ، هروقت فکر کردید نیاز است من و همکارانم خدمت برسیم اطلاع دهید، فکر می کنم شهرهای استان اگر انتقال تجربیات داشته باشند می توانند یک کلان شهر واحد شوند و مازندران را به جایگاه واقعی اش برساند.

بیژنی: رفتار عبوری، رفتار مدیری پخته و برجسته است

بعد از پایان اظهارات شهردار ساری، اردشیر بیژنی شهردار بابل با خیر مقدم به عبوری و همکارانش این دیدار را فصل جدید در روابط شهرداری ها استان دانست و گفت:  امروز واقعا مشعوف و خوشحالم که فرمایشات شما کارشناسی شده و ماحصل برنامه و رفتار و عملکرد یک مدیر پخته و برجسته در کشور ماست،گاها آدمی وقتی برخی دستگاه ها را رصد می کند و وضعیت مدیرانش را  می بیند ناامید می شود.

اما امروز من توفیق پیدا کردم و تحلیل بسیار ارزشمند و ارائه عملکرد بسیار خوب شهردار محترم ساری را شنیدم که این شیوه  نشان از همان برکتی است که شهدای عزیزمان در کار ایجاد می کنند و ایشان هم به عنوان برادر شهیدان عبوری که همت و غیرت و پایمردی و ایثار را از برادرانشان به ارث برد که با نثار جان شیرین خودشان اثبات کردند که خدمتگذار واقعی کسی که از حتی از هستی خودش هم بگذرد.

شهرداری ها باید از سیاست زده گی به دور باشند

شهردار بابل ضمن الگو خواندن برخي از شهرهاي كشور در مديريت شهري عنوان كرد: امروزه با خدماتي كه دكتر عبوري در مركز استان انجام داده ساري مي تواند الگوي مناسبي براي ساير شهرهاي استان باشد خدارا شاكريم كه با وحدت و همدلي مازندران را سرافزارتر  از هميشه در كشور معرفي كنيم و اعتلاي استان مهمترين هدف همه ماست.

بیژنی افزود: شما بسیار باتجربه اید هرچند سن و سالتان نشان ندهد اما بسیار پخته هستدو این جای شکر دارد که همین جوان ها که امروز مدیران شایسته ای هستند فردا را می سازند، پس ما اگر مدیریت جوان را دانش و تجربه مدیران باتجره و مسن تر که داریم به عنوان سرمایه تلفیق کنیم، نتیجه اش عملکرد زیبایی است که مایه خشنودی خدا و مردم است.

شهردار بابل گفت: من تاکید می کنم که شهرداری ها ای کاش فارغ از هرگونه سیاست زده گی کار کنند مثل همین الان بدون دیدگاه سیاسی به مردم خدمت کنند، این خواهش را من دارم از دیگر مدیران هم که کار را گروهی ببینند، من بارها گفته امد من یک بابلی مازندرانی ایرانی هستم، پس اگر به استان خودم افتخار نکنم یک جای کارم نقص دارد.

ساری امروز باعث افتخار مازندران است

بیژنی اظهار داشت: قطعا اگر امروز ساری با این تعدا پروژه های عظیم را طی کرده باعث افتخار مازندران است،من نمی توانم وقتی  مردم خارج استان می پرسند کجایی هستی؟بگویم بابلی هستم فقط بیا بابل، من باید مازندران را معرفی کنم.

 ما باید همدیگر را پشتیبانی کنیم و اتحاد و همفکری داشته باشیم، این گزارش مبسوط و کامل شما در این مدت محدود نشان دهنده این است که ما نباید خیلی تاکید کنیم که حتما برویم خارج و الگو بگیریم، بارها به همکارانم گفته ام همین ساری و گرگان را بگردید و الگو بگیرید، ما قطعا می توانیم به هم الگو بدهیم پس چرا استفاده نکنیم.

وی افزود: اینهمه کار هزینه های مادی و معنوی فراوانی پشت سر داشته است، هزینه های مادی جای خودش، اما هزینه هایی هم برای کسب تجربه می دهیم و هزینه های معنوی می دهیم.

در پايان این دیدار  يك جلد قران كريم و تنديس جشنواره  بهار نارنج توسط بیژنی به عبوري شهردار مركز استان اهدا شد.

براساس این گزارش، مهدی عبوری شهردار مرکز استان همزمان با 17 رمضان المبارک برای تبریک به شهرداری قائم شهر رفت و مراتب تبریکات و شادباش خود و مجموعه همراه را به رحیمی شهردار قائم شهر اعلام کرد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :