آخرین عناوین

شنبه 12 تير 1395-9:39 کد خبر:24256

خانه‎به‎دوشی 70 راننده تاکسی در بابل:

70راننده تاکسی فدای یک پزشک/مصوبه‌ای که مصوبه قبلی شورای ترافیک بابل را منحل کرد

شورای ترافیک بابل درباره جابه‌جایی رانندگان تاکسی خیابان کشاورز بابل مصوبه‌ای به تصویب رسانده که در جای خود قابل تأمل است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، چندی قبل شورای ترافیک بابل درباره جابه‌جایی رانندگان تاکسی خیابان کشاورز روبه‌روی بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل مصوبه‌ای به تصویب رسانده که بسیار عجیب و در جای خود قابل تأمل است.

طبق مصوبه شورای ترافیک بابل رانندگان تاکسی این منطقه که حدود پنج سال قبل طبق مصوبه قبلی شورای ترافیک شهرستان در این محل مستقر شده بودند در حال حاضر به‌دلیل استفاده یک پزشک در درمانگاه خصوصی که دقیقاً روبه‌روی بیمارستان آیت‌الله روحانی مستقر شده باید جابه‌جا شوند تا تردد برای بیماران این درمانگاه خصوصی آسان شود، مصوبه‌ای که انتقاد رانندگان تاکسی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و مدیرعامل تاکسیرانی بابل را به همراه داشت.

* راه‌‏اندازی درمانگاه خصوصی روبهروی مجهزترین بیمارستان

رانندگان تاکسی خیابان کشاورز با تهیه طوماری که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده است از فرماندار ویژه بابل خواستار رسیدگی به این موضوع و احقاق حقوق از دست رفته خود شدند.

در بخشی از نامه رانندگان تاکسی بابل آمده است: خیابان کشاورز روبه‌روی بیمارستان آیت‌الله روحانی چندین سال ایستگاه تاکسی بوده و با وجود درگیری و اعتراض شدید مغازه‌داران با مصوبه عالی شورای ترافیک نزدیک به پنج سال است تابلوی ایستگاه تاکسی نصب شده و حدود 6 ماه است یکی از پزشکان ساختمان مسکونی را خریداری و تغییر کاربری داده است، به ظاهر درمانگاه پزشکی احداث کرده ولی فقط تزریقات و پانسمان در این مکان انجام می‌دهد و ایستگاه تاکسی را پارکینگ اختصاصی خود قرار داده درحالیکه پارکینگ زیرزمینی دارد.

حال سؤال اینجاست، در کدام نقطه شهر بابل درمانگاه‌های خصوصی پارکینگ اختصاصی دارند، نه اینکه رانندگان تاکسی به‌عنوان قشر زحمتکش باید به مردم خدمات بدهند، چه لزومی دارد دقیقاً روبه‌روی بیمارستان آیت‌الله روحانی که به‌عنوان مجهزترین بیمارستان شمال کشور است و به مردم سراسر کشور خدمات می‌دهد درمانگاه خصوصی راه‌اندازی شده و به‌دلیل تردد بیماران اندک این درمانگاه 70 راننده تاکسی جابه‌جا شوند؛ لذا از آن مقام محترم تقاضا داریم برای ابطال مجوز پارکینگ اختصاصی داخل ایستگاه تاکسی به طول 10 متر که از طرف شورای عالی ترافیک صورت گرفته اقدامات عاجل و لازم را مبذول فرمایید.

*70راننده تاکسی فدای یک پزشک

یکی از رانندگان خیابان کشاورز گفت: نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت پرده است که 70 راننده را به خاطر یک پزشک تحت فشار گذاشته و آنها را جابه‌جا می‌کنند.

ب ـ ح  افزود: حدود پنج سال قبل شورای ترافیک مکان فعلی را برای ایستگاه تاکسی در نظر گرفت و تابلو ایستگاه تاکسی در این مکان نصب شد اما در حال حاضر به‌دلیل اینکه این مکان را برای پارکینگ اختصاصی یک درمانگاه خصوصی در نظر بگیرند مصوب کردند باید 10 متر عقب‌نشینی کنیم.

وی تصریح کرد: عاجزانه از استاندار مازندران تقاضا داریم به فریاد رانندگان تاکسی که در گرمای تابستان با مشقت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند برسند.

دیگر راننده تاکسی گفت: انتظار داریم اداره تاکسیرانی به‌عنوان متولی تاکسی‌ها ما را مورد حمایت قرار داده و از حق و حقوق ما دفاع کند.

ر ـ م افزود: مسئولان پاسخ دهند چه دستی در کار است که زمینی که متعلق به شهرداری است را به‌عنوان پارکینگ اختصاصی در اختیار درمانگاه خصوصی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد:حدود پنج سال است در این مکان مستقر بوده و به بیماران بیمارستان آیت‌الله روحانی سرویس‌دهی می‌کنیم، سؤال ما از مسئولان شورای ترافیک بابل این است، با وجود بیمارستان آیت‌‎الله روحانی بیماران این درمانگاه خصوصی چقدر هستند که نیاز به پارکینگ اختصاصی داشته باشد.

* از حق رانندگان دفاع کردم

در پی این انتقادات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بابل نیز گفت: بنده نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده و از حق رانندگان دفاع کردم.

سید علی رحیمایی افزود: براساس مصوبه شورای ترافیک رانندگان مقابل بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) باید 10 متر عقب‌نشینی کرده تا تردد ماشین‌ها در این درمانگاه خصوصی به آسانی انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر نامه اعتراض‌آمیزی توسط شورای شهر بابل تهیه شده و در اختیار فرمانداری بابل قرار می‌گیرد.

* مخالف این مصوبه بوده و پیگیر مجوز فعالیت این درمانگاه در حمایت از رانندگان هستم

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بابل گفت: بنده به‌ شدت مخالف مصوبه شورای ترافیک بابل هستم و از حقوق رانندگان تاکسی به‌راحتی نمی‌گذرم.

محمدعلی عباسی افزود: طی نامه‌ای به فرماندار و رئیس شورای ترافیک بابل اعلام کردم این درمانگاه چه کاربری تجاری داشته باشد چه مسکونی، باید برای خود پارکینگ اختصاصی داشته باشد و زمین مقابل بیمارستان آیت‌الله روحانی متعلق به شهرداری بابل است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بابل با اشاره به اینکه رانندگان از زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند و نباید به آسانی حقوق آنان پایمال شود، تصریح کرد: پیگیر مجوز فعالیت این درمانگاه خواهیم بود که آیا پارکینگ برای راه ورودی درمانگاه لحاظ شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: اینکه آمبولانس این درمانگاه باید داخل پارکینگ باشد یا بیرون پارکینگ در حال بررسی این موضوع هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی نظم و قانون شهر را مختل کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر نسبت به این مصوبه شورای ترافیک شکوائیه‌ای تهیه کرده که به امضای رئیس شورای شهر بابل رسیده و به فرمانداری ارسال می‌شود.

عباسی به رانندگان تا کسی قول مساعد داد از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق آنها کوتاهی نمی‌کند.

* ابراز بیاطلاعی رئیس شورا

فرامرز ابوالحسنی رئیس شورای شهر بابل نسبت به این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

* جابه‌جایی رانندگان تاکسی مصوبه شورای ترافیک برای جابجایی آسان بیماران درمانگاه خصوصی است

فرماندار بابل گفت:جابه‌جایی رانندگان تاکسی در خیابان کشاورز مصوبه شورای ترافیک برای جابه‌جایی آسان بیماران درمانگاه خصوصی بوده است.

محمدتقی عباسپور افزود: با توجه به توقف تاکسی‌ها روبه‌روی درمانگاه و با توجه به اینکه بیماران مکانی برای تردد نداشتند شورای ترافیک مصوب کرد تاکسی‌ها 10 متر عقب‌نشینی کرده تا جلوی درمانگاه باز شد.

فرماندار بابل در واکنش به این سؤال که آیا این مکان پارکینگ خصوصی درمانگاه بوده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان درمانگاه فوق پارکینگ خصوصی نداشته و تردد آمبولانس نیز به درمانگاه داده نشده و اگر هر ماشین شخصی جلوی درمانگاه پارک کند جریمه می‌شود.

عباسپور در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه بیمارستان آیت‌الله روحانی روبه‌روی این درمانگاه بوده و چه لزومی داشت درمانگاه در این نقطه فعال شده و چه نیازی به پارکینگ دارد، گفت: بهتر است این سؤال را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بپرسید.

تا زمان تهیه این گزارش تلاش ما برای گفت‌وگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌ دلیل عدم در دسترس بودن میسر نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :