آخرین عناوین

شنبه 12 تير 1395-11:39 کد خبر:24259

سواحل دریای خزر یا سواحل مدیترانه؟!!

قلیان و دود همدم ساحل مازندران/روزه‌خواری در سواحل مازندران

ارزش‌ها در سواحل مازندران چه از سوی مسافران و چه از سوی بومیان در حال غرق شدن است و فقط انسان‌هایی در ساحل در حال نظاره هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، غروب یک روز ماه مبارک رمضان راهی سواحل دریای مازندران می‌شویم، همان مکان‌هایی که دولتی‌ها آن را طرح سالم‌سازی سواحل می‌دانند، بساط افطار هم جمع کردیم تا افطار را در خوان نعمت الهی سپری کنیم، اما دریا دیگر دریای سابق نبود، اصلا انگار دریا با ماه رمضان قهر بود یا به قول عامه، ماه را هنوز ندیده بودند.

منطقه آزاد از روزه و عفاف

بوی دود کباب مرغ حول و حوش ساعت 5 بعدازظهر و بساط قلیان و چاق کردن بی‌امان قلیان‌سراها در قهوه‌خانه‌های ساحلی، منظره ناخوشایندی بود که از ساحل به چشم می‌خورد جز تک و توک نفراتی که انگار روزه‌دار بودند، بقیه افرادی که در ساحل بودند روزه‎دار نبودند.

 به قیافه کمتر کسی که در ساحل بودند می‌آمد که مسافر باشند، بیشتر آنها نیز مازندرانی بودند، اما بساط قلیان چاق شده بود زن و مرد هم نداشت، اینکه اعتیاد زنانه شده است و معاون رئیس جمهور در امور زنان نیز آن را مطرح کرده است، را در سواحل مازندران وقتی پک‌های زنان جوان را در ساحل می‌بینیم به راحتی تفسیر می‌شود.

طرح دریا، محملی برای روزه‌خواری

طرح دریا در ماه مبارک رمضان بنا به گفته مسولان باز بوده و در این یک دهه باقیمانده به ماه مبارک هم باز خواهد بود بحثی نیست، اما وقتی مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران تاکید می‌کند که با مظاهر علنی روزه‌خواری در طرح دریا برخورد می‌شود، لااقل ما برخوردی را نمی‌بینیم و روزه‌خواری در کنار قلیان‌کشی، که نشان دهنده تظاهر افراطی نسبت به روزه‌خواری است، حکایت از ولنگ و باز بودن ساحل برای انجام هر کاری است.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی دادستان نظامی مازندران نیز درباره وضعیت نابه‌سامان سواحل در جمع یگان ویژه طرح ساماندهی سواحل وستاد انتظامی مازندران هشدار داد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در شهرهای ساحلی استان مازندران با توجه به حضور مسافران بسیاری که از سراسر کشور به این استان وارد می‌شوند،  اظهار کرد: شهرهای مهم مازندارن، که در کنار ساحل و دریا قرار گرفته‌اند، از نظر وضعیت حجاب و عفاف، ‌وضعیت بسیار نابه‌سامان و غیرقابل قبولی دارند.

نقض قانون در برخورد با بدحجابان و بی‌حجابان

وی بی‌تفاوتی مسئولان را علت اصلی رشد بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دانست و افزود: متاسفانه طرح‎های فرهنگی مقابله با بدحجابی و ترویج حجاب اسلامی در جامعه از سوی مسئولان مسکوت مانده و قانون هم در این باره اجرا نمی‌شود.

براساس تبصره 638 قانون مجازات اسلامی و قانون حجاب و عفاف، بی‌حجابی جرم محسوب شده و از آنجایی که این عمل موجب بروز جرایم دیگر می‌شود، دادستان عمومی و انقلاب وظیفه دارد در این خصوص اقدام کند.

در هر صورت مناظر موجود در سواحل اصلاً اسلامی نیستند، که این مسئله توسط نماینده ولی فقیه نیز در دیدار با مسئولان قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اعلام شد و آیت‌الله طبرسی نیز خواهان رعایت و ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب شد.

دادستان نظامی استان در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های دولتی تمام فکر و ذکرشان را ساخت سکوی استراحت و وضعیت رفاهی معطوف کرده‌اند و از سرمایه‌گذاری در اخلاق و فرهنگ غافل شدند.

وی افزود: مازندران در تقدیم شهدای مدافع حرم در صدر کشور قرار دارد، چرا این ارزشها را حفظ نمی‌کنیم، سواحل مازندران شبیه سواحل مدیترانه شده است، چه جوابی برای شهداء و خانواده‌های‌شان داریم؟

تفاوت فاحش آمار تلفات ساحل با دریا

سواحل مازندران ظرفیت و قابلیت‌های زیادی برای گردشگری دارد و مگر اسلام با گردشگری مخالف است که عده‌ای گردشگری را در بی‌بند و باری می‌دانند، واقعا مسئولان فرهنگی استان کجای کار هستند، کاهش مسئولان برای غریق انسانی هم فکری می‌کردند که آمار آن صدها برابر بیش از غریق در دریاست.

آیا مسئولان استانی برای غرق شدن فرهنگ اسلامی در سواحل کاری کرده‌اند؟ ارزش‌ها در سواحل مازندران چه از سوی مسافران و چه از سوی بومیان در حال غرق شدن است و فقط انسان‌های در ساحل در حال نظاره هستند...

ماه رمضان و حرمت نگه‌داشتن آن هم یک قانون است و مسئله شرعی برای کسانی که در دایره این کشور پهناور و بلندآوازه زندگی می‌کنند کاش کمی با ارزش‌ها مهربان‌تر بودیم زمانی که...

سواحل مازندران از نظر امکانات مانند بیغوله است و طرح دریا یعنی: سوت، کلاه سفید، پرچم هشدار سفید و سیاه برای جلوگیری از شنا، ولی به لحاظ فرهنگی و بدحجابی بدتر از سواحل مدیترانه شده است، و رژه افرادی در سواحل که با گام‌های آنها و جزر و مد دریا، ارزش‌ها نیز در حال ذبح شدن هستند، آنجایی که حیا قی می‌شود و عفت به تاراج می‌رود با هر پکی که به قلیان‌های کنار ساحل این روزها زده می‌شود.

در هر صورت بیش از 40 روز از طرح دریا گذشته است و بعد از ماه مبارک رمضان خیل مسافران به این استان علوی خواهند آمد به استانی که بنا به گفته دادستان نظامی استان، بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم کردند و حفظ حرمت‌ها در آن بسیار ضروری است، مسئولان و متولیان طرح دریا باید به غریق فرهنگی هم در سواحل توجه کنند که بی‌رحمانه در حال افزایش است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :