آخرین عناوین

شنبه 12 تير 1395-18:9 کد خبر:24264

مدیرعامل هلال احمر مازندران خبر داد:

نجات 692 نفر از کام مرگ در سواحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات 692 نفر از کام مرگ در ساحل استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری با اشاره به اجرای عملیات سنگین جمعیت هلال احمر استان برای کاهش غریق در سواحل استان، گفت: طرح کاهش غریق در مناطق حادثه‌خیز ساحل مازندران، امسال با مشارکت جمعیت هلال احمر استان و اداره ‌کل ورزش و جوانان و هیأت ناجیان غریق در سواحل مازندران در حال اجراست که از زمان اجرای طرح در خردادماه امسال تا کنون نجاتگران و ناجیان غریق موفق به نجات 692 نفر از کام مرگ شدند.

وی اظهار کرد: همچنین یک‌هزار و 255 نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر خدمات مورد نیاز خود دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 30 هزار نفرروز نجاتگر هلال احمر و ناجی غریق در این طرح مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: بیش از 309 دستگاه‌روز آمبولانس، 933 دستگاه ‌روز موتورسیکلت، 68 فروندروز قایق نجات و 67 دستگاه ‌روز جت‎اسکی و 30 دستگاه ‌روز خودروی امدادی پشتیبانی و خودروی چند منظوره امدادی آرگو در اجرای این طرح تاکنون به‌کارگیری شده است.

این مسئول افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 330 نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

اکبری با اشاره به اینکه همه این 330 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح‌های دریا قرار دارند، تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح‌ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به‌موجب هماهنگی‌های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

وی گفت: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه‌‍خیز خودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :