آخرین عناوین

يکشنبه 13 تير 1395-8:59 کد خبر:24271

سخنی با فرمانده جدید نیروی انتظامی مازندران:

جناب سردار:امنیت از نان شب هم واجب تر است

یک انتظار مضاعف از فرمانده محترم نیروی انتظامی استان وجود دارد و آن تلاش و برنامه ریزی برای ایجاد امنیت پایدار در استان مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد امنیت پایدار و آرامش روانی در میان آحاد مردم جامعه است به طوری که به گواه دوست و دشمن کشور ایران یک جزیره امن در میان جهنم است.

در حالی که تقریبا همه کشورهای همسایه به نوعی درگیر مسائل و مشکلات امنیتی هستند در میهن عزیز ما به لطف حضور مقتدرانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ، کمترین حاشیه و معضل مرتبط با امنیت جامعه را مشاهده می کنیم که هم باید قدر دانسته شود و هم الگویی  باشد برای دیگران تا از این مدل موفقق برای حفظ ثبات و آرامش خود استفاده کنند.

به لطف این موهبت بزرگ که در سراسر کشور مشاهده می شود استان مازندران هم به عنوان یک استان گردشگر پذیر و چند فرهنگی شاهد امنیت نسبی و مورد قبول است که جا دارد از تلاش های  بی شائبه عزیزانمان در نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان قدردانی گردد.

با وجود برقراری نظم و امنیت مناسب در استان اما گه گاهی شاهد اتفاقاتی هستیم که نوع و نحوه بروز آن هم باعث ایجاد نا امنی روانی در سطح جامعه می شود و هم  مسئولیت عزیزان در دستگاه های امنیتی را صد چندان می کند.

متاسفانه به دلیل برخی از نواقص فرهنگی و علیرغم تلاش نیروهای نظامی و امنیتی ، آمار نزاع و درگیری فیزیکی در مازندران بیشتر از حد متعارف است که باید در دستور کار جدی مسئولان مربوطه به ویژه ارگان های فرهنگی و  اجتماعی قرار گیرد.

واقعا زیبنده استان مازندران به عنوان یک استان فرهنگی با مردمان خونگرم و مهمان نواز نیست که این حجم بزرگ از نزاع و مراجعه به محاکم قضایی را در پرونده داشته باشد.

با کمال تاسف در یکی دو ماه گذشته پرونده های عجیبی از قتل های نامتعارف تشکیل شده است که قطعا باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

در یکی از آخرین موارد ماجرای مفقود شدن کودک پنج ساله کلاردشتی که پس از جستجوی فراوان جسد این کودک معصوم با دست بسته و در داخل کیسه زباله یافت شد یکی از وحشتناک ترین و در عین حال دلخراش ترین نمونه های قابل بررسی هستند که هم معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و هم همه متولیان فرهنگی استان باید زنگ خطر را به صدا درآورند تا ضمن بالا رفتن سطح آکاهی، همه شهروندان در راستای ارتقاء ضریب امنیتی استان تلاش نمایند.

واقعا یک انسان به چه مرحله ای از رذالت و توحش می رسد که با یک کودک پنج ساله چنین رفتار وحشیانه ای را در پیش می گیرد؟

کجای کار آموزشی و فرهنگی ما مشکل دارد که منجر به تربیت چنین افرادی در جامعه می شود؟

به هر حال همه نهادها و سازمان ها وهمچنین تک تک افراد جامعه مسئول هستند و نمی توان تقصیر را به گردن یک نهاد خاص انداخت.

اما یک انتظار مضاعف از فرمانده محترم نیروی انتظامی استان وجود دارد و آن تلاش و برنامه ریزی برای ایجاد امنیت پایدار در استان مازندران است.

متاسفانه بنا بر دلایلی که در آینده تشریح خواهد شد در پاره ای از مناطق قابلیت اوباش پروری وجود دارد و اگر قاطعیت لازم دیده نشود کنترل اوضاع از دست نیروی انتظامی خارج خواهد شد.

مرگ دلخراش "بردیا حاتمی" تلنگری بود به همه ما اعم از رسانه ها، شهروندان، متولیان فرهنگی و نیروهای امنیتی و انتظامی تا مسئله خشونت در جامعه و استان را جدی بگیریم و بر اساس وظایف انسانی و حرفه ای در راستای کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی تلاش نمائیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :