آخرین عناوین

جمعه 18 تير 1395-23:7 کد خبر:24325

تلخ ترین جمعه دولت روحانی در مازندران:

از انتقاد تند امام جمعه بابل تا واکنش بی سابقه آیت الله معلمی به اظهارات جهانگیری

امام جمعه بابل نیز همچون سنوات گذشته سخنرانی انتقادی خود را معطوف به دولت کرد، بی شک امروز تلخ ترین جمعه دولت روحانی در مازندران بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، پایان سفر دوروزه جهانگیری به مازندران چندان خوش نبود و تریبون های جمعه این استان محل انتقادهایی تند از دولت بود،از امام جمعه محمود آباد که ساحل را در محاصره بی بندوبارها دانست و از نیروهای مردمی خواست تا پای کار بیایند تا آیت الله معلمی که تندترین انتقادش در سال جاری را به دولت داشت.

امام جمعه بابل نیز همچون سنوات گذشته سخنرانی انتقادی خود را معطوف به دولت کرد، البته بودند کسانی نظیر امام جمعه ساری که سعی کردند طرف دولت را بگیرند، اما بی شک امروز تلخ ترین جمعه دولت روحانی در سه سال گذشته در مازندران بود.

 در ادامه گزیده ای از تریبون های جمعه در شهرستان های مختلف استان را می خوانید:

آیت‌الله علی معلمی: دولت روحانی به بهانه شایسته سالاری همه مدیران گذشته را کنار گذاشت

آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این‌هفته شهرستان ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امسال سراسر کشور نمایشگاه بزرگی از استقبال مردم از معنویت، روزه، نماز و بندگی خدا بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بررسی فیش‌های حقوق با رقم‌های بالا اشاره و تصریح کرد: این مسأله جزو مسائلی است که نباید با گذر زمان به فراموشی سپرده شود و باید از ارباب جراید که این فیش‌ها را رسانه‌ای و افشاء کرده‌اند تشکر کرد اما کسی این‌ کار را انجام نداد.

وی به سخنان اخیر جهانگیری در همایش اقتصاد مقاومتی در مازندران اشاره کرد و افزود: به گفته وی، دولت از ملت به خاطر فیش‌های حقوقی عذرخواهی می‌کند اما عذرخواهی تنها یک بخش ماجرا است و اصل آن با معذرت خواهی تمام نشده و ابعاد مختلفی دارد.

معلمی انتقاد از دولت را بی‌غرضانه برشمرد و گفت: اگر راجع به عملکرد دولت در این موضوع حرفی می‌زنیم از روی خیرخواهی است، زیرا باید مشکل مطرح شود تا راه اصلاح آن پیدا شود.

وی بیان کرد: دولت پرداخت حقوق‌های نجومی را ناروا و خلاف می‌داند اما از سوی دیگر آن را به مقررات گذشته حواله می‌کند و باید به دولت‌مردان گفت؛ اگر طبق مقررات گذشته بود نباید گفت برخلاف قانون عمل شده، زیرا اگر قانون‌ شکنی صورت گرفته باید بررسی کرد و نباید کار را  به مقررات حواله کرد.

معلمی با بیان اینکه دولت از یک سو مدعی است که در حصر اقتصادی هستیم و مشکل بودجه و اعتبار داریم، ادامه داد: آنها از مردم توقع پرداخت مالیات اضافه دارند و از سوی دیگر فیش‌های حقوقی آن‌چنانی سر و صدا به‌پا می‌کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دادن مالیات واجب شرعی و ملی است اما باید عادلانه باشد و آقایان باید بدانند نباید هزینه گزاف تشریفات خود را با افزایش مالیات تأمین کنند.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه دولت به بهانه شایسته سالاری همه مدیران گذشته را کنار گذاشت، افزود: تمام مدیران عامل بانک‌ها در دولت قبل کنار گذاشته شدند و با روی کار آمدن مدیران شایسته سالار این خرابی به بار آمد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بی‌قانونی کردند باید مجازات شوند و در این زمینه، رئیس جمهور دستور داد تا شورای حقوق و دستمزد، نظام پرداختی را بررسی کند و کاش این‌کار از ابتدای کار انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی: انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در هتل‌های لوکس شهرهای ساحلی

حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام، اظهار کرد: نماز جمعه عامل وحدت‌ بخش و دشمن‌ شکن در امت اسلامی است و اسلام اهمیت ویژه‌ای به این عمل سیاسی و عبادی می‌دهد.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد، افزود: به مناسبت قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی و کشته شدن تعداد زیادی ازمردم در دفاع از این ارزش بزرگ الهی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

امام جمعه بابل به برخی دستگاه‌ها و ادارات مربوط به حقوق‌های نجومی مدیران آنها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از سازمان‌ها و بانک‌هایی که مدیران آنها در یک ماه حقوق‌های کلانی دریافت کرده‌اند، به رذیلانه‌ ترین شکل از مردم بی ‌بضاعت پول با عناوینی مانند جریمه دیرکرد و انواع جریمه‌ها دریافت کرده‌اند تا مدیران آنها این چنین خیانت‌هایی را در حق مردم روا بدارند.

وی این رفتارها را خلاف ارزش‌های الهی نظام اسلامی و موجب خدشه ‌دار شدن به وجهه نظام اسلامی بیان کرد و یادآور شد: گرگ‌هایی در سازمان بودند که اموال مردم را برداشت کردند و این خیانت‌ها جان مردم را می‌آزارد.

روحانی با تقدیر از دولت و دستگاه‌هایی که قول برخورد شدید با این مدیران را داده‌اند، گفت: باید براساس دستور صریح مقام معظم رهبری با مدیران متخلف با شدیدترین نحو برخورد شود و پول‌های نابه‌حق در یافت شده به بیت‌المال بازگردادنده شود.

وی، خواستار نظارت جدی بر عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی و اصلاح ساختارها در کشور شد و افزود: شایسته است در گزینش‌ها و انتخاب مدیران دقت شود و نباید به صرف سفارش‌ها و هم حزبی بودن برخی از افراد ناشایست در مدیریت و سمت‌های بالا قرار بگیرند.

امام جمعه بابل تأکید کرد: چطور می‌شود که پایینی‌ها از بازرسی‌ها و محاسبات دستگاه‌های نظارتی می‌ترسند اما برخی مدیرانی که پشتشان گرم است اصلاً این‌ها را به حساب نمی‌آورند.

امام جمعه بابل با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران، گفت: تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و بسیج همه امکانات با شناسایی ظرفیت‌ها اقدامی ارزشمند است.

امام جمعه بابل با انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و غیرکاری، ادامه داد: برگزاری اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و در یک هتل لوکس آیا با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟

روحانی گفت: در شلوغی و ازدحام تردد مسافران به مازندران، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و اسکان در یک هتل مجلل در شهری ساحلی آیا می‌تواند بر اساس نگرش درست به اقتصاد مقاومتی باشد؟

حجت‌الاسلام روح‌الله امیری: بانک رفاه کارگران به بانک رفاه مدیران تغییر نام داده شود

حجت‌الاسلام روح‌الله امیری در خطبه‌های نماز امام جمعه  جمعه شیر‌گاه سوادکوه‌ شمالی با اشاره به اینکه تقوا باعث نجات و پیروزی است، گفت: به بیان حضرت علی (ع)، تقوا بهترین کنترل ‌کننده و تکیه‌ گاه برای انسان است.

امیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای جدی‌ بودن مسئولان در مبارزه با فساد، اظهار کرد: جدی ‌بودن مبارزه با فساد و توجه لازم مسئولان مرتبط با ابعاد آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فشار اقتصادی بر مردم و کارگران زیاد است و کارگرانی را در میدان شهر قائم‌شهر دیدم که برای 15 هزار تومان به کارگری می‌رفتند و زیر بانک رفاه کارگران منتظر بودند تا برای کار فرا‌خوانده شوند، گفت: بانک رفاه کارگران به بانک رفاه مدیران خودش تغییر نام داده شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن شریف‌تبار: انتقاد از خودباختگان غرب

حجت‌الاسلام محمدحسن شریف ‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن محکومیت اقدام وهابیت در تخریب بارگاه ائمه بقیع و کشتار مسلمانان در بمب‌گذاری بغداد، اظهار کرد: وهابیت دست ‌پرورده استعمار انگلیس است و نقشه‌های صهیونیست را اجرایی می‌کند.

شریف ‌تبار با بیان اینکه از دولت انتظار داریم با فیش‌های حقوقی نجومی با روش انقلابی برخورد و برای ملت شفاف ‌سازی کند، اضافه کرد: اگر در این امر تأخیر شود باعث شایعات فراوان می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی اشرافی‌گری، فساد اداری و حقوق‌های نجومی برای مردم قابل‌ قبول نیست و زیبنده نظام اسلامی نخواهد بود.

امام‌جمعه بهنمیر در پایان گفت: آن‌هایی که به بهانه پیشرفت کشور به غرب تکیه می‌کنند خودباخته غرب هستند.

حجت‌الاسلام رمضان اسکندری: انتقاد از وضعیت پوش در خیابان‌ها و مسافرت‌ها و آرایش‌های زننده

حجت‌الاسلام رمضان اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌سفید سوادکوه با اشاره به اینکه رعایت خطوط قرمز دینی باعث می‌شود تا در گروه متقین قرار گیریم، گفت: عفاف و حجاب بر طبق آموزه‌های دینی و قرآنی باعث پاک‌ دامنی و حیا می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب و حیا هم برای مرد و هم برای زن بیان شده است به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه انتقاد کرد و افزود: اختلاط در مراسم‌های عروسی، وضعیت پوش در خیابان‌ها و مسافرت‌ها و آرایش‌های زننده در جمع عمومی به دلیل آن است که ترس از خدا و حیا کم‌رنگ شده است.

اسکندری با تقدیر از زحمات فرماندهی انتظامی در مدیریت ترافیک و تقویت امنیت در شهرستان، خواستار توجه لازم بر رعایت اخلاق دینی در پارک‌ پل‌ سفید شد و گفت: مسافران محور سوادکوه نفع اقتصادی خاصی برای شهر پل‌‎ سفید ندارند و تحمل بی ‌نزاکتی، بی ‌ادبی و در‌گیری آنان قابل تحمل نیست و البته حاشیه‌ سازی برخی از مسافران را نباید به معنای بی‌ مسئولیتی همه نوشت.

درخواست امام جمعه محمودآباد برای مقابله نیروهای بسیج مردمی بابدحجابی در سواحل

حجت‌الاسلام سید داود موسوی ظهر امروز در نخستین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان در خطبه نماز جمعه این هفته همچون هفته‌های گذشته با توجه دستورالعمل و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند نماز جمعه قرارگاه فرهنگی جامعه هست در خطبه اول به بیان مسائل اخلاقی و آفت‌های زبان برای نمازگزاران پرداخت.

امام جمعه محمودآباد در فراز پایانی خطبه این هفته به موضوع مسافرت‌های تابستانی و سنگین شدن فضای شهرستان در حجم حضور هموطنان و مشکلات به وجود آمده پرداخت و تصریح کرد: در تابستان برای استفاده از فرصت‌های تفریحی و گردشگری به کنار دریا می‌آیند و این موضوع بسیار مهم و دغدغه اساسی مردم این شهرستان بوده که باید مسئولان در بخش‌های حمل و نقل، بازار، اسکان، سواحل و سایر موارد برنامه‌ ریزی کنند که حضور مهمانان تابستانی بر زندگی اقتصادی و فرهنگی و دینی مردم فشار نیاورد.

وی یادآور شد: مراجعات و مطالبات مردم درباره رفتارهای خلاف شئون به ویژه بدحجابی و دریدگی‌های اخلاقی مسئله جدی بوده که باید دلسوزان حوزه فرهنگ و دستگاه‌های ذیربط اعم از دادگستری، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی جدی‌تر در این مسئله ورود کنند و نیروهای بسیج مردمی با حضور در مناطق ساحلی و تفریحی برای استفاده از نعمت خدادادی از میدان‌گیری ضدارزش‌ها و اقدامات خلاف عده‌ای که پای بند به رعایت ارزش‌ها نیستند جلوگیری کنند.

موسوی گفت: از فرماندهی انتظامی استان، نماینده ولی فقیه و دادگستری استان می‌خواهم که به این موضوع با جدیت فراوان نگاه کنند زیرا اینجا دیار علویان و دیار سرداران و شهدای عزیزی هست که ما مدیون آنهاییم و مردم مؤمن محمودآباد اجازه نخواهند داد که عده‌ای در سواحل هنجارشکنی کنند و با بی‌حجابی باعث رنجش خاطر مومنان و خانواده شهدا شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :