آخرین عناوین

سه شنبه 13 خرداد 1393-0:3 کد خبر:245

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

پوشش امدادی 4 هزار حادثه‌ دیده در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پوشش امدادی 4 هزار حادثه‌دیده در استان طی سال گذشته خبر داد.


به گزارش خزرخبر، مهدی ولی‌پور درباره فعالیت‌های هلال احمر مازندران در یک سال گذشته اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان مازندران که در سال 1307 تشکیل شد هم‌اکنون دارای 17 شعبه و 33 پایگاه امدادی و دو مرکز فوریت‌های دارویی، یک مرکز امداد هوایی و همچنین دارای 30 هزار عضو داوطلب است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر مازندران به همت داوطلبان و نیکوکاران یکی از جمعیت فعال کشور محسوب می‌شود که در دوران دفاع مقدس با تشکیل 208 نقاهتگاه، جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و همچنین مشارکت موثر در کلیه عملیات‌های امدادی و امدادرسانی در زلزله و هجوم آوارگان عراقی، افغانی و جمهوری آذربایجان خدمات ارزشمندی را ارائه کرد.

ولی‌پور افزود: در سال گذشته علی‌رغم محدویت‌های اعتباری در همه دستگاه‌های اجرایی به همت داوطلبان و نیکوکاران عضو جمعیت استان و حمایت مسئولان استان حرکات خوبی شکل گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در سال گذشته 17 پروژه عمرانی را در قالب 9 پایگاه امدادی، سه مرکز تخصصی درمانی و پنج انبار امدادی شروع کردیم که شش پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و دو پایگاه امداد و نجات در پاسند بهشهر و کجور نوشهر و همچنین شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان بابلسر در هفته هلال احمر سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز درمانی در بهشهر و بابل نیز در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

این مسئول گفت: اجرای طرح تقویت زیرساخت‌های امدادی استان و نوسازی 100 درصدی ناوگان امدادی از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

ولی‌پور گفت: سال گذشته 4 هزار حادثه و عملیات در استان توسط نجاتگران و امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد که نسبت به سال گذشته 58 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته 59 هزار و 540 حادثه دیده داشتیم که نسبت به سال قبل 64 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران با اعلام اینکه 19 هزار و 573 مصدوم که نسبت به سال گذشته 130 درصد افزایش داشته است از سوی نجاتگران هلال احمر استان امدادرسانی شد، گفت: 2 هزار و 232 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که این رقم نیز نسبت به سال قبل 115 درصد افزایش داشت.

به گفته وی، 16 هزار و 320 نفر به صورت سرپایی خدمات مورد نیاز را دریافت کردند که این میزان 134 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به امدادرسانی هلال احمر استان به حوادث سیل شهرستان‌های شرق و تندبادهای حوزه مرکزی استان گفت: اوج عملیات امداد و نجات استان در سال گذشته حوادث بحران برف غرب استان بود که هفت شهرستان و 240 روستا را تحت تاثیر قرار داد که با تلاش امدادگران به 7 هزار و 747 خانوار آسیب‌دیده خدمات مورد نیاز ارائه شد و حدود 30 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

به گفته ولی‌پور، بیش از 35 هزارنفر در سطح استان از خدمات اجتماعی و حمایتی بیش از 10 هزار خیر و داوطلب عضو هلال احمر بهره‌مند شدند که ارزش این خدمات به بیش از 30 میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: 3 هزار نفر هم در مناطق کمتر توسعه یافته استان از خدمات ویزیت رایگان 200 پزشک و پیراپزشک بهره‌مند شدند که این برنامه‌ها در تمام طول سال نیز استمرار دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :