آخرین عناوین

سه شنبه 13 خرداد 1393-22:51 کد خبر:248

تعطیلی بازار شهید رجائی ساری در اعتراض به طرح ساماندهی معابر!

کسبه بازار شهید رجایی ساری صبح دیروز (دوشنبه) دست از کار کشیدند و به نشانه اعتراض به طرح ساماندهی معابر عمومی شهر ساری، مغازه های خود را تعطیل کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، کسبه بازار شهید رجایی ساری در اعتراض به نحوه اجرای طرح ساماندهی معابر توسط نیروی انتظامی، مغازه های خود را تعطیل کرده و در مبادی بازار تجمع کردند.

نظر کسبه این است که این طرح بدون اعلام قبلی و به شکل ناصحیح اجرا شده و بازار را تبدیل به پادگان نظامی کرده است.

اندرواژ از مجمع امور صنفی ساری، با بیان اینکه این تصمیم در بازدید شهردار از بازار شهید رجایی گرفته شده، اظهار داشت: راه های عبور و مرور بازار شهید رجایی بسیار تنگ و با عرض 3 متر بوده که کسبه با اضافه کردن پیشخوان به مغازه های خود، این  راه عبور را تنگ تر کرده و این امر دائماً مورد اعتراض اهالی و مردم ساری بود.

در بازدیدی که مهدی عبوری «شهردار ساری» از بازار شهید رجایی داشت، واحد سد معبر وارد عمل شد و طبق ها و پیشخوان های این مغازه ها را جمع آوری کرد که با اعتراض کسبه همراه شد.

اندرواژ با بیان اینکه مجمع امور صنفی در حال میانجیگری و حل این ماجرا است، افزود: نشست هایی را با کسبه بازار گذاشته ایم و بازاریان را توجیه کرده ایم که برپایی پیشخوان و طبق خلاف قانون است.

همچنین اندرواژ به نقل از شهردار ساری گفت: شهرداری در پی بازسازی و تعمیرات نمای ظاهری بازار شهید رجایی است و  اینکار نیاز به همکاری کسبه با شهرداری دارد.

همچنین شریفی، مسئول واحد سد معبر شهرداری منطقه دو ساری با بیان اینکه بازاریان با بر پا کردن طبق در جلوی مغازه های خود خلاف قانون عمل کرده اند، بیان داشت: واحد سد معبر بارها به کسبه ی بازار شهید رجایی بابت تنگ شدن راه های عبور و مرور و سختی رفت و آمد، به خصوص برای خانم ها و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم تذکر داده است.

وی اعلام داشت: این واحد فقط اعمال قانون کرده و دلیل این کار هم شکایت متعدد رهگذران و اهالی منطقه از راه های بازار بود.

به گزارش بلاغ، طرح ساماندهی معابر عمومی شهر ساری از ابتدای هفته، کار خود را با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و سازمان های مربوطه آغاز کرده که بازخوردهای متفاوتی در میان مردم داشته است.

عده ای از مردم از نبود زیرساخت ها و پارکینگ های عمومی کافی و در دسترس برای اجرای این طرح گله مند بوده و این طرح را باعث سلب آرامش اهالی خیابان های قارن و فرهنگ می دانند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :