آخرین عناوین

سه شنبه 13 خرداد 1393-23:52 کد خبر:250

سفر130 سفیر و خانواده هایشان به مازندران؟؟

مازندران دیاری است که به رغم همه توانمندی ها و داشته هایش رویدادها و اتفاقات فراملی در آن کمتر رقم می خورد و همین خلاء موجب شده تا مازندران در ابعاد برون مرزی سامانی ناشناخته و مهجور باقی بماند


به گزارش خزرخبر و به نقل از گردشگر آنلاین،در این و انفسا شنیدن این خبر که در روزهای آینده، 130 سفیر به همراه خانواده هایشان به مازندران سفر خواهند، رویدادی ارزنده و فرصتی طلایی برای معرفی مازندران به سفارتخانه های مستقر در کشور است.

گویا مسولان استانداری در تدارک برنامه هایی برای میزبانی و معرفی مازندران به مقامات این کشورها و خانواده هایشان هستند.

این سفر را باید به فال نیک گرفت و هنرمندانه مازندران به سفرا و خانواده هایشان شناساند.

چنین سفرهایی تلنگر جدی است برای مسئولان استان تا به خود بیایند که ابتدایی ترین امکانات و زیرساختهای حضور گردشگران خارجی در مازندران فراهم نیست.

اما با این وجود باید تدبیر کرد و از داشته های موجود بهره گرفت و کوشید تا جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی اش قربانی نبود زیرساختها نشود.

آنچه برای گردشگران خارجی که در قالب خانوادگی به ایران سفر می کنند، مهم است ،مفرح بودن و نشاطی است که با دیدن جاذبه های منحصر به فرد نصیب شان می شود.

آنها ساختمان های شیک، هتل های مجلل و نقاط تفریحی برخوردار از امکانات پیشرفته بسیاری را در کشور خود و یا سایر کشورها دیده اند. بنابراین آنچه می تواند سفر به مازندران را برایشان متفاوت جلوه دهد، جاذبه های انحصاری طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.

برنامه ریزان این سفر تردید نکنند که حضور این جمع در روستای کندلوس و دیدن موزه این روستا یا حضور در یک بازار محلی به مراتب جذابتر و دلرباتر از حضور در یک مرکز خرید تجاری به سبک و سیاق امروزی است.

به دلیل فقدان بازارچه های صنایع دستی که محل عرضه تولیدات هنرمندان مازندران باشدو در آن خبری از محصولات چینی نباشد، به ناچار باید یک نمایشگاه و کارگاه کوچک اما پربار از نحوه تولید آثار صنایع دستی استان را برای این میهمانان خارجی برپا کرد. باید لذت تولید لاک تراشی یا نمدمالی و دست بافته های مازندران را با حضور هنرمندان صنایع دستی به این جمع معرفی کرد.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ساری چند روز پیش در خانه کلبادی برای مجموعه اصناف خانه سینما، برنامه بانشاطی را اجرا کردند که برای سینماگران بسیار جذاب و خاطره انگیز بود.

این برنامه را البته در قالبی متنوع تر می توان با عنوان شب فرهنگ و موسیقی مازندران برای سفرا و خانواده هایشان اجرا کرد. البته با پذیرایی کاملاً سنتی و مازندرانی .

عکس یادگاری با لباس محلی مازندران هم می تواند سوغات خاطره انگیز و ماندگار این سفر باشد.

باید از تکنولوژی روز برای معرفی مازندران بهره گرفت. ارسال بلوتوث هایی از جاذبه ها و فرهنگ غنی مازندران که معرف شایسته استان باشد را نباید فراموش کرد. کودکان و نوجوانان همراه این خانواده ها بیشتر با چنین بلوتوث هایی ارتباط برقرار می کنند.

برخی آثار فیلمسازان مازندران که با زیرنویس انگلیسی تولید شده را می توان به همراه مجموعه عکس هایی از عکاسان برتر استان در قالب لوح فشرده، به این جمع هدیه کرد.

می توان برنامه ریزی کرد که با مشارکت واحدهای تولیدی مواد غذایی استان اگر پذیرایی از این عده می شود، کاملاً با محصولات تولید شده در مازندران باشد. خلاصه این که باید با کمترین هزینه ممکن به همه چیز رنگ و بویی مازندرانی بخشید و بیشترین بهره را برد.

می توان در قالب یک مجله الکترونیکی مازندران به زبان انگلیسی به میهمانان معرفی کرد تا در گوشی ها تلفن همراه شان بخوانند و ببینند.

هنوز برنامه های این سفر و نقاطی که سفرا و خانواده هایشان از آن دیدن می کنند اعلام نشده است. آنچه اهمیت دارد، تعدد برنامه های این سفر نیست، بلکه کیفیت و تنوعی است که مبتنی بر فرهنگ بومی به میهمانان عرضه می شود.

دهها برنامه تاثیرگذار و کم هزینه دیگر را هم می توان به این موارد افزود که ذکر آن در این مجال نمی گنجد. امیدواریم برنامه ریزان این سفر مهم همچون نشست های معمول و کلیشه ای اداری استان برای حضور این تعداد سفیر، دیپلمات خارجی و خانواده هایشان تصمیم گیری نکنندودرک درستی از گردشگری و تبلیغات در دنیای امروز داشته باشند.

عباس مهدوی- مدیرگردشگرانلاین

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :