آخرین عناوین

دوشنبه 21 تير 1395-20:9 کد خبر:25359

معاون اداره‌ کل استاندارد مازندران خبر داد:

کشف طلای خارجی و سکه‌های تقلبی در مازندران

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران، از کشف طلای خارجی و سکه‌های طلای مدور تقلبی از مراکز عرضه طلای استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، خدیجه شهمیرزادی از بازدید 82 واحد طلافروشی و کشف و ضبط مقادیری طلای خارجی و سکه‌های طلای تقلبی در این استان خبر داد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته، به منظور اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر جلوگیری از توزیع و عرضه مصنوعات طلای غیر قانونی اعم از خارجی و وارداتی، بازرسان این اداره ‌کل با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از 82 واحد صنفی طلا و جواهرات فروشی 10 شهرستان استان بازدید کردند که در نتیجه پنج سکه غیر بانکی مدور اعم از پارسیان و هخامنشی مغایر با استاندارد و 205 گرم طلای خارجی ساخته شده غیرمجاز در این مراکز فروش، توقیف شد.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد مازندران با اشاره به این که به‌ موجب قانون، واردات و فروش هرگونه مصنوعات طلای خارجی به لحاظ  امکان داشتن عیار پایین و مغایر با استاندارد در کشور ممنوع بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر مصنوعات طلای خارجی که به نام هندی، ایتالیایی، ترکیه و ... در بازار فروخته می‌شوند، کالای قاچاق محسوب شده و در صورت مشاهده، حتماً آن مصنوع توقیف و با فروشنده آن برخورد می‌شود.

وی با اعلام اینکه برخی فروشندگان سودجو مصنوعات طلای خوش ساخت و با کیفیت تولید داخل را به اسم مصنوعات خارجی در بازار با کارمزد بالاتری می‌فروشند، افزود: مصنوعات طلای ساخته شده توسط تولیدکنندگان معتبر و شناسنامه‌ دار عرضه شده در بازار یا دارای نشان استاندارد ملی و کد شناسایی بوده یا هنوز موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد نشده‌اند ولی دارای کد شناسایی که قابلیت ردیابی دارند، هستند.

شهمیرزادی با تأکید بر غیرمجاز بودن تولید و عرضه سکه‌های مدور طلا غیر بانکی، گفت: علاوه بر کنترل این مراکز در قالب سیاست‌های کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا، روند کنترل یک به یک مراکز تولید و عرضه مصنوعات طلا در استان با نمونه‌برداری و عیارسنجی همواره در طول سال در حال انجام است.

وی از شهروندان خواست، با دیدن لوگوهای حک شده در داخل مصنوعات طلا، ایرانی بودن طلا را متوجه شوند و آن مصنوعات را با علامت استاندارد یا کد شناسایی حک شده و با فاکتور معتبر خریداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :