آخرین عناوین

سه شنبه 22 تير 1395-17:1 کد خبر:25372

خبر خوش مديرعامل سازمان فاوا شهرداري ساري:

تدوین بانك اطلاعات جامع شهري ساري

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری گفت : بانك اطلاعات جامع شهري ساري تدوين شد.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری گفت : بانك اطلاعات جامع شهري ساري تدوين شد.

براساس این گزارش ، یاسر قرباني در گفتگویی ضمن اشاره به تاكيدات عبوري شهردار مركز استان به ترسيم چشم انداز شهر ساري از سال ۱۳۹۲ و تهيه بانك اطلاعات جامع شهري، اظهار داشت: پروژه مميزي املاك و مستحدثات شهر ساري به منظور جمع آوري اطلاعات توصيفي كليد خورد و هم اكنون نيز در جهت تكميل بانك جامع اطلاعاتي ، تهيه نقشه بزرگ مقياس شهر ساري آغاز گرديد.

وي افزود: آخرين نقشه هاي موجود در شهرداري ساري، مربوط به حداقل يك دهه قبل بوده كه اين نقشه ها در مقياسي كوچك تهيه گرديد كه قابليت اجرايي با اهداف و برنامه هاي در دست اقدام و آتي شهرداري را ندارند.

قرباني افزود: شهرساري جزء معدود شهرهايي خواهد بود كه اطلاعات مكاني و توصيفي جامعي بر پايه سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي داشته و به راحتي مي توان چشم انداز شهر ساري و مدل توسعه شهر را تصوير كرد.

مديرعامل سازمان فاوا شهرداري ساري گفت: در راستاي انجام عمليات نقشه برداري از سطح شهر، يكصد ايستگاه نقشه برداري احداث و اين ايستگاه ها با استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي سه فركانسه و ترازياب هاي دقيق به شبكه مسطحاتي و ترازيابي سراسري متصل گرديد تا نقشه ها برمبني سيستم جهاني UTM تهيه گردد و نيز منطبق با نقشه هاي كشوري باشد.

وي خاطر نشان كرد: پس از تكميل نقشه ها، تمامي واحدهاي شهرداري و همچنين سازمان ها و ادارات ديگر قادر خواهند بود با اتكا به اين ايستگاه ها از نقشه هاي تهيه شده به صورت موردي استفاده نمايند.

قرباني افزود: با توجه به تهيه اين نقشه هاي جديد و همچنين جمع آوري اطلاعات توصيفي در پروژه مميزي، به جرات مي توان گفت مركز استان داراي جامع ترين و كاملترين اطلاعات شهري خواهد بود كه بر اساس آن مي تواند پايه و اساس برنامه ريزي هاي مديران شهري قرار گيرد.

وي در پايان ضمن تشكر از حمايت هاي همه جانبه شهردار ساری ، گفت: اميد كه آيندگان نيز با اتكا به اين بانك جامع ، كامل و به روز نگه داشتن اين بانك، نسبت به برنامه ريزي و مديريت شهري اقدام مساعد انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :