آخرین عناوین

چهارشنبه 23 تير 1395-9:15 کد خبر:25380

معاون علوم پزشکی مازندران خبر داد:

۱۰ مازندرانی مظنون به بیماری تب کنگو هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:امسال شاهد بروز زودهنگام تب کنگو در استان هستیم، که تاکنون ۱۰ نفر مظنون به این بیماری هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، محسن اعرابی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مازندران، بابیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۲۰ نفر مظنون به تب کریمه کنگو در مازندران شناسایی و دو نفر نیز فوت شدند، گفت: امسال نیز متأسفانه شاهد بروز زودهنگام این بیماری مشترک بین انسان و دام هستیم که تاکنون ۱۰ نفر در استان مظنون به این بیماری هستند.

وی افزود: ابتلای چهار نفر به این بیماری ویروسی در استان قطعی شده است و این در حالی است که کانون شیوع و بروز تب کریمه کنگو بیشتر در غرب استان و شهرهای نوشهر و چالوس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابیان اینکه علائم تب کریمه کنگو، مشابه سرماخوردگی، آنفولانزا و درنهایت خونریزی را به همراه دارد، اضافه کرد: ویروس این بیماری از طریق تماس پوست بدن زخمی با دام مبتلا به این بیماری منتقل می‌شود و دامداران، قصابان، کارگران کشتارگاه‌ها و دامپزشکان ازجمله افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

اعرابی، سم‌پاشی مجموعه نگهداری دام را یکی از راهکارهای اصلی و کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: ۴۰۰ میلیون تومان برای ریشه‌کنی کامل این بیماری در غرب استان نیاز است.

وی، در ادامه بر لزوم همکاری، دهیاران، بخشداران و ...در این امر مهم تأکید کرد و گفت: برای پوشش کامل این طرح در کلیه دام‌های استان نیاز به حمایت ویژه و تأمین بار مالی آن داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در بخش دیگری از سخنان خود، درباره الزامات مربوط به پیوست سلامت پروژه‌هایی که قرار است اجرا شود، گفت: این ابلاغیه وزارت بهداشت شامل کلیه طرح‌ها، چون؛ احداث نیروگاه زباله‌سوز، راه‌اندازی کشتارگاه، احداث سد و تولید برق از سوخت زباله شده که با تشکیل کمیته استانی به ریاست معاونت عمرانی استاندار و حضور دستگاه‌هایی چون، علوم پزشکی، محیط‌ زیست و ...اجرایی می‌شود.

اعرابی با انتقاد از اجرای کند این طرح در استان و آن‌هم به سبب مجوزهای زیست ‌محیطی لازم جهت تهیه پیوست سلامت، خواستار شتاب بیشتر این طرح با تشکیل کمیته مربوطه به ریاست معاونت عمرانی استاندار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :