آخرین عناوین

پنجشنبه 24 تير 1395-12:20 کد خبر:25406

حاشیه های تجلیل از فعالان صنعتی مازندران :

از سخنرانی بدون برنامه میهمان ایتالیایی تا ممانعت از توزیع یک روزنامه منتقد

همایش تجلیل از فعالان صنعتی مازندران دارای حواشی بود که از نگاه ها در این همایش پنهان نماند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، همایش تجلیل از صنعت‌گران برتر مازندران عصر روز گذشته برگزار شد و این همایش در کنار سخنرانان و تجلیل از فعالان صنعتی استان دارای حاشیه‌های بود که در این گزارش موارد چند از نظر مخاطبان این رسانه می‌گذرد.

*تاخیر در برگزاری مراسم‌ها و همایش‌های استان مازندران به امری عادی تبدیل شده و به نوعی همه به این موضوع عادت کردند، تنها خبرنگاران هستند که به این موضوع اعتراض می‎کنند و در گزارش‌ها و مطالب خود و حتی به صورت موردی به مسئولان تذکر می‎دهند که تاکنون این اعتراضات اثرگذار نبود.

*تنوع دعوت‌کنندگان و نیز هدایایی که برای صنعت‎گران در نظر گرفته شده بود، باعث شد که سالن جلسات مملو از جمعیت باشد.

*بیشتر مسئولان مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و حتی مدیران شهرستانی این نهاد در سالن جلسه دیده می‎شدند.

*علی اصغر یوسف ‎نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز خودش را به مراسم رسانده بود، ولی با اصرار متولیان برگزارکننده حاضر به سخنرانی در این مراسم نشد.

*خوش و بش یوسف ‌نژاد و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نوعی در چند ماه گذشته جزو نیروهای دولت به حساب می‎آمد و در وزارت اقتصاد فعالیت می‎کرد مورد توجه حضار قرار گرفت.

*نماینده صنعت ایتالیا که به همراه استاندار مارکه ایتالیا در استان حضور دارد نیز از فرصت استفاده کرد و با وجود اینکه وقتی برایش در این همایش در نظر گرفته نشد، از مسئولان برگزاری برای بیان قابلیت‌های استان خویش چند دقیقه سخنرانی کرد.

*عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران نیز از سخنرانی در این مراسم خود داری کرد و ترجیح داد که مانند بقیه افراد مستمع باشد، یکی از دلائل کمبود وقت و نیز از طرفی وی اعلام کرد که حرف‌های که قرار است امروز مطرح کند را در دیدار مشترک هیأت تجاری مازندران و ایتالیا بیان می‎کند.

سخنرانی غیردولتی این مراسم اعضای خانه صنعت و معدن استان بودند که سخنرانی اسماعیل خاتم‌ مقدم مسئول انجمن صنایع غذایی مازندران با واکنش استاندار مازندران مواجه شد.

*مسئول انجمن صنایع غذایی مازندران در سخنرانی خود به مسئله رکود موجود در بازار و نیز ایراداتی به نحوه صادرات کالا و همچنین به افزایش فروش محصولات شیر به صورت دستفروشی اشاره کرد.

*به اسماعیل خاتمی ‌مقدم تنها 10 دقیقه وقت داده شد و زمانی که خاتمی ‌مقدم در حال مطرح کردن چالش‌های حوزه صنایع غذایی بود، دو بار برگزارکنندگان مراسم به وی تذکر دادند که وقت شما رو به اتمام است.

*بحث کمبود وقت گریبانگیر گروه موسیقی نیز شده بود، متولیان برگزاری مراسم از گروه موسیقی نیز درخواست کرده بودند که سریعتر به اجرای برنامه خود خاتمه دهند، ولی سرگروه از حضار درخواست کرد که در صورت تمایل با تشویق دست فردی که به آنها تذکر داد را متقاعد کنند که یک آهنگ دیگری را بر روی سن اجرا کنند.

*دیگر تشکل‌ها نیز در راستای اهداف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران استان صحبت کردند و نگرانی چندانی از این بابت متوجه مسئولان و متولیان نبود.

*یک روزنامه سراسری که رپرتاژ آگهی برای این مراسم در چند صفحه رنگی چاپ کرده بود، در این مراسم در بین شرکت‌کنندگان مراسم توزیع شد.

*خبرنگار روزنامه محلی حرف مازندران گفت؛ این روزنامه نیز ویژه‌ نامه‌ای به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت چاپ کرده بود، ولی جلوی توزیع آن را در محل برگزاری مراسم گرفتند؛ گفته می‌شد روزنامه حرف مازندران در صفحات خود مشکلات و چالش‌های صنعت، معدن و تجارت مازندران را مطرح و منتشر کرد.

*قسمت پایانی مراسم به توزیع جوایز بین تولیدکنندگان برتر استان اختصاص یافت که تعداد تولیدکنندگان برتر استان بسیار زیاد بود، ماندیم که با این تعداد تولیدکنندگان برتر در استان مازندران چرا یکی از نمایندگان بخش کارگری استان از برقراری قرارداد بیمه بیکاری بین 11 هزار نفر از فعالان تولیدی استان خبر داده بود.

*به دلیل تعداد بالای افراد جایزه بگیر بارها و بارها از سوی مسئول برگزارکننده مراسم اعلام شده بود که تندیس‌های توزیع شده جابه‌جا شده و از فعالان صنعتی جایزه بگیر درخواست کردند که نسبت به دریافت تندیس مربوط به خویش اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :