آخرین عناوین

پنجشنبه 24 تير 1395-13:5 کد خبر:25408

اظهارات قابل تامل و سئوال عجیب فلاح:

اقدامات خوبی در استان انجام شده است !/ در مازندران چه کارهایی باید می‎شد که ما انجام ندادیم

استاندار گفت:با وجود اینکه وارث جریانات و اتفاقات نامناسب گذشته هستیم ولی اقدامات خوبی در استان انجام شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، استاندار مازندران با بیان اینکه اعتقاد داریم که فعالیت اقتصادی باید به سمت بخش خصوصی برود، گفت: بخش دولتی توان و قدرت اجرایی این کار را ندارد.

براساس این گزارش، ربیع فلاح در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر مازندران با اشاره به اینکه کارآفرینان با وجود مشکلات برای پویایی نظام در حال تلاش هستند و اقدام آنها قابل تحسین است، اظهار کرد: در روز 23 تیر ماه نخستین سالگرد توافق هسته‌ای در کشور قرار داریم، و در این روز توافق بی‎سابقه و بی‎نظیر شکل گرفت و دولت تدبیر پس از توافق به دنبال رفع موانع و مشکلات کشور است.

استاندار مازندران با اشاره به حضور هیأت تجاری 50 نفره ایتالیا به مازندران، افزود: در روزی که یک کارشناس برای ورود به کشور با مشکلات مواجه بود و مشکل عدم امنیت را مطرح می‎کردند اما در این روزها هیأت 50 نفر اقتصادی از ایتالیا برای توسعه اقتصادی وارد مازندران شدند.

فلاح با بیان اینکه طرف خارجی برای منافع خودش وارد استان شد و باید با تعامل زمینه‌ای را فراهم کرد که کشور ما نیز از این منافع برخودار شود، سئوال کرد: در استان مازندران چه کارهای باید می‎شد که ما انجام ندادیم ؟!

وی در این زمینه گفت: امروز ما از مردم مطالبه‌گری می‎کنیم با وجود اینکه وارث جریانات و اتفاقات نامناسب گذشته هستیم ولی اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشتیم که 700 مصوبه داشت، اظهار کرد: مشکلات بیش از 350 واحدها تولیدی برطرف شد.

وی با اعلام اینکه همه تلاش‌ها این است که به بخش خصوصی که موتور محرکه اقتصادی کشور است، کمک شود، افزود: معتقدم که دولت باید در این زمینه سیاست‌گذاری کند.

فلاح به راه‌اندازی پنجره واحد اقتصادی در استان اشاره و تصریح کرد: با ایجاد این پنجره واحدها زمینه برای رفع موانع سرمایه‎گذاری در استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلفی که در ارتباط با فعالیت بخش خصوصی در کشاورزی و گردشگری و صنایع دارند با ایجاد پنجره واحد اقتصادی نسبت به رفع موانع تولید اقدام شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که فعالیت اقتصادی باید به سمت خصوصی برود، بخش دولتی نه توان و نه قدرت اجرایی این کار را دارد.

این مسئول با اعلام اینکه اقداماتی در استان برای رفع موانع تولید انجام شد، گفت: ولی این اقدامات رضایت کننده نیست و به وضع موجود خودمان انتقاد داریم ولی سمت و سوی دولت رفع مشکل اقتصادی در کشور است.

وی از اختصاص اعتبار 470  میلیارد تومانی به واحدهای دارای مشکل نقدینگی خبر داد و افزود: بانک‌ها در سریع‌ترین زمان نسبت به پرداخت این اعتبار اقدام کنند.

فلاح با اعلام اینکه قاچاق کالا نیز بحث جدی است، گفت: برخی از واحدهای تولیدی در استان به دلیل قاچاق کالا با مشکلاتی مواجه هستند که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

این مسئول با اعلام اینکه واردات کالا زیر قیمت تولید انجام می‎شود، افزود: باید در مسیر واردات کنترل مناسبی انجام شود و از طرفی کیفیت در تولید نیز بسیار مهم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :