آخرین عناوین

جمعه 25 تير 1395-14:8 کد خبر:25419

موفقيت ديگري براي شهرداري ساري :

دو شهر ساري و آنكوناي ايتاليا خواهر خوانده شدند

شهردار ساری و مدير كل امور بين الملل استانداري ماركه ايتاليا به نيابت از شهرداري آنكونا تفاهم نامه خواهر خواندگي اين دو شهر را امضا كردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري، مهدي عبوري شهردار مركز مازندران و ريموندو اورستي مدير كل امور بين الملل استانداري ماركه ايتاليا به نيابت از شهرداري آنكونا تفاهم نامه خواهر خواندگي اين دو شهر را امضا كردند.

براساس این گزارش،اين تفاهم نامه كه بعد از ظهر پنجشنبه در حضور استانداران مازندران و ماركه ايتاليا و نيز جمعي از مقامات استان و هيات پنجاه و سه نفره كشور ميهمان به امضا رسيد سر آغاز تعاملات جديد في مابين و همچنين ارتباطات فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي خواهر خواندگان مذكور خواهد بود.

عبوري در پي امضاي اين تفاهم نامه شباهت هاي جغرافيايي و ظرفيت هاي اقتصادي شهرهاي ياد شده را مورد توجه قرار داد و گفت:گردشگر پذير محسوب شدن ساري و آنكونا از ديگر ويژگي هاي مشترك اين دو شهر هستند كه در نهايت مي تواند صنعت گردشگري اين شهرها و حتي كشورهاي ما را شكوفاتر كند.

وي ضمن بيان اين مطلب كه تفاهم نامه خواهر خواندگي دو شهر از هفت بند تشكيل گرديده افزود:طبق يكي از اين بندها طرفين مي توانند با مجوز وزارت كشور متبوع خود بندهاي جديدي به تفاهم نامه فوق اضافه كنند كه اين امر منوط به شناخت و تعامل بيشتر دو شهر است.

شهردار ساري با اشاره به يكي از بندهاي تفاهم نامه خاطر نشان كرد:با توجه به ويژگي ها و علائق مشترك اين دو شهر در بخش هاي مختلف اميدواريم خواهر خواندگي ساري و آنكونا فصل جديدي از شكوفايي اقتصادي اين شهرها را رقم بزند.

شايان گفتن است براي اولين بار در ۱۹۳۰ ميلادي دو شهر از انگلستان و فرانسه عقد خواهر خواندگي را جاري كردند و هدف از اين اقدام ارتباط بهتر و بيشتر شهرها و شهرونداني است كه مشابهات طبيعي و فرهنگي دارند.

و نيز چون در بيشتر زبان هاي دنيا،شهر يك واژه مونث است از اصطلاح خواهر خواندگي استفاده مي شود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :