آخرین عناوین

جمعه 25 تير 1395-21:31 کد خبر:25421

وقتی مسئولان مازندران در خواب تشریف دارند:

هدیه موسسه نصر: پل یک میلیاردی در مقابل زمین پانصد میلیاردی!!

جای تعجبه چرا دستگاه متولی گردشگری استان در خواب فرو رفته و در مقابل این زمین خواری سکوت کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، موسسه نصر پس از دریافت مرغوبترین زمین ساحلی و بستن راه عبور چند صد ساله اهالی به دریا در مرکز مازندران ، ساحل شهرستان جویبار (لاریم دهنه)، اخیرا پلی فلزی بسیار ساده ای را بر روی رودخانه سیاهرود نصب نموده و سعی میکند با مصاحبه و فیلمبرداری به گونه ای وانمود کند که خدمت بزرگی به مردم منطقه کرده است تا بتواند سرپوشی باشد تا زمین حدود پانصد میلیاردی را بهتر و دلچسب تر تصاحب نماید!!

لذا بر مردم منطقه منت گذاشته و اعلان می نماید که پل را برای رفت و آمد آنها بنا نموده است، این پل کمکی به اقتصاد روستا نمیکند که هیچ ،همین اندک خریدی که گردشگران از مرکز روستا و مغازه های در مسیر میکردند را کساد نموده و گردشگران برای دسترسی آسانتر به ساحل دریا ،روستا را دور زده و خرید شان را خارج از حریم آن انجام میدهند، اما منت انجام کار را بر سر اهالی میگذارند!!

اجرای پروژه های عمرانی وظیفه ذاتی دولتهاست که از منابع درآمدهای عمومی انجام میگیرد و هیچ موسسه، شرکت و.. حق ندارند بابت زمین خواری بخواهد با اجرای پروژه های عمرانی و به بهانه آن صاحب چند صد میلیارد تومان رانت شوند!!

موسسه نصر این پل را صرفا جهت استفاده خود بنا نموده ،لذا منتی بر مردم نیست، مردم اهالی بیش از دهها ساله که با همین پل های چوبی رفت و آمد میکردند و عبور اصلی شان از داخل روستا صورت میگیرد در ضمن هیچوقت حاضر نیستند آنرا در مقابل بهترین زمینهای ساحلی که میتوانست آینده شغلی فرزندانشان را تضمین نماید معامله کنند متاسفانه این موسسه آرمانها و آرزوهای مردم منطقه را کوچک انگاشته.

وزیر محترم جهاد کشاورزی

موسسه نصرشما با تصرف مرغوبترین زمین منطقه مرکزی مازندران ،در حقیقت چشم گردشگری عمومی در قلب مازندران را کور نموده و هیچ صدایی هم از کسی بلند نمیشود!!

بخصوص مسئولین اجرایی شهرستان جویبارونمایندگان مجلس،درصورتیکه این زمینهای ساحلی بکر میتوانست مهمترین مزیت شهرستان تلقی گردد و آینده شغلی صدها نفر را تضمین نماید !!

 با بهره برداری از این پروژه باید فاتحه سایت گردشگری لاریم بزرگ و شاهین خزر را خواند،البته شاید مسئولین اجرایی کشور تصمیم گرفتند هرچه مناطق ارزشمند، بکر و دست نخورده وجود دارد را تقسیم و واگذار نمایند!

 نمی دانم ، شاید ماآخرین نسل این کره خاکی باشیم و آیندگانی هم نخواهند آمد!! جهاد کشاورزی و موسسه نصر ، آب نبات دادند و الماس گرفته اند!!! تازه منت هم میگذارند ،خنده دارتر ازهمه خواهان عوارض هم هستند ،مستاجریخه صاحبخانه را گرفته !!

این نوع کارها و اینگونه تهدیدها توهین به شعور مردم منطقه است !! بنده پیشنهاد میکنم موسسه نصر در این خصوص حرف نزند بهتر است ،با اینگونه وعده های کم اهمیت آنهم با چند شغل دون پایه بخواهد کارش را توجیه نماید ،عذری بدتر از گناه!!

برادر ارجمند جناب اقای مهندس حجتی

هر چند اینروزها بحث فیش های حقوق کلان فراگیر شده و دامن خیلی ها را گرفته است اما قیمت زمین و رانت واگذار شده از طرف وزارتخانه شما به بازنشستگانتان به نظر بنده اگر از کل مبلغ فیشهای لو رفته تا این لحظه بیشترنباشد کمتر نیست.چرا در این خصوص سکوت کرده اید؟

جناب آقای حجتی

تولید و اشتغال به چه قیمتی؟ با کدام تحلیل هزینه و فایده؟ و...بهتر نبود تحقیق میکردید چه بر سر هزاران هکتار زمینی که به موسسه نصر در سراسر کشور واگذار کرده اید آمده است ؟

در کل کشور هزاران هکتار زمین تحت همین عناوین : تولید مرغ و خروس ،شتر مرغ ،گاو و گوسفندو...بر باد رفته کلیه اسنادش موجود است ، این زمین ساحلی در آینده صدها برابربیشتر از تولید آلوده زای شما میتواند تولید درآمد پاک و اشتغال داشته باشد ، متاسفانه بحث ساحل خواری و اثرات مخرب آن که بسیار فاجعه بارمی باشد.

 اکثر مسئولین استان سکوت کرده و به بهانه پرورش ماهی بر بسیاری ازآسیبهای اجتمایی، اقتصادی، زیست محیطی و ...این پروژه منسوخ شده و از مد افتاده چشم پوشی نموده اند،به جای اینکه در سالهای نه چندان دور با صرف میلیاردها تومان برای ازاد سازی ساحل هزینه نمایید همین حالا جلوی ساخت و سازها را بگیرید.

وزیر محترم جهاد کشاورزی

روشهای پرورش ماهی به این شیوه دهها سال است که در دنیای توسعه یافته به دلیل عوارض زیست محیطی منسوخ گردیده است و به جای ساحل، به عمق آقیانوسها و دریاها منتقل گردیده اند تا خودپالایندگی در دل دریا و آقیانوسها صورت گیرد نه در ساحل که با اولین موج، آلودگی آن به خشکی برسد ،در ضمن رعایت مصوبه هیت وزیران(الزامات زیست محیطی) با شماره نامه 43465 ر ت 52087 ه مورخ 15 / 4 / 1395 برای اجرای کلیه پروژه های بزرگ تولیدی ، خدماتی ، و عمرانی الزامی است .

این سواحل متعلق به همه مردم ایران است و بسی جای تاسف است که نظاره گر بر باد رفتن این آخرین بازمانده ها باشیم، آینده مازندران در گروه بخش گردشگری و تولیدات سبز است، با این کارها گردشگری را به یک فعالیت عبث و بی خاصیتی تبدیل کرده اید ،جای تعجبه چرا دستگاه متولی گردشگری استان در خواب فرو رفته ودر مقابل این زمین خواری که کاربری جز گردشگری عمومی نمیتواند داشته باشد سکوت کرده است ،جناب اقای مهندس حجتی ،اگر بجای موسسه نصر شما، بازنشستگان آموزش و پرورش ،بازنشستگان وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتمایی و...متقاضی این زمین بودند به آنها واگذار میشد ؟

قطعا جواب منفی بود چون همکاران شما آنقدر از ماده 1 تبصره 1،ماده 2 و....بازی میکردند تا متقاضی را از کرده خود پشیمان میکردند ،مگرخون بازنشستکان شما از خون بازنشستگان بقیه وزارتخانه سرخترند؟

موسسه نصر بداند ما همچنان به مخالفت مدنی خود در خصوص این پروژه ادامه خواهیم داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :