آخرین عناوین

شنبه 26 تير 1395-12:29 کد خبر:25427

مدیراداره بنادر و دریانوردی مازندران به سیم آخر زد:

منتظر سنگ‎اندازی‎ها باشید/ تخریب ساخت و سازها در سواحل

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گفت: برای تخریب ساخت و سازهای بخش خصوصی در نوار ساحلی استان همه تلاش خود را می کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه حدود 500 کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش زیادی از ساحل به اشغال بخش های دولتی و خصوصی در آمده است که باید هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت آزاد سازی آنها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم بخشی از سواحل اشغال شده را آزاد سازی و راه دسترسی به دریا را برای عموم مردم فراهم کنیم.

رضوانی اظهار داشت: توسعه صادرات و گردشگری به عنوان اولویت های نخست اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در سال جاری تعیین شده و اقدامات لازم جهت تحقق این اهداف در حال انجام است.

سیاوش رضوانی در خصوص وضعیت صادرات از بنادر مازندران گفت: سالهای گذشته عمدتاً مواد معدنی و ساختمانی از بنادر مازندران صادر می شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش توسعه صادرات از بنادر استان مازندران خاطرنشان کرد : توسعه صادرات مواد غذایی به ویژه مرکبات و گوشت و گل گیاه در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: با توجه به تحول سیاسی صورت گرفته در

روسیه ، هم اکنون این کشور به عنوان بازار هدف صادرات ما در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه صادرات مواد غذایی در میان سایر کالاها، برای روسیه بسیار مهم است ، گفت : بنابراین این ظرفیت وجود دارد که صادرات مواد غذایی با مقدار زیادی از بنادر استان مازندران به مقصد روسیه افزایش یابد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، ادامه داد: توسعه صادرات به روسیه با همکاری فعالان اقتصادی صورت خواهد گرفت که به همین منظور نیز در حال انجام تلاش های لازم هستند.

وی تاکید کرد: کارگروه های فرعی جهت توسعه صادرات از بنادر استان مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه تشکیل شده است.

به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، توسعه صادرات از طریق بنادر استان مازندران شامل بندر نوشهر، منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و بندر فریدون کنار طی سال جاری می تواند تحولی اساسی در مجموع فعالیت های بندری استان و کشور ایجاد کند.

رضوانی در ادامه گفته های خود به نقش موثر توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در اقتصاد حاشیه دریای مازندران اشاره و تاکید کرد: در نظر داریم گردشگری در نوار ساحلی استان را بیش از پیش توسعه دهیم و توسعه گردشگری را در کنار توسعه صادرات یکی دیگر از اولویت های بنادر استان مازندران در سال جاری تعیین کرده ایم.

وی اذعان داشت: کارگروه های فرعی نیز برای توسعه گردشگری در نوار ساحلی استان مازندران در اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران تشکیل شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد : توسعه گردشگری دریایی و ساحلی مستلرم حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است که قصد داریم با ایجاد زیرساختهای لازم شرایط حضور آنها را هر چه سریعتر فراهم کنیم تا شاهد تحول صنعت توریسم و اقتصاد در نوار ساحلی مازندران باشیم.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران بیان داشت: یکی از راهکارهای اصلی توسعه گردشگری در نوار ساحلی استان مازندران، مدیریت یکپارچه سواحل و آزاد سازی حریم دریا است که تحقق این امر طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رضوانی همچنین از تشکیل کارگروه هایی دیگر در بخش دریایی و آموزش و ترمینال های امور بندری در اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در کنار تشکیل کارگروه های صادرات و گردشگری خبر داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :