آخرین عناوین

شنبه 26 تير 1395-17:45 کد خبر:25430

به دلیل اشتباه مدیریتی اعمال شد:

جریمه 500 میلیونی شهرداری کیاسر بابت اشتباه در خرید سنگ‌ شکن

شهردار کیاسر گفت: به دلیل اشتباه مدیریت گذشته شهری، بابت خرید یک دستگاه سنگ ‌شکن ،مجبور به پرداخت خسارت 500 میلیون تومانی به مالک قبلی شدیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، خلیل انتظاری درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل دستگاه سنگ ‌شکن شهرداری کیاسر اظهار کرد: این دستگاه سال‌ها به دلیل عدم مدیریت مناسب در خرید و فروش برای تملک کردن آن به نفع شهرداری با مشکلات و موانع مواجه بود.

وی تصریح کرد: فروشنده این دستگاه به شهرداری قیمت بسیار بالای را اعلام کرد، مسئولان وقت به ناچار برای ایجاد درآمد شهرداری کیاسر نسبت به پرداخت 90 درصد مبلغ تعیین شده که 500 میلیون تومان بود اقدام کردند.

شهردار کیاسر خاطر نشان کرد: قیمت تعیین شده برای این دستگاه سنگ‌ شکن کارشناسی شده نبود ولی مسئولان شهری وقت برای جلب رضایت مردمی و نیز به اذعان خودشان برای ایجاد درآمد نسبت به پرداخت 90 درصد مبلغ تعیین شده اقدام کرده و برای پرداخت بقیه بدهی سنگ ‌شکن نیز قراردادی را منعقد کردند که به موجب این قرار داد شهرداری باید بهای سنگینی را پرداخت می‎کرد.

وی اضافه کرد: وقتی مسئولان شهری برای پرداخت بقیه بدهی دستگاه سنگ ‎شکن اقدام کردند با رقم حدود 500 میلیون تومانی مواجه شدند که این موضوع ظاهرا از قبل بر روی کاغذ توافق شده بود و دادگاه حکم به پرداخت این رقم کرد.

انتظاری اضافه کرد: ملکی که ارزش چندان مناسبی نداشت با تعدادی دستگاه سنگ‌ شکن حدود یک‌میلیارد تومان برای شهرداری کیاسر که با مشکلات مالی مواجه هست هزینه ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری کیاسر بنا به اشتباهاتی که در گذشته انجام شده و طبق رای دادگاه ملزم به پرداخت 500 میلیون تومان دیرکردی است که به دلیل عدم پرداخت 70 میلیون تومان این نهاد مردمی را بدهکار کردند.

شهردار کیاسر درباره دیگر هزینه‌ای که از بابت واگذاری اشتباه دستگاه سنگ‎شکن متوجه شهرداری کیاسر شد، گفت: مسئولان قبلی به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های شهرداری اقدام به واگذاری 51 درصد سهم دستگاه سنگ‌شکن به سازمان همیاری و شهرداری‌های استان شدند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده سازمان همیاری شهرداری‌های استان با توجه به اطلاعی که از اوضاع مالی شهرداری کیاسر داشت، نسبت به واگذاری مجدد دستگاه سنگ ‌شکن به شهرداری کیاسر موافقت کرد.

انتظاری در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل رکودی که در ساخت و ساز به وجود آمد پروانه ساخت در این شهر کمتر صادر می‎شود و همین موضوع باعث می‌شود که شهرداری در تنگنا باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر طرح گازکشی شهر کیاسر در برنامه کاری قرار گرفت، افزود: با اجرای این طرح تاحدودی زمینه رونق کسب و کار شهرداری فراهم می‎شود.

 شهردار کیاسر دیگر اقدام انجام شده را صدور سند ملکی برای واحدهای مسکونی و تجاری این شهر عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تاحدودی برنامه داریم از مشکلات مالی به وجود آمده برای شهرداری جلوگیری کنیم.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرداری کیاسر در سال جاری را 7 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون کسری بودجه نداشتیم و برنامه داریم نسبت به افزایش بودجه اقدام کنیم.

انتظاری میزان بودجه شهرداری کیاسر قبل از ورودش به شهرداری را 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کارکنان شهرداری کیاسر  در گذشته 15 ماه حقوق معوقه داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • دوشنبه 28 تير 1395-13:15


    انتظاری بیان کرد: با فعالیت این کارخانه مشکل تامین، تولید شن و ماسه و مصالح ساختمانی اهالی بخش و شرکت‌های ساختمانی پیمانکاری و راه‌سازی رفع خواهد شد.
    باسلام
    با خرید این سنگ شکن هست که اقا شهردار انتظاری خبر فوق را در تاریخ 95/3/25 در سایتها اعلام میکنه پس اگه بدهی فوق را پرداخت میکرد الان شهرداری مشکلی نداشت زحماتی که نماینده محترم مجلس اقای شجاعی وشهردار وقت اقای زارعی و اعضای محترم شورای شهر ان زمان متحمل شدند اگر یک دهم زحمات انرا این اقا میکشید هیچوقت صحبت از این حرفها نمیزد
    بعنوان یک شهروند بیاد دارم که برای خرید یک سرویس ماسه از شهرداری ساری باید چه مشکلاتی را متحمل میشدیم چه رسد به اینکه شهرداری یک کار عمرانی یا شن ریزی خیابانها را انجام میداد حالا این اقا حق دارد چیزی که حاضر و اماده هستش رو اینجوری قدردانی میکنه. به دریا رفته میداند مصیبتها طوفان را

    • دوشنبه 28 تير 1395-9:13


      سلام خدمت همه دست اندرکاران سایت خزر خبر.خواهشا نظر ها رو بذارید تا کسانیکه زحمت خرید سنگ شکن رو متقبل شدند اینگونه مورد بی مهری دوستان قرار نگیرند .
      1-کارشناسی رسمی دادگستری قیمت معدن و کارگاه سنگ شکن رو حدود470 میلیون تومان اعلام کرد.
      2-در روز خرید 90میلیون از قیمت کارگاه داده شد و قرارشد الباقی پس از دریافت وام پرداخت بشه.
      3-وام در دو نوبت گرفته شد که نوبت اول به فروشنده داده شد
      4-وام مرحله دوم گرفته شد ولی مدیریت جدید بعد اون دوره خرج هزینه ها ی جاری کرد
      5-در گرفتن این وام اقای دکتر شجاعی و شهردار وقت بسیار پیگیر بودند
      6-کل بدهی به فروشنده حدود 170 میلیون تومان بوده.
      7-اگه وام مرحله دوم که حدود 125 میلیون تومان بودو همچنین پول جریمه ساختمان کارخانه سیمان را که حدود80 میلیون تومان بود اقایان به فروشنده پرداخت میکردند الان شهرداری500 میلیون جریمه نمی شد.

      • دوشنبه 28 تير 1395-8:42


        سلام .خرید سنگ شکن کار ی نبود که از عهده هر کسی بر بیاید خرید سنگ شکن و معدن برای شهرداری خیلی خیلی بهتر از خرید میله پرچم بقول بعضی از دوستان بزرگترین میله پرچم کشور بمبلغ نصف قیمت سنگ شکن (حدود 200 میلیون تومان ) که نه برای شهر نه برای منطقه ونه برای شهروندان هیچ سودی نداره.

        • عبداله
          يکشنبه 27 تير 1395-8:12


          يكي از راههاي خروج اينگونه شهرداريها از بحران ايجاد درآمد پايدار است،كه شهرداران قبلي با دل و جرعت خود اقدام به خريد اين سنگ شكن و نوسازي آن كردند؛اما ايشان براي نپرداختن بدهي حتي به ضرب و شتم طلبكار پرداخته و حالا مديران قبلي را مقصر اعلام مي كند!!!