آخرین عناوین

يکشنبه 27 تير 1395-12:23 کد خبر:25445

انتقال آب خزر و بحران کم ‌آبی در پربارش ترین شهرستان مازندران :

خودکشی ‌آگاهانه/ چرا مازندران به جای پیشرفت، پسرفت کرده است

چطور فرماندار یک دولت از کم آبی در مازندران سخن می گوید و خود دولت می خواهد، آب خزر را با گرفتاری های زیست محیطی به مرکز ایران منتقل کند؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، فرماندار بابلسر در جلسه شورای اداری بخش مرکزی بابلسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، رعایت الگوی مصرف را یکی از عوامل موثر در مدل مصرف صحیح آب دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح شهرستان با آن مواجه هستیم مشکل کم‌آبی است.

این اظهارات در حالی بیان شده است که دولت یازدهم به دستور رئیس جمهور قصد دارد آب دریای خزر را شیرین سازی کرده و به کویر مرکزی منتقل کند.

حالا سوال اینجاست که چطور فرماندار یک دولت از کم آبی در مازندران سخن می گوید اما خود دولت می خواهد با چشم پوشی بر این مشکل اسفبار آب خزر را با گرفتاری های زیست محیطی به مرکز ایران منتقل کند.

طرحی که در دولت احمدی نژاد به صورت رسمی و عملی آغاز شد و در دولت روحانی نیز مورد تاکید قرار گرفت اما در تمام این سال ها با مخالفت جدی همه کارشناسان محیط زیست، منابع آبی و همچنین نمایندگان مجلس مواجه شده است.

پرسش جدی این است که چرا به جای هزینه برای چنین طرح زیان آوری، مشکل کم آبی در استان باران و آب یعنی مازندران حل نمی شود.

البته این سوال تاریخی نیز پابرجاست که عملکرد مسئولان در دو دهه اخیر به چه شکل بوده است که پربارش ترین استان کشور امروز در پرباران ترین شهرهایش دچار مشکل کم آبی است؟

افکار عمومی حق دارند انتقاد کنند و بگویند که چرا به جای پیشرفت و توسعه با پسرفت مواجه شده ایم. آیا این نظریه درست است که بودجه های استانی برای حفظ و توسعه منابع زیرساختی صرف پذیرایی از مهمانان ملی در 6 ماه پر رفت و آمد سال می شود؟

زنجیره این سوال ها یک پاسخ واحد دارد و آنهم ضرورت تغییر نگاه دولت های مرکزی به استان مازندران است. استانی که علی رغم  برخورداری از مواهب طبیعی فراوان ، مورد بی مهری اشکار زیرساختی و اعتباری قرار گرفته است.

از استاندار مازندران و مدیران دست اندرکار در امور آب و استان و همچنین مجمع نمایندگان مازندران انتظار می رود مواردی نظیر اظهارات اخیر فرماندار بابلسر را لیست کرده و به عنوان ادله هایی واقعی به نهاد ریاست جمهوری ارائه کنند تا مگر تصمیم نادرست و عجیب دولت را تحت الشعاع قرار دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :