آخرین عناوین

دوشنبه 28 تير 1395-11:35 کد خبر:26455

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

کشف زمين خواري 50 ميليارد ريالي/ دستگیری ناتاشا سرکرده باند موادمخدر صنعتي/ توقيف خودرو سمند با 40 ميليون ريال خلافي/ كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 6 ميليارد


به گزارش خزر تیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس، مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

کشف زمين خواري 50 ميليارد ريالي در نوشهر

براساس این گزارش، فرمانده انتظامي استان از دستگيري متهم به زمين خواري و تصرف پنج هزار متر مربع از اراضي ملي به ارزش 50 ميليارد ريال در شهرستان نوشهر خبر داد .

سيد محمود ميرفيضي، فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: در پي کسب خبري مبني بر تصرف اراضي ملي از سوي فردي به نام "حبيب – ح" در يکي از روستاهاي حومه شهرستان نوشهر، موضوع به طور ويژه در دستور کار پليس آگاهي استان و فرماندهي انتظامي شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران افزود: ماموران آگاهي در بررسي هاي انجام شده دريافت اين متهم در يکي از روستاهاي حومه شهرستان نوشهر اقدام به تصرف بيش از پنج هزار متر مربع از اراضي ملي به ارزش 50 ميليارد ريال کرده است.

سردار ميرفيضي با اشاره به شناسايي و دستگيري اين متهم،تصريح کرد: با همکاري عوامل يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان نوشهر و عوامل انتظامي شهرستان، اراضي تصرفي آزاد و به اراضي ملي برگردانده شد.

وي از عزم جدي پليس براي برخورد با پديده زمين خواري در سطح استان خبر داد و افزود:حفظ بيت المال ، اراضي ملي و منابع طبيعي از دست متجاوزان به اراضي ملي و سودجويان همواره در دستور کار پليس قرار دارد.

ناتاشا سرکرده باند تهيه وتوزيع موادمخدر صنعتي در مازندران دستگير شد

براساس این گزارش، عليرضا ثقفي با اعلام اين خبر افزود: در اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان و عوامل تهيه وتوزيع مواد مخدر صنعتي، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي از فعاليت باند تهيه وتوزيع مواد مخدر صنعتي در سطح استان با خبر شدند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران با انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي با شناسايي سرکرده اين باند زني به نام "ر - م " معروف به "ناتاشا" اين فرد را در عمليات ضربتي در مخفيگاهش شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ ثقفي افزود : ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي ديگر اعضاي اين باند مخوف در چندين مرحله عمليات موفق شدند، 12 متهم ديگر از اعضاي اين باند را دستگير کنند.

وي تصريح کرد: از متهمان بيش از يک کيلو و 500 گرم مواد مخدر شيشه در بسته هاي آماده فروش به همراه مقادير زيادي وجه نقد کشف شد و 5 دستگاه خودرو متهمان نيز در اين ارتباط توقيف شد،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي مازندران، گفت: مصرف مواد مخدر صنعتي و عوارض ناشي از آن تهديدي جدي براي جامعه محسوب مي شود و پليس مبارزه با مواد مخدر سعي دارد، تا دست سوداگران مرگ را در هر زمان و هر مکاني که بدنبال نيات شوم و پليد خود هستند، کوتاه کند.

توقيف خودرو سمند با40 ميليون ريال خلافي در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، از توقيف يک دستگاه خودرو سواري سمند با بيش از 40 ميليون ريال خلافي پرداخت نشده خبر داد و با اعلام اين خبر افزود:ماموران پليس راهنمايي و رانندگي اين فرماندهي،حين انجام ماموريت و روان سازي ترافيک به يک دستگاه خودرو سواري سمند، مظنون شدند.

وي گفت:ماموران با متوقف کردن اين  خودرو و استعلام از مرکز ثبت تخلفات راهور دريافتند، اين خودور داراي بيش از 40 ميليون ريال خلافي پرداخت نشده است.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد ، گفت: با دريافت اين اطلاعات ماموران برابر تبصره ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور اين خودور را توقيف و به پارکينگ منتقل کردند.

پديده اعتياد مهمترين چالش اجتماعي // تشديد طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر در مازندران

جانشين فرمانده انتظامي استان در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در نکا ، از تشديد طرح برخورد با خرده‌ فروشان مواد مخدر در استان خبر داد .

مهراب رياحي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان هاي شرق استان در فرمانداري شهرستان نکا که با حضور علي يونسي معاون سياسي امنيتي استاندار همراه بود،اظهار داشت: امروزه يکي از مهم‌ ترين چالش اجتماعي اعتياد بوده که متاسفانه بنيان خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وي با اشاره به اينکه کشفيات مواد مخدر در شهرستان گلوگاه  373 درصد و دستگيري متهمان به موادمخدر 72 درصد افزايش داشته اشت، افزود: کشفيات موادمخدر در شهرستان بهشهر 186 درصد و دستگيري متهمان به مواد مخدر147  درصد افزايش داشته است.

رياحي با اشاره به اهميت بانک اطلاعاتي و اقدامات هدفمند نيروي انتظامي بيان داشت: فعاليت ‌ها و رصد نيروي انتظامي در ارتباط با مواد مخدر افزايش يافته و برخورد با خرده فروشان جز سياست‌هاي ابلاغي وزارت کشور و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر است.

وي گفت: در محورهاي مواصلاتي به ويژه محورهاي فرعي نيز کنترل عرضه مواد مخدر بيشتر شده تا از ورود مواد مخدر جلوگيري شود.

رياحي تاکيد کرد: در شهرستان‌ ها نيز بايد کنترل مناطق آلوده و جرم خيز بيشتر شود و سالن‌هاي ورزشي هر چه سريع تر اتمام و دوربين‌هايي که مقرر شد، نصب شوند.

جانشين فرمانده انتظامي مازندران،با اشاره به هماهنگي هاي به عمل آمده با اداره حمل و نقل و پايانه استان از کنترل پايانه‌هاي مسافري و باري با همکاري اين اداره کل خبر داد.

وي با اشاره به نقش موثر تعامل وهمکاري نيروي مقاومت بسيج سپاه با نيروي انتظامي در راستاي مقابله با مواد مخدر، بر گسترش زمينه هاي تعامل و همکاري ها در اين بخش تاکيد کرد.

گام بلند پليس نکا براي تحقق اقتصاد مقاومتي:

كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 6ميليارد در شهرستان نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، با اشاره به کشف بيش از شش و نيم ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق از افزايش 75 درصدي كشف کالاي قاچاق در سال جاري خبر داد.

نصيري در نشست تخصصي کميسيون قاچاق کالا و ارز که با حضور روساي پليس هاي تخصصي و فرماندهان کلانتري ها و پاسگاه ها همراه بود، گفت: از آنجايي كه مبارزه با قاچاق كالا زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي است، اين طرح در سطح شهرستان تشديد خواهد شد.

وي با اشاره به کشفيات کالاي قاچاق در سال جاري از كشف شش و نيم ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق خبر داد و افزود: اين مقدار كشفيات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد افزايش داشته اشت.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا مهمترين اصل براي مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا را اقدامات فرهنگي دانست و افزود : نهادينه کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه نيازمند حمايت از توليدات داخلي است که مي تواند، زمينه ساز جلوگيري از ورود کالاهاي قاچاق باشد.

وي با تاکيد بر اينکه ما خود را سرباز ولايت مي دانيم، گفت: همه اوامر معظم له بر ما حجت است و همواره مطيع امر ولايت هستيم و خواهيم بود و با تلاش بيشتر و با تمام توان در راه آسايش و آرامش مردم حرکت خواهيم کرد.

توصيه هاي پليس فتاي مازندران براي خريد اينترنتي

امروزه خريد برخط تبديل به يک تجارت مهم شده ‌است، که هر روزه نيز بر تعداد مشتريان سراسر جهان که به خريد اينترنتي روي مي‌آورند افزوده مي‌شود.

اين موضوع مخصوصاً درباره کشورهايي صادق است که تجارت الکترونيکي نحوه خريد آن‌ها را دگرگون کرده ‌است، پر واضح است که اين بازار توجه مجرمان سايبري را نيز به خود جلب کرده ‌است تا افرادي را که از راحتي و ساير مزاياي خريد برخط بهره مي‌برند، به دام اندازند.

کارشناسان پليس فتاي مازندران به چند نکته اصلي در خصوص خريدهاي اينترنتي امن‌تر توصيه کردند:

از وب‌گاه‌هايي استفاده کنيد که مورد اعتماد بوده و اعتبار بالايي دارند:

زماني که از يک برند معروف خريد اينترنتي خود را انجام مي‌دهيد، نه تنها مطمئن مي‌شويد که خريدتان کيفيت مورد نظر و قيمت معقولي دارد، بلکه مي‌دانيد اين وب‌گاه معروف حتماً از معيارهاي امنيتي به بهترين شکل استفاده کرده ‌است.

اگرچه همواره بايد مراقب باشيد چرا که مجرمان ممکن است وب‌گاه‌هاي جعلي از برند‌هاي معروف ساخته باشند، بر اساسِ پژوهش هاي صورت گرفته در جريان ايجاد وب‌گاه‌هاي فيشينگ با کيفيت بالا ميزان نرخ موفقيت در استخراج داده بوده است، درحالي‌که اين ميزان براي وب‌گاه‌هاي جعلي با ظاهر معمولي  گزارش شده‌است.

در هنگام پرداخت از طريق وب‌گاه‌هاي شخص ثالث احتياط کنيد:

در هنگام خريد‌، اغلب کاربران به سمت وب‌گاه‌هاي بانکي هدايت مي‌شوند، اما با اين وجود برخي وب‌گاه‌ها هستند که سعي مي‌کنند به عنوان واسط اطلاعات بانکي کاربر را بگيرند و از حساب وي پول برداشت نمايند، اما اين تهديد وجود دارد که چند روز بعد از اطلاعات بانکي سوء‌استفاده شود و دوباره از حساب پول کسر شود.

حواستان به آدرس HTTPS و نشان قفل در محل آدرس باشد:

پروتکل HTTPS ،يک پروتکل امن برخط است که اطلاعات را رمز مي‌کند؛ تا بدين ترتيب داده‌ها، خصوصي و محافظت شده باقي بمانند، در بيش‌تر مواقع، متن موجود در آدرس بعد از يک نشانه قفل ظاهر مي‌شود، اگر اين علامت قفل را نديديد، بايد با احتياط با اين وب‌گاه برخورد کنيد.

حرف s موجود در HTTPS به معناي امن  (secure) است، وب‌گاه‌هايي که از https استفاده مي‌کنند امن ‌تر هستند، چرا که از SSL براي رمزنگاري داده‌هاي موجود، از جمله جزئيات کارت اعتباري استفاده مي‌کنند.

مراقب پيشنهاد‌هاي وسوسه کننده باشيد:

احتمالاً براي همه ما پيش آمده ‌است که با پيشنهاد باور نکردني در محيط برخط مواجه شده‌ايم که با اشتياق آن را دنبال کرده‌ايم تا شايد احتمالاً شانس اين را داشته باشيم محصولي را با کسري از قيمت واقعي آن بخريم.

از اين رو بايد مراقب بود، چرا که هميشه کلاهبرداراني در کمين‌اند تا با همين پيشنهادات اغوا کننده شما را گول بزنند.

توصيه مي‌شود، به هنگام نزديک شدن به تعطيلات مهم که معمولاً آمار خريد بالا مي‌رود، و تعداد اين‌گونه پيشنهادات بيش‌تر هم مي شود، بيش‌تر نيز مراقب باشيد.

تا حد امکان از واي‌ فاي‌ هاي عمومي استفاده نکنيد:

بدون شک، واي‌فاي هاي عمومي يکي از امکاناتي است که همه ما به هنگام حضور در کافي‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و يا ساير اماکن انتظار داريم موجود باشد.

اما زماني که صحبت از خريد برخط مي‌شود، استفاده از اين نوع واي‌فاي‌ها توصيه نمي‌شود، استفاده از چنين اتصال‌هايي به هنگام خريد برخط ممکن است تحت حملات نفوذگران منجر به سرقت اطلاعات حساب شما شود.

يکي از انواع حملات رايج، حملات مردمياني است که اغلب با هدف سرقت اطلاعات بانکي در اماکن عمومي راه‌اندازي مي‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :