آخرین عناوین

دوشنبه 28 تير 1395-16:46 کد خبر:26458

دریا همچنان قربانی می‌گیرد:

غرق‌شدن دو خواهر در سرخ ‌رود

شامگاه روز گذشته چهار دختر در ساحل شهر سرخ‌رود غرق شدند که دو خواهر در این حادثه جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، این حادثه شامگاه روز گذشته در کنار نهر رودخانه هراز و شهرک‌خصوصی سبزواری اتفاق افتاد که ۴دختر به علت شنا در منطقه آزاد گرفتار موج شده و دچار حادثه شدند.

تقی کریمیان رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران گفت: بلافاصله با حضور یگان امداد و نجات و ناجیان غریق دو نفر از این افراد از مرگ حتمی نجات یافته ولی متاسفانه دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به استقرار ناجی غریق در مناطق آزاد از سوی هلال احمر و هیئت نجات غریق گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته وظیفه تامین ناجی غریق در این مناطق به عهده مراکز اقامتی و شهرک‌های خصوصی می‌باشد که کوتاهی این شهرک در جذب و استقرار ناجی غریق موجب بروز این حادثه شده است که از طریق مبادی قانونی و قضائی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران با اشاره به نجات جان ۱۱۰۲ غریق از ابتدای خردادماه سال جاری تا کنون در سواحل استان مازندران گفت: متاسفانه شنا در ساعات نا به ‌هنگام الاخصوص شب‌ها و شنا در مناطق آزاد و شنا ممنوعه و عدم آشنایی به فنون شنا موجب شده است تا کنون ۲۲ نفر از مسافران در استان مازندران به علت غرق‌شدن در دریا جان خود را از دست دادند.

کریمیان با توجه به کاهش آمار تلفات‌جانی و حفظ امنیت جانی مسافران در سواحل استان مازندران در پایان گفت: ۳۵۱ نقطه حادثه‌خیز در ساحل مازندران توسط کمیته مغروقین و نجات غریق شناسایی شده و امسال ۸۶۰ ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر هستند و به‌ منظور کاهش آمار تلفات جانی و حفظ امنیت جانی مسافران در دریا و کاهش آمار تلفات غرقی در تابستان سال‌جاری ۹۴ طرح در سواحل استان مازندران برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :