آخرین عناوین

دوشنبه 28 تير 1395-17:2 کد خبر:26459

معاون آبفاشهری مازندران خبر داد:

مشارکت بخش خصوصی در تکمیل انشعاب فاضلاب 5 شهر

معاون آبفاشهری مازندران گفت: مشارکت بخش خصوصی در تکمیل شبکه و نصب انشعاب فاضلاب در 5 شهر استان در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفای شهری مازندران، پرویز یزدان‌پناه اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان و مشارکت بخش غیردولتی در طرح‌های آب و فاضلاب، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه ‌گذاری اجتناب ‌ناپذیر است.

وی حمایت و تقویت بخش خصوصی و گام‌ برداشتن در مسیر خصوصی‌سازی را یکی از راهبردهای دولت‌ برای افزایش کارآیی بخش‌های مختلف اقتصادی عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص بودجه‌های ملی و استانی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب بسیار محدود است مشارکت بخش خصوصی در این زمینه موثر است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در اجرای طرح‌های شرکت آب و فاضلاب تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به تعدد پروژه‌ها و محدودیت منابع مالی دولت، استفاده از روش‌های اجرایی جذب سرمایه‌گذار به‌منظور کوتاه کردن زمان اجرایی پروژه‌ها تا مرحله بهره‌برداری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول اوراق مشارکت ارزی و ریالی، فاینانس‌های داخلی و خارجی و اجرای پروژه‌ها به روش BOO و BOT را از جمله شیوه‌های جذب سرمایه‌گذار و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مالی و فنی و اجرایی بخش خصوصی عنوان کرد.

یزدان‌ پناه ادامه داد: در راستای سیاست‌‎های وزارت نیرو مبنی بر لزوم جلب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی تکمیل شبکه و نصب انشعاب فاضلاب شهرهای استان بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس و ساری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: قراردادهای اجرا شده فاینانس داخلی تاکنون در شهرهای بابل و بابلسر به مبلغ 15 میلیارد ریال درقالب اجرای شبکه فاضلاب و نصب و فروش انشعاب فاضلاب به تعداد یک‌هزار فقره به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران اظهار کرد: قراردادهای فاینانس در دست اجرا در شهرهای ساری 5 هزار فقره انشعاب فاضلاب به مبلغ 60 میلیارد ریال و نوشهر و چالوس 400 فقره به مبلغ 11 میلیارد ریال است.

این مسئول ادامه داد: روش BOT مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب بابل و بابلسر و نوشهر و چالوس به ظرفیت 160 هزار نفر با 2 هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

یزدان‌پناه با بیان اینکه عملیات اجرایی نصب انشعاب آب از طریق فاینانس پیش‌بینی شده است، گفت: نصب انشعاب آب در شهر نشتارود به پایان رسید و در شهر خوشرودپی نیز در دست اقدام است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :